خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۴۴۱۴

کاهش هزینه‌ها با مینی کامپیوترها

کاهش هزینه‌ها با مینی کامپیوترها

قابل حمل بودن مینی کامپیوترها و امکان جابه‌جایی بسیار راحت این سیستم‌ها برای بسیاری از کاربران جذاب است. مینی کامپیوترها می‌توانند با تمام سیستم عامل‌ها کار کنند و همچنین قابلیت ارتقاء رم و حافظه داخلی در این کامپیوترهای کوچک وجود دارد.

مقدمه

توسعه فناوری رایانه در سال‌های اخیر بطور فزاینده‌ای چشمگیر بوده است و شاهد تولید انواع کامپیوترها با قابلیت‌ها و کاربردهای بسیار زیاد هستیم. از سویی دیگر تکنولوژی جدید، به سمت کوچکتر شدن قطعات، کامپیوترها و ابزارهای الکترونیکی است. این امر در تکنولوژی مینی کامپیوتر، به عنوان یکی از انواع رایانه‌ها کاملاً مشهود است.

رایانه‌های رومیزی، که زمانی به اندازه یک کمد بودند، تبدیل به رایانه‌های شخصی زیبا و پرسرعت در ابعاد یک کتاب شده‌اند. این کامپیوترهای کوچک در ابعاد و اندازه‌های کوچک‌تر نسبت به کیس‌های بزرگ و جاگیر عرضه می‌شوند و در موقعیت‌ها و مکان‌هایی که زیبایی محیط بسیار حائز اهمیت است، یا فضای کمتری وجود دارد، مورد استقبال قرار می‌گیرند.

مینی کامپیوتر چیست؟

ایده اصلی کوچکتر کردن کامپیوترها، مدتی پس از شروع عصر تکنولوژی کامپیوتر ادامه یافت. در اوایل دهه ۱۹۶۰، تلاش شد تا کامپیوترهایی که فضای یک اتاق را در آن زمان پر می‌کردند، به اندازه یک یخچال کوچک شوند. این حداقل‌سازی، در نهایت منجر به ساخت اولین رایانه‌های رومیزی شد.

پس از آن مهندسین به دنبال توسعه‌ی یک کامپیوتر کوچک بودند که تمام سخت‌افزارهای اساسی یک رایانه رومیزی قدرتمند و پرسرعت را در ابعاد کوچکتر با همان قابلیت‌های یک پی سی عرضه نمایند.

یک مینی کامپیوتر به طور متوسط ​​تقریباً ۱۵ سانتی متر ارتفاع و طول و وزنی بسیار سبک و در حدود ۵۰۰ - ۱۰۰۰گرم دارد. قابل حمل بودن مینی کامپیوترها و امکان جابه‌جایی بسیار راحت این سیستم‌ها برای بسیاری از کاربران جذاب است.

مینی کامپیوترها می‌توانند با تمام سیستم عامل‌ها کار کنند و همچنین قابلیت ارتقاء رم و حافظه داخلی در این کامپیوترهای کوچک وجود دارد.

بررسی عملکرد برنامه‌های کاربردی روی مینی کامپیوترها

فروش کیس‌های سنتی سال‌هاست که رکود کرده است. سهم مینی کامپیوترهای شخصی در بازار رایانه به تازگی نرخ رشد ثابت ۳۰ درصد و بیشتر را نشان داده است. مینی کامپیوترها از محبوبیت روزافزونی برخوردار هستند. مزایای ایده آل آنها، کاربران و تصمیم‌گیرندگان بیشتری را متقاعد می‌کند تا یک مینی کامپیوتر خریداری کنند. برخی از برنامه‌های کاربردی و موارد استفاده از مینی کامپیوترها:

تابلوهای دیجیتال یکی از ابزارهای اصلی در حوزه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها، برج‌های تجاری و اداری، رستوران‌ها و … در سال‌های اخیر بوده است که برای اطلاع رسانی، اعلانات یا تبلیغات از آن‌ها استفاده ‌می‌شود. یک مینی کامپیوتر ‌می‌تواند به راحتی در پشت بسیاری از تابلوهای نمایش تعبیه شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

فروشگاه‌ها و واحد‌های تجاری به طور فزاینده‌ای از طرفداران پر و پاقرص مینی کامپیوترها هستند که در بخش‌های مختلف از جمله صندوقداری، اتصال به بارکدخوان و اسکنرها و دستگاه‌های کارت خوان مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

در ایستگاه‌های قطار یا فرودگاه‌ها و نیز دانشگاه‌ها نیز پایانه‌های کیوسک، وجود دارد که عمدتاً یک مینی کامپیوتر به یک صفحه لمسی متصل است و کاربر به راحتی با آن کار ‌می‌کند.

مینی کامپیوترها به دلیل این که فن لس هستند و از تکنولوژی هیت سینک جهت خنک شدن سیستم داخلی دستگاه استفاده ‌می‌کنند، در واحدهای صنعتی و تولیدی بسیار مورد استقبال کاربران قرار ‌می‌گیرد. به عنوان مثال در خطوط مونتاژ، برای کنترل خودکار و مکانیزه، به عنوان پایانه‌هایی برای دسترسی به پایگاه داده یا پردازش داده‌های اسکنر.

در بسیاری از فروشگاه‌ها و‌ هایپرمارکت‌ها یا اماکن عمومی، اطلاعات یا تبلیغات و یا موسیقی، از بلندگوهای سقفی پخش ‌می‌شود. این برنامه‌ها به راحتی توسط مینی کامپیوترها کنترل می‌شوند.

بخش‌های خدماتی مختلفی در کشور ما هستند که نیاز به سیستم کوچک و در عین حال قدرتمند دارند، مانند امداد و نجات و حمل و نقل عمومی، پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور.

تقریباً در همه‌ی این محیط‌ها، کامپیوترها مجبورند سطوح بالای خاک و گرد و غبار یا دمای شدید را تحمل کنند. اینجاست که مزایای ساخت بدون فن نمایان ‌می‌شود. ساختار بدون فن (فن لس) باعث مقاومت و دوام بیشتر مینی کامپیوتر می‌گردد. همچنین بدنه مستحکم تمام آلومینیومی یک مینی کامپیوتر در محیط‌های کاری آلوده یا پر از گرد و غبار محافظت بیشتری از آن می‌کند.

مینی کامپیوتر به دو گروه کامپیوتر کوچک ویندوز دار و مستقل (تین کلاینت) و کامپیوتر کوچک وابسته به سرور (زیروکلاینت) تقسیم بندی می‌شوند.

زیروکلاینت چیست؟

زیروکلاینت یکی از انواع مینی کامپیوتر است که در محیط شبکه تحت سرور عمل ‌می‌کند. یک زیروکلاینت کاملاً وابسته به سرور است و دارای رم و‌هارد و منابع سخت افزاری محدودی می‌باشد که از طریق یک فریمور به سرور متصل شده و از منابع سرور استفاده می نماید. کاربران قابلیت نصب نرم افزار بر روی یک زیروکلاینت را ندارند و این کار کاملاً از سمت سرور مرکزی مدیریت و انجام ‌می‌شود.

یکی از کاربردهای اساسی و ایده‌آل زیروکلاینت‌ها در محیط مجازی سازی یا VDI است. زیروکلاینت دارای زمان بوت بسیار سریع است و به دلیل اتصال به کیس مرکزی و استفاده از رم و‌هارد قدرتمند سرور سرعت بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خرابی در زیروکلاینت‌ها تقریبا نزدیک به صفر است و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارد و بار کاری پرسنل پشتیبانی را به شدت کاهش می دهد.

راه اندازی و استفاده از زیروکلاینت بسیار آسان است. علاوه بر این، یک زیروکلاینت نیازی به بروزرسانی یا پیکربندی ندارد و تمامی این امور بر روی کیس مرکزی انجام ‌می‌شود و به صورت خودکار بر روی سایر کلاینت‌ها اعمال ‌می‌شود. این امر به راحتی کار مدیران آی تی در محیط شبکه بسیار کمک ‌می‌کند.

زیروکلاینت‌ها از پروتکل‌های مختلفی برای تسهیل اتصال از راه دور، تسریع سخت افزار اختصاصی در نقطه پایانی و ارتقاء تجربه کاربر استفاده می‌کنند و به کار بردن یک زیروکلاینت در محیط شبکه، کاملا بستگی به بستر مجازی سازی فراهم شده روی سیستم کیس مرکزی دارد. از جمله این پروتکل‌ها ‌می‌توان به پروتکل RFX/RDP/RDS, PCOIP, HDX/ICA اشاره کرد.

IMG 20211003 093213

تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت یکی از انواع مینی کامپیوتر است که دقیقا مانند یک کامپیوتر، مستقل و کامل، عمل می‌کند. همچنین این توانایی را دارد که برای انجام وظایف محاسباتی و پردازش‌ها به سرور متصل ‌شود.

تین کلاینت برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

از تین کلاینت ‌می‌توان در سرچ در اینترنت و وبگردی، مشاهده فیلم و پخش موسیقی یا حتی طراحی گرافیکی و سه بعدی و تدوین و ویرایش فیلم با راندمان بالا بهره گرفت. همچنین برای انواع کاربری‌ها از جمله شرکت‌ها، ادارات، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، کاربران خانگی، ترید، مشاورین املاک، دفاتر پیشخوان و … مناسب می باشند.

مزایای مینی کامپیوتر

گروه مزیت‌های زیبایی:

مینی کامپیوترها بسیار کوچک هستند، قابلیت استقرار روی میز یا زیر میز و یا پشت مانیتور را دارند و دسترسی به همه پورت‌ها آسان است و فضای زیادی را اشغال ‌نمی‌کنند، ضمن اینکه جابه‌جایی مینی کامپیوترها نیز به راحتی امکان پذیر است و می‌تواند در مکان‌هایی که فضای محدودی دارند، استفاده شود. همچنین قابلیت اتصال به تلویزیون را دارند و می‌توانند به طور همزمان از چند مانیتور پشتیبانی کنند.

مینی کامپیوترها فاقد فن و قطعات متحرک هستند، بدون ایجاد حرارت و صدا فضایی آرامی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

مینی کامپیوترها دارای ابعاد بسیار کوچکی هستند، قابلیت اتصال به پشت مانیتورهای LCD را دارند. مانند آل این وان‌ها، ولی با امنیت بیشتر! از آنجا که ال این وان‌ها دارای یک بورد مرکزی هستند در صورت سوختن این بورد کلیه اجزا از کار خواهد افتاد. ولی ال این وانی که شما ساخته اید، بورد مانیتور از بورد مینی کامپیوتر جداست و در صورت نیاز ‌می‌توان مورد خراب را به راحتی جایگزین کرد!

بدین ترتیب، مینی کامپیوترها به راحتی به پشت مانیتور متصل می‌شوند و می‌توانید آل این وان سفارشی خود را بسازید. ارزان‌تر و مطمئن‌تر!

گروه مزیت‌های پشتیبانی:

مینی کامپیوترها فاقد فن و قطعات متحرک هستند به همین دلیل عمر مفید بسیار بالاتری نسبت به کیس‌های کامپیوترهای سنتی دارند و فرسودگی کمتری برای قطعات مهم ایجاد می‌گردد و همین امر به مینی کامپیوترها در رتبه بندی آی تی، گرید سبز می‌دهد. البته بار کاری پرسنل پشتیبانی کننده به دلیل استفاده از زیروکلاینت ها و خرابی کم‌تر و نیز عدم نیاز به تعمیرات و نگهداری به شدت کاهش می‌یابد.

یک مینی کامپیوتر بدون قطعات متحرک مانند فن دارای عمر مفید متوسطی (MTBF) بیش از (۱۰ سال) می‌باشد!

در یک شبکه، راه‌اندازی تعداد زیادی سیستم و نصب ویندوز و نرم افزارها همیشه باعث اتلاف وقت بسیار زیادی شده و مشکلات زیادی را بوجود می‌آورد در صورتی که با استفاده از زیروکلاینت، فقط یک بار نصب و تنظیم تمامی نرم افزارها روی سیستم مرکزی را انجام خواهد شد. زیروکلاینت‌ها با گرفتن IP به صورت اتومات و یا دستی به راحتی به سیستم مرکزی متصل می‌گردند.

گروه مزیت‌های سرعت:

مینی کامپیوتر‌ها دارای سرعت بالایی هستند. در این سیستم‌ها هارد‌های HDD با سرعت Mbps90 جای خود را به حافظه‌های SSD با سرعت Mbps 400 و این حافظه‌ها نیز جای خود را به حافظه‌های M.2 SSD با سرعت Mbps600 رسانده‌اند. شرکت‌هایی مانند HP و Dell موفق شده‌اند اکنون از حافظه‌های M.2 Nvme با سرعت Mbps3000 استفاده نمایند.

راه اندازی یک کامپیوتر سنتی نیاز به صرف زمان بسیار بالایی دارد. در یک زیرو کلاینت، کافی‌ست، سرور آن مشخص شود و با نام کاربری و رمز عبور تعریف شده به سرور متصل گردید.

در شبکه‌های مدرن مبتنی بر زیروکلاینت ، سرور به صورت اشتراکی در اختیار کلیه کاربران بوده، به هنگام اجرای یک برنامه نه یک کامپیوتر معمولی با حافظه و پردازشگر عادی، بلکه یک سرور قدرتمند اقدام به اجرای برنامه مربوطه در کسری از ثانیه نموده، بلافاصله منابع خود را جهت استفاده سایر کاربران و برنامه ها آزاد می‌نماید.

گروه مزیت‌های امنیت:

مینی کامپیوترها دارای بدنه ای محکم و مقاوم هستند و می‌توان با قراردادن آنها داخل جعبه‌های محافظ خصوصاً در کلاس‌های درسی، بر حفاظت آنها افزود و از سرقت آنها توسط دانش آموز نماها جلوگیری کرد.

همچنین این امکان وجود دارد که پورت ها مسدود شوند و جز کیبورد و موس، پورتها برای کلیه وسایل ذخیره سازی مانند فلش مموری‌ها، بسته باشد.

با توجه به اینکه در زیرو کلاینت کلیه داده‌ها حتی داده‌های کاربران روی سرور ذخیره می‌شود، عملا هیچ داده‌ای در شبکه سرگردان نیست.

گروه مزیت‌های هزینه:

در مینی کامپیوتر، کاربران مستقیماً از هزینه‌های کمتر خرید سخت افزار جدید سود می‌برند. در عین حال، یک اثر اکولوژیکی مثبت دیگر نیز دارد.

هزینه ارتقاء در مینی کامپیوترها بسیار پایین‌تر از کیس‌های قدیمی است. در یک شبکه مبتنی بر زیروکلاینت فقط کافیست رم و هارد سرور ارتقاء پیدا کند یا تعویض شود.

مصرف برق در مقایسه با سایر رایانه‌ها یا نوت بوک‌ها بسیار کم‌تر است. مصرف انرژی پایین مینی کامپیوترها، از مدت‌ها پیش است که مورد نیاز و توجه صنعت فناوری اطلاعات است. کامپیوترها و سرورها در سراسر جهان به قدرت زیادی نیاز دارند که به نوبه خود هزاران تن CO2 مضر آب و هوایی تولید می‌کند.

مینی کامپیوترها با طول عمر متوسط بالاتر، کمک بیشتری به آب و هوا می‌کنند. از آنجا که یک مینی کامپیوتر ‌می‌تواند چندین سال بیشتر کار کند، نیازی به خرید رایانه جدید نیست. تولید یک سیستم مینی کامپیوتر جدید با منابع کمیاب وارزشمند و نیز انتشار بیشتر CO2 به دلیل مسیرهای طولانی حمل و نقل، ضرورت کمتری دارد.

همچنین اثرات مثبت بر آب و هوا و محیط زیست، با یک مینی کامپیوتر بسیار زیاد است. با استفاده از یک مینی کامپیوتر، تغییر اقلیم مشابه کاشتن ۴۰۰ درخت به دست می‌آید . اما این همه ماجرا نیست با خرید مینی کامپیوتر یا سرور، شما در واقع درخت کاشته‌اید. شرکت تولیدکننده سوئدی بخشی از کمپین جهانی کاشت درخت است و برای هر رایانه ای که فروخته ‌می‌شود یک درخت اهدا ‌می‌کند.

به لطف این حمایت و با کمک بسیاری از شرکت کنندگان دیگر، بیش از ۱۳ میلیارد درخت در حال حاضر در سراسر جهان کاشته شده است. این پروژه که زمانی تحت عنوان کمپین درختان راه اندازی شده بود، پس از چند سال از ۱۳ برابر فراتر رفت.

مینی کامپیوترها و معایب آن‌ها

معایب مینی کامپیوترها در مقایسه با مزایای آن‌ها بسیار محدودند و در بسیاری از موارد کاربران به دلیل ویژگی‌های ایده آلی که دارند، آن‌ها را نادیده می‌گیرند و عمدتا به نمونه‌های کاربردی خاص یا درخواست‌های کاربر محدود ‌می‌شود. تعدادی از معایب شامل موارد زیر می باشند:

مینی کامپیوترها درایو نوری ندارند.

کارت گرافیک اختصاصی موجود نیست و برخی از مدل‌ها برای بازی‌های سطح بالا و کاربری گرافیکی سنگین و رندرینگ (ویرایش حرفه‌ای ویدئو) مناسب نیستند و هنوز رایانه‌های شخصی، مناسب تر و مجهزتر هستند. از این رو باید دقیقا متناسب با کاربری شخص و نرم افزارهایی که با آنها کار ‌می‌کند، یک مینی کامپیوتر پیشنهاد شود.

در این زمینه باید گفت پس از سال‌ها رشد تقریباً تصاعدی در تجهیزات سخت افزاری، تقریباً همه تولیدکنندگان رایانه بیشتر بر نیازهای سخت افزاری واقعی اکثر کاربران تمرکز کرده‌اند و سیستم‌های خود را از نظر پیکربندی یا گزینه‌های توسعه متناسب با آن تنظیم کرده‌اند.

قیمت مینی کامپیوتر در مقایسه با کیس‌های سنتی کامپیوتر و لپتاپ

با توجه به مزایا و قابلیت‌های مینی کامپیوترها که ذکر شد، در تعداد بالا و با حداقل نیازمندی به سخت افزارهای شبکه، قابل پیاده سازی در انواع بسترهای شبکه حتی قدیمی تر و کندتر است. با توجه به اینکه مینی کامپیوترها در قالب زیروکلاینت از منابع سرور استفاده می‌کنند، در این حالت از حداقل سخت افزار (رم و‌هارد در حد بسیار محدود) و صرفا جهت استفاده از فریمور سرور بهره می‌گیرند. در حالت تین کلاینت نیز چون امکان سفارشی سازی وجود دارد، از لحاظ قیمتی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

در ادامه به بررسی گروه مزیت‌های هزینه ای مینی کامپیوترها نسبت به کیس‌های سنتی می پردازیم:

الف) هزینه خرید کم‌تر

اگرچه نمی‌توان تمامی صرفه‌جویی‌های ناشی از کلاینت را فقط در قیمت خرید آن خلاصه کرد ولی بخش چشمگیری از آن را تشکیل می‌دهد. به طور متوسط هزینه خرید یک سیستم کامپیوتری معادل دو تا سه برابر زیروکلاینت‌ها می‌باشد.

هزینه خرید زیرو کلاینت + سرشکن هزینه سرور + هزینه پیکربندی

در شبکه‌های متوسط و بزرگ به شدت توصیه می‌گردد.

P تین کلاینت‌ها: هزینه فقط خرید تین کلاینت

در شبکه‌های کوچک و متوسط توصیه می‌گردد.

V پی‌سی‌ها: هزینه بالاتر!

ب) کاهش هزینه برق مصرفی و بار UPS

با توجه به مصرف برق متوسط ۴۰۰ وات هر کیس کامپیوتر و تعداد زیاد کامپیوترها این میزان مصرف بالا را می توان با جایگزینی مینی کامپیوتر که مصرف آن ۱۰ تا ۶۵ وات می‌باشد به ۵ تا ۳۰ برابر کاهش تقلیل داد.

بطوری که با استفاده از مینی کامپیوتر با احتساب میزان مصرف برق آن نسبت به کامپیوتر (بین ۵ تا ۳۰ برابر کمتر) و تاثیر عواملی مثل تعداد دستگاه‌ها و ساعت کاری صرفه‌جوئی قابل توجهی در برق مصرفی مجموعه ‌می‌شود و همینطور در شرایط قطعی برق و استفاده از UPS تعداد کاربر بیشتر و مدت زمان طولانی‌تری ‌می‌توانند از برق پشتیبان استفاده کنند.

هرگونه جایگزینی کلاینت به جای کامپیوتر، منجر به سالیانه حدود ۲۲۰ هزار تومان، صرفه‌جویی در مصرف برق ‌می‌شود! به عبارتی در ۱۰ سال هزینه خرید کلاینت خود را از محل صرفه‌جویی در مصرف برق درآورید.

P زیروکلاینت‌ها: متوسط ۱۲ وات
P تین کلاینت‌ها: متوسط ۶۰ وات
V پی سی‌ها: متوسط ۵۰۰ وات!

ج) هزینه پایین‌تر ارتقاء

در شبکه‌های مدرن با توجه به عدم نیاز زیروکلاینت‌ها به هر گونه ارتقاء، کافی است تنها سیستم مرکزی را با صرف تنها یک بار هزینه ارتقاء داد تا همیشه شبکه بروز داشته باشیم.

P زیروکلاینت‌ها: بدون نیاز به ارتقا
P تین کلاینت‌ها: نیازمند ارتقا
Vپی سی‌ها: نیازمند ارتقا

د) عدم نیاز به خرید آنتی ویروس از طریق قفل سخت افزاری

شبکه‌های مبتنی بر کامپیوترهای سنتی و ویروس پذیری و خرابی‌های آن، به طور واضح بر کسی پوشیده نیست. هزینه خرید آنتی ویروس‌های اوریجینال و عدم بروزرسانی کامل سایر آنتی ویروس‌های کرکی از سوی دیگر، تماماً نشانه‌هایی از خرابی‌های پی در پی در شبکه‌های سنتی است.

زیروکلاینت‌ها در مقابل کامپیوترهای سنتی فاقد هر گونه سیستم عاملی بوده که آن را از هر گونه خرابی نرم افزاری حفاظت می نماید و تنها سیستم عامل کیس مرکزی باقی می ماند که آن را نیز می‌توان با استفاده از با کیفیت‌ترین و بروزترین آنتی ویروس‌های اوریجینال موجود، در برابر هر گونه ویروس محافظت کامل نمود.

در تین کلاینت‌ها نیز کافی است قفل‌هارد فعال گردد تا از ورود هرگونه ویروس ممانعت به عمل آید. دیگر به آنتی ویروس نیاز ندارید!!!

P زیروکلاینت‌ها: ویروس ناپذیر! با توجه به عدم وجود‌ هارد روی کلاینت‌ها
P تین کلاینت‌ها: ویروس ناپذیر! در صورت استفاده از قفل‌هارد!
Vپی سی‌ها: ویروس پذیر!

IMG 20211003 093254

آیا مینی کامپیوتر ارزان‌تر از لپ‌تاپ است؟

لپ‌تاپ‌ها و مینی کامپیوترها از نظر قیمت تفاوت چندانی ندارند. به طور کلی، مینی کامپیوترها مقرون به صرفه تر از لپ‌تاپ‌ها هستند که با همان قیمت، یک مینی کامپیوتر به همراه مانیتور و ماوس و کیبورد، بسیار قوی‌تر از لپ‌تاپ دریافت خواهید کرد.

چرا مینی کامپیوتر بخریم؟

با انتخاب مینی کامپیوتر علاوه بر استفاده از یک کامپیوتر قدرتمند، ضمن کم کردن هزینه‌های نگهداری، به فضای کمی برای قرارگیری این سیستم بر روی میز کارتان و یا در پشت مانیتور نیاز خواهید داشت.

در حال حاضر، اکثر شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی با توجه به افزایش عملکرد مثبت، پایداری بالاتر، راندمان بیشتر، حداکثر امنیت و قیمت پایین‌تر مینی کامپیوترها، تمایل بیشتری به استفاده از این تکنولوژی در محیط کار خود دارند.

مینی کامپیوترها به لحاظ سخت افزاری، و استفاده از تکنولوژی نوین و پیشرفته هیت سینک کارکردی مداوم و ۲۴ساعته در۷روز هفته بدون‌افت را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. همین علت سبب می‌شود که همانند پی سی با از کار افتادن فن در کیس، قطعه پشت فن (پاور یا کارت گرافیک) دچار خرابی و از کار افتادگی نشود.

از سویی دیگر حساسیت هارد دیسک ها به ضربه و همین طور عمر مفید یک مادر بورد (که به طور متوسط معادل ۵۰ هزار ساعت می‌باشد)، مجموعاً هزینه‌های نگهداری یک پی‌سی را افزایش و مدت کارکرد بدون عیب یک کیس را کاهش داده است.

چگونه بهترین مینی کامپیوتر را انتخاب و خریداری کنیم؟

برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید کافی است با بررسی دقیق مشخصات ذکر شده برای نسخه‌های مختلف بهترین را با توجه به نیاز و بودجه خود برگزینید. همچنین هزینه تهیه یک مینی کامپیوتر در برابر یک پی سی یا لپتاپ بسیار مقرون به صرفه تر است و کاربران می‌توانند با اعلام کاربری خود (اداری، دانشگاهی، خانگی، صنعتی و….) و بهره.گیری از مشاوره صحیح و نیز صرف کم‌ترین هزینه، یک مینی کامپیوتر متناسب با نیاز خود دریافت نمایند. بدین ترتیب با کاهش هزینه‌های مصرف برق، تعمیر و نگهداری راحت‌تری نسبت به کامپیوترهای شخصی دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعید قویدل

    با سلام. خیلی دوست دارم بدونم تفاوت مینی کامپیوتر با مینی کیس چیه؟ و اینکه آیا مینی کامپیوترهای موجود در بازار گارانتی هم دارند و اینکه چه برندهایی معتبر هستند؟

  • کامپیوترمال

    سلام مطلب مفیدی بود. چیجوری میتونم از مینی کامپیوترها در یک شرکت برنامه نویسی استفاده کنم؟ به هرحال مینی کامپیوترها اونقدر قابلیت برنامه نویسی با زبان php رو داره؟ و اینکه کدوم مینی کامپیوتر مناسب برنامه نویسی تحت وب هستش؟