کد مطلب: ۱۵۳۳۰۷

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

کاهش واردات برنج از دو میلیون تن به ۷۰۰ هزار تن

کاهش واردات برنج از دو میلیون تن به ۷۰۰ هزار تن

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: روند واردات برنج در چهار سال اخیر از دو میلیون تن به ۷۰۰ هزار تن در سال رسیده که این دستاوردی ارزشمند است.

یزدان سیف افزود: با توجه به اینکه کشور در حوزه برنج با محدودیت زمانی برای واردات مواجه است، بنابراین هر ساله واردات برنج در چهار ماهه نخست سال جاری صورت می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اظهار داشت: در فصل برداشت برنج برای حمایت از بخش تولید و تولیدکنندگان هر ساله از مرداد تا آذر ماه واردات برنج به کشور از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع اعلام می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه نیاز مصرفی کشور به واردات برنج سالانه به طور متوسط یک میلیون تن است، گفت: پارسال ۷۶۰ هزار تن برنج به مملکت وارد می‌شود و امسال نیز در همین حد و حدود خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده برنج مورد نیاز کشور به صورت داخلی تامین می‌شود، افزود: برنج ایرانی از حیث کیفیت، عطر و طعم جایگاه مناسبی در جهان دارد.

سیف با اشاره به واردات دو میلیون تنی برنج در سال‌های ۹۱ و ۹۲ در کشور تصریح کرد: خوشبختانه با سیاست‌های اصولی دولت تدبیر و امید در حوزه تجارت موجب کاهش چشمگیر واردات این کالای راهبردی به مملکت شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشت برنج باید مورد حمایت قرار گیرد، گفت: سیاست‌های تجاری کشور باید با اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری همسان باشد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.