کد مطلب: ۴۰۵۲۸۲

وزیر صنعت خبر داد:

کاهش قیمت ۹۳ قلم کالای اساسی در کشور

کاهش قیمت ۹۳ قلم کالای اساسی در کشور

وزیر صنعت در جلسه تنظیم بازار کشور گفت: رصد مستمر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ضروری در سطح کشور نشان از کاهش قیمت ۹۳ قلم کالا داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه تنظیم بازار کشور گفت: رصد مستمر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ضروری در سطح کشور نشان از کاهش قیمت ۹۳ قلم کالا داشته و البته به طور حتم علت تلاطم قیمت ۷ قلم کالای دیگر را نیز بررسی و اقدامات مقتضی برای ایجاد ثبات در قیمت آنها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا رحمانی افزود: پیش‌بینی ما و آمارها موید این نکته است که روند آرام بازار و ثبات موجود در ماه‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه روند تولید نیز در کشور رو به رشد است و در ماه‌های پیش رو، کاهش قیمت‌ها بر روند زندگی مصرف‌کننده نیز براساس شاخص CPI تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در مصوبات ستاد تنظیم بازار باید مصرف‌کننده و تولیدکننده را با هم دید، تاکید کرد: برای تامین حقوق این دو بخش، باید تصمیمات به‌گونه ای اتخاذ شود که هیچ کدام در این میان آسیب نبینند.

رحمانی گفت: امسال سیاست وزارتخانه بر این مبناست که صادرات انواع اقلام کالایی بر اساس رعایت ضوابط تامین اولیه نیاز کشور و در صورت مازاد تولید، با اعمال مقررات تعرفه‌ای متناسب که البته مستلزم پایه کارشناسی است، انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح نظارت در ایام منتهی به اربعین امام حسین(ع) و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای صادرات کالا به کشور عراق گفت: باید مسیرهای کامیون‌ها از مسیرهای زوار جدا شود و از حالا برای سال آینده برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دغدغه مورد طرح باغداران سیب در سفر به استان آذربایجان شرقی، گفت: برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و باغداران ضرورت دارد جهاد کشاورزی و سازمانهای صمت استان‌ها در خصوص این محصول نظارت بیشتری داشته باشند تا این بخش از تولید کشورمان نیز سرپا باشد و اشتغال افراد به خطر نیفتد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.