کد مطلب: ۴۳۱۴۵۰

کاهش قیمت گوشت قرمز در راه است

کاهش قیمت گوشت قرمز در راه است

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: با توجه به ذخایر مناسب گوشت منجمد در بخش دام سبک و سنگین و مازاد دام در ایام پایانی سال نه تنها افزایشی نخواهیم داشت بلکه قیمت گوشت کاهش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور درباره آخرین وضعیت مازاد دام در کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا پایان دی ماه حدود ۸۰۰ هزار راس دام سنگین و ۴ میلیون راس دام سبک در واحد‌های پروار بندی انباشت شده است که به سبب نبود تقاضا در بازار داخل باید این میزان مازاد از کشور خارج شود.

او افزود: با توجه به زایش مناسب پاییز و به دنبال آن زایش‌های بهاره به جمعیت دام مازاد افزوده می‌شود که این امر مشکلات متعددی را برای دامداران ایجاد می‌کند.

پوریان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام به بازار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به جمعیت مازاد دام کشور دامداران تا قبل از ۱۵ اسفند ماه دام‌های مربوط به سال گذشته را در بازار عرضه می‌کنند که این امر نشان از وضعیت مناسب تولید و عرضه است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: با توجه به ذخایر مناسب گوشت منجمد در بخش دام سبک و سنگین و مازاد دام در ایام پایانی سال نه تنها افزایشی نخواهیم داشت بلکه قیمت گوشت کاهش می‌یابد چرا که دامداران به دنبال عرضه انبوه دام مربوط به سال گذشته هستند.

این مقام مسئول قیمت فعلی گوشت در بازار را کاذب دانست و گفت: بنابر آمار گرفته شده از شهرک‌های پروار بندی تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد و نوسانات قیمت دام و گوشت در کف بازار طبق روال همه ساله در چنین ایامی مربوط به سودجویی عوامل واسطه و دلال رخ می‌دهد در حالی که به سبب عرضه مناسب دام قیمت گوشت با روند کاهشی باید در بخش خرده فروشی مواجه شود.

صادرات دام راه به جایی نبرد

به گفته او با توجه به کاهش فاصله قیمتی گوشت گرم و منجمد می‌توان گفت که در ایام پایانی سال دیگر شاهد التهاب بازار نخواهیم بود و همواره دولت برای بازار شب عید باید تمهیدات ویژه‌ای برای عرضه انبوه دام بیندیشد تا دامداران با مشکل ترافیک دام روبرو نشود.

پوریان در پایان درباره آخرین وضعیت صدور مجوز دام تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های مکرر مبنی بر دریافت صدور مجوز دام مسائل مختلفی مانع صدور مجوز دام است در حالی که این امر تنها راه حل کنترل بازار و کاهش زیان تولیدکنندگان به شمار می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.