کد مطلب: ۱۹۳۷۴۰

کاهش فعالیت موسسات غیرمجاز نسبت به سال گذشته

کاهش فعالیت موسسات غیرمجاز نسبت به سال گذشته

یک کارشناس بانکی گفت: می‌توان این ادعا را داشت که تعداد این موسسات و حجم فعالیت این‌گونه موسسات مجاز نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

هادی حق‌شناس کارشناس بانکی، درخصوص برچیده شدن موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، اظهار کرد: امروز می‌توان این ادعا را داشت که تعداد این موسسات و حجم فعالیت اینگونه موسسات مجاز نسبت به سال گذشته کمتر شده؛ اما بانک مرکزی وظیفه دارد جلوی اینگونه موسسات غیرمجاز گرفته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حق‌شناس در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در شرایط کنونی، اقدامات موثری در این امر صورت گرفته، چرا که یک اجماع ملی در سطح سه قوه شکل گرفته و مانع فعالیت این موسسات غیرمجاز شده است.

این کارشناس بانکی با بیان اینکه بانک مرکزی باید نظارت کافی بر بازار پول داشته باشد، تصریح کرد: شاید بتوان گفت که بازار پول این ظرفیت را ندارد که شاهد چنین اتفاقاتی در موسسات غیرمجاز باشد، چرا که اگر رخ دهد به مراتب اعتماد مردم از بانک مرکزی کمتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: بازار پول به‌طور انحصاری در اختیار بانک مرکزی است و هر اتفاقی که در بازار سرمایه رخ دهد می‌تواند متاثر از سیاست‌های مالی وزارت اقتصاد و دارایی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.