کد مطلب: ۳۴۰۸۷۵

دژپسند مطرح کرد:

۳.۴ میلیون شغل در طول ۵ سال اخیر ایجاد شده/ کاهش نرخ بیکاری به ۱۲.۲ درصد

3.4 میلیون شغل در طول 5 سال اخیر ایجاد شده/ کاهش نرخ بیکاری به ۱۲.۲ درصد

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته 3 میلیون و 400 هزار شغل ایجاد شده، گفت: برای یک رقمی شدن نرخ بیکاری باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، فرهاد دژپسند عصر امروز در دیدار آیت الله نوری همدانی بیان کرد: در پنج سال گذشته شاهد روند روبه رشدی در برخی از شاخص‌ها از جمله تورم بودیم و در آغاز دولت یازدهم این نگرانی وجود داشت که تورم به بالای 40 درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 با اتخاذ برخی از سیاست‌ها تورم به 32 درصد رسیده بود، گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف تلاش شد که تورم تک رقمی شود و البته با کاهش درآمدها روبه رو بودیم.

وزیر اقتصاد یادآور شد: این شرایط تا تصویب برجام ادامه داشت و بعد از برجام توانستیم سهم خود را از اوپک بگیریم و رشد اقتصادی در آن سال‌ها دو رقمی شد.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی سال 93 تا 96 رشد اقتصادی روندی روبه رشد داشته است، افزود: در شرایط کنونی سالی یک میلیون نفر به عرصه اشتغال وارد می‌شوند و این در شرایطی است که با توجه به محدودیت‌های مالی توان ایجاد این میزان شغل وجود ندارد.

دژپسند با تاکید بر اینکه در طول پنج ساله گذشته سه میلیون و 400 هزار شغل ایجاد شده است، گفت: دولت با اعمال سیاست‌های خاص در ارتباط با ارز پیش‌بینی‌های بدخواهان را نقش برآب کرد و در دو ماه اخیر رشد قیمت‌ها به جای 7 درصد به 2.6 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های تولیدی نگران تامین نقدینگی و اشغال هستند افزود: در قالب برنامه جامعی برای واحدهای تولیدی که به تامین کالاهای اساسی مردم می‌پردازند این مشکل حل شده و ثبات رقم خواهد خورد.

سالانه نیازمند یک میلیون شغل هستیم

وی همچنین امشب در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در دوران تحریم اظهار کرد: دشمن برای فشار به نظام اسلامی از حوزه اقتصادی وارد شده و اقتصاد را بهترین عرصه برای ضربه زدن به نظام می‌داند.

دژپسند با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط سخت اقتصادی کار خود را آغاز کرد، اضافه کرد: تورم به شیوه مطلوبی کنترل و به آمار یک رقمی رسید و رشد اقتصادی نیز که به منفی هفت درصد رسیده بود مدیریت شد.

وزیر اقتصاد از افزایش آمار اشتغال‌زایی کشور در دولت یازدهم یاد کرد و گفت: شرایط درحال مطلوب‌تر شدن بود اما تحریم‌ها موانع اقتصادی کشور را افزایش داد.

وی با اشاره به افزایش فشارهای اقتصادی دشمن در راستای جلوگیری از حرکت نظام اسلامی عنوان کرد: تراز تجاری کالاهای اساسی در حوزه اقتصاد اهمیت بسیاری دارد که در این مورد نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته‌ایم.

دژپسند اضافه کرد: افزایش نرخ ارز سبب شد که در حوزه‌های مختلف شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم و در عرصه تولید نیز با مشکلاتی روبرو شویم، این روند نگرانی را شکل داد اما دولت ورود با قدرتی داشت و برای رسیدن به ثبات تلاش‌های بسیاری را دنبال کرد که در آبان و آذر تورم ماهانه از هفت درصد به ۲.۵ درصد کاهش یافت.

وی مطرح کرد: ۶۵۰ هزار شغل جدید خالص ایجاد شده و تراز تجاری ۹ ماهه امسال ۷۵۰ میلیون دلار مثبت شده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: برای یک رقمی شدن نرخ بیکاری باید سالانه نزدیک به یک میلیون شغل ایجاد کنیم اما اکنون نرخ بیکاری از ۱۲.۶ به ۱۲.۲ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید از آموزه‌های دینی در حوزه اقتصاد غافل شویم، تصریح کرد: در مجموعه وزارت اقتصاد تلاش می‌کنیم تا به آموزه‌های دینی در بخش‌های مختلف اقتصادی توجه بیشتری داشته باشیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.