کد مطلب: ۲۰۸۸۶۱

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

قیمت نفت روز پنج‌شنبه تحت تاثیر رشد بیشتر ارزش دلار که گزارش کاهش ذخایر نفت آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داد، کاهش یافت.

قیمت نفت روز پنج‌شنبه تحت تاثیر رشد بیشتر ارزش دلار که گزارش کاهش ذخایر نفت آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داد، کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۳ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه، به ۶۱.۱۵ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی برنت با ۴۸ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، ۶۴.۹۴ دلار در هر بشکه بود.

دلار روز پنج‌شنبه پس از انتشار جزئیات نشست سیاست‌گذاری ژانویه بانک مرکزی آمریکا که نشان داد سیاست‌گذاران آمریکایی اطمینان بیشتری نسبت به ضرورت تداوم افزایش نرخ‌های بهره یافته‌اند، به بالاترین حد یک هفته اخیر در برابر ارزهای همتای خود صعود کرد.

به گفته تحلیل‌گران، قوی‌تر شدن دلار با وجود آمار مثبت ذخایر، تقاضای سرمایه‌گذاران را محدود می‌کند.

معاملات نفت به دلار انجام می‌شود و رشد ارزش این ارز، وارداتش را از سوی کشورهایی که از ارزهای دیگر برای خرید نفت استفاده می‌کنند، گران‌تر ساخته و تقاضای آن‌ها را محدود می کند.

صعود ارزش دلار آماری که کاهش ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، تحت‌الشعاع خود قرار داد. گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ فوریه، ۹۰۷ هزار بشکه کاهش یافت و به ۴۲۰.۳ میلیون بشکه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیل‌گران می‌گویند با کاهش اخیر قیمت‌ها، بازارهای نفت تحت تاثیر رشد مطلوب تقاضا و محدودیت‌های عرضه از سوی تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک که از سال گذشته آغاز شده است، به‌خوبی حمایت شده‌اند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.