کد مطلب: ۳۰۷۶۹۲

دو فعال بازار گوشی‌‌های تلفن همراه پاسخ دادند:

با کاهش نرخ ارز، موبایل ارزان می‌شود؟

با کاهش نرخ ارز، موبایل ارزان می‌شود؟

دو فعال بازار گوشی‌‌های تلفن همراه می‌گویند: با کاهش نرخ دلار قیمت گوشی‌های تلفن همراه هم روند نزولی خواهند داشت به شرط اینکه سیاست‌های کلان کشور به سمت ثبیت نرخ ارز پیش قدم شود.

در همین حال رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران درباره تاثیر کاهش نرخ دلار بر بازار گوشی تلفن همراه به تجارت‌نیوز گفت: نوسانات نزولی نرخ دلار بر کاهش قیمت گوشی تلفن همراه اثرگذار است. امیدواریم با اعمال سیاست‌های درست پولی بتوان به رونق بازار کمک کرد.

سید مهدی میرمهدی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا با کاهش مقطعی قیمت‌ها مردم تقاضایی برای خرید گوشی تلفن همراه دارند؟ افزود: کسانی که با ارز دولتی کالاهایی همچون گوشی تلفن همراه وارد کشور کرده‌اند قصد فروش این کالاها را در بازار دارند اما متاسفانه در این شرایط فعلی خریداری وجود ندارد. حتی این افراد قصد دارند با تخفیف ویژه یا حراج این کالاها را در بازار عرضه کنند اما به دلیل عدم ثبات نرخ ارز مردم برای ورود در این حوزه صرف نظر کرده و ترجیح می‌دهند که سرمایه‌های خود را در بازار سوده دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

کاهش قیمت‌ها مقطعی است

از سوی دیگر رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی به تجارت‌نیوز گفت: عده‌ای با کاهش نرخ ارز گفته‌اند که قیمت گوشی‌های تلفن همراه تا 20 درصد ارزان شده است، سوال ما هم این است که این افراد براساس چه معیاری چنین اعداد و ارقامی را مطرح می‌کنند؟

افشار فروتن لاریجانی افزود: کاهش نرخ دلار مقطعی بوده و بنابراین در این شرایط نمی‌توان موضع مشخصی در ارتباط با بازار تلفن همراه داشت. معتقدیم تا زمانی که قیمت ارز روند ثابتی را طی نکند قیمت سایر کالاها نیز تحت تاثیر مولفه دلار حرکت خواهد کرد. بنابراین با نوسانات اخیر نرخ ارز نمی‌توان درصد کاهش مشخصی را برای این بازار( گوشی تلفن همراه) اعلام کرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت گوشی‌های تلفن همراه در بلندمدت کاهش خواهد یافت یا خیر؟ پاسخ داد: برآوردها نشان می‌دهد طی دو روز گذشته قیمت گوشی‌های تلفن همراه روند کاهشی را نسبت به چهار روز گذشته در بازار داشته است. بنابراین کاهش قیمت‌ها نیز تا زمان ثبیت نرخ ارز مقطعی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت گوشی عمرا بیاد پایین. والا یه گوشی معمولی سامسونگ که ۷۰۰-۸۰۰ تومن بود، شده ۳-۴ تومن.