کد مطلب: ۷۵۹۹۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۳۴ کالا به مدت ۳ ماه ارزان می‌شود/ دستور رئیسی مربوط به کدام کالاهاست؟

34 کالا به مدت 3 ماه ارزان می‌شود/ دستور رئیسی مربوط به کدام کالاهاست؟

رئیس جمهوری دستور داده که قیمت 34 قلم کالای اساسی به مدت سه ماه ارزان می‌شود. اما قیمت کدام کالاهای اساسی ارزان می‌شود و میزان کاهش قیمت این کالاها چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، از کاهش قیمت 34 قلم کالای اساسی به دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: در این طرح ۳۴ قلم کالای اساسی که جزو کالاهای مصرفی مردم است، با تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصدی عرضه می‌شود.

ظاهرا این اقدام در راستای تقارن ایام نوروز با ماه رمضان صورت گرفته تا مانع افزایش قیمت کالاهای اساسی در این ایام شود. اما با وجود تورم 46 درصدی پیش‌بینی می‌شود که بخش زیادی از مردم با توجه به کاهش قدرت خرید، امکان بهره‌مندی از این طرح را نداشته باشند.

بر این اساس به مدت سه ماه 34 قلم کالای اساسی با تخفیف و بدون سود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش می‌رسد.

34 قلم کالای اساسی شامل چه اقلامی است؟

این کالاهای اساسی شامل گوشت منجمد، مرغ منجمد، قندوشکر پنیر یو-اف، ماست کم چرب یک کیلویی، شیر نایلونی کم چرب، شیر بطری کم‌چرب، کره 100 گرمی، روغن سرخ‌کردنی810 گرمی، روغن پخت‌وپز 810 گرمی، حبوبات، ماکارونی، رب، تن‌ماهی، برنج، چای و برخی از کالاهای دیگر بوده که در فروشگاه‌های مختلف با توجه به برندهای متنوع، عرضه می‌شود.

این 34 قلم کالای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، رفاه، شهروند، هایپر،‌ هاپیر می، جانبو، سپه و همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در کل کشور شعبه دارند، عرضه خواهد شد.

گفتنی است؛ نرخ تورم نقطه‌ای دی‌ماه ۱۴۰۱، در مقایسه با ماه قبل ۲.۸ واحد درصد افزایش یافت. همچنین نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش ۳.۹ واحد درصدی به ۶۹.۲ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ۲.۳ واحد درصدی به ۴۱.۲ درصد رسید.

برای مطالعه بیشتر گزارش عبور تورم مواد غذایی از 70 درصد/ تیغ جراحی اقتصادی روی سفره مردم را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیماری که دراتاق عمل زیر تیغ جراحی بدست غیر متخصص است مسکن بدردش نمیخورد متخصص چاره دردمیداند