کد مطلب: ۶۱۷۱۸۶

ارزانی ۳ تا ۵۰ میلیون تومانی خودرو در پی کاهش قیمت ارز

ارزانی ۳ تا ۵۰ میلیون تومانی خودرو در پی کاهش قیمت ارز

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار طی دو هفته اخیر بین ۳ تا ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید موتمنی از روند رو به کاهش قیمت خودرو در بازار خبرداد و اظهار کرد: با توجه به روند کاهش قیمت ارز، قیمت خودرو در بازار نیز تا حدودی کاهش یافته است.

وی با بیان عرضه خودرو به بازار از سوی شرکت های خودروساز کم بوده، افزود: اگر عرضه خودرو از سوی این شرکت ها نیز افزایش می یافت با توجه به کاهش قیمت ارز، شاهد کاهش قابل توجه قیمت خودرو در بازار بودیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به کاهش قیمت خودروهای تولید داخل در بازار، گفت: قیمت های اغلب خودروهای تولید داخلی ۳ تا ۶ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: به‌عنوان مثال قیمت خودرو ۲۰۶ تیپ دو که مدتی پیش در بازار با قیمتی حدودی ۲۷۳ میلیون تومان عرضه می شد اکنون به حدود ۲۶۷ میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان کرد: قیمت پژو پارس از ۲۸۱ میلیون تومان در بازار به ۲۷۷ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ نیز از ۱۸۸ میلیون تومان به حدود ۱۸۵ میلیون تومان افت کرده است.

موتمنی در مورد خودروهای مونتاژی نیز اظهار کرد: این خودروها نیز کاهش قیمت داشته است به‌عنوان مثال خودرو جک اس ۵ و هایما هر کدام حدود ۳۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

وی افزود: خودروهای ۹۰۰ میلیون تومانی تقریبا ۳۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند و خودروهای که قیمت آنها بیش از یک میلیارد تومان است بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اظهار کرد: به‌طور کلی بررسی قیمت خودرو در بازار نشان می‌دهد که خودروهای تولید داخلی حدود ۲ درصد و خودروهای مونتاژی حدود ۴ درصد طی دو هفته اخیر کاهش قیمت داشته‌اند.

وی افزود: با وجود کاهش قیمت خودرو، خریداری وجود ندارد و اغلب مشتریان در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها با توجه به کاهش قیمت ارز هستند.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بقول خودتون 4میلیون قیمت 206کاهشی میشود….دوماه بعد 40میلیون گران میشود….به شما باشه تا ابد همه چیز گل بلبل هست و قیمتها روز به روز کاهشی

  • ناشناس

    ما که تجارت جان ارزانی ندیدیم

  • ناشناس

    خودروهای یک میلیاردی ۴۰تا۵۰ میلیارد ازشون کم شده?????

  • عباس

    مردم را چی حساب کردین خداوکیلی دست بردارید خود شرکتهای خودروساز مافیای بازار خودرو هستن همون آقایونی ک قول دادن اگه مجوز افزایش قیمت ب ما بدند هر هفته یکشنبه ها سایپا و دوشنبه ها ایرانخودرو فروش دارند پس کو وعده وعیدها ک آقای وزیر صمت داد حالا یکی پیدا میشد ک از آقای وزیر بپرسد ک شما که اجازه افزایش قیمت بهشون دادید پس فروش هفتگی چی شد اینا همش ی تبانی بود برا افزایش قیمت خودروهای بی کیفیت و لگنی ک اسمشا میزارن تولید ملی خداوکیلی یکی نیس پیگیر این کار جهادی وزیر صمت باشد واقعا متاسفم برای آقای رئیسی با این وزرای دلسوزش

  • omid

    از ماست که بر ماست

  • ناشناس

    20میلیون افزایش دومیلیون کم میکنن بعدمیگن قیمت کاهشی

  • دلسوز

    مردم کلا بیخیال خرید بشید
    بزارید خودرو سازان تا جایی که دوست دارن قیمتها را ببرن بالا

  • علی

    جناب وزیر محترم صمت
    مثل اینکه دلت خیلی خوشه
    خودرو سازان سر کارت گذاشتن
    هی میگن اگر گرون کنید قیمت بازار میاد پایین
    پس کو

  • مژگان

    پایین آوردن قیمت ۲ راه اساسی داره
    اول تعویض مدیران ناکارامد ایران خودرو
    دوم واردات بدون دخالت خودرو ساز
    والسلام
    موید باشید

  • شهروند

    خسته شدیم از خودروهای تکراری و بی کیفیت ایران خودرو و سایپا. لطف کنید واردات خودروهای ارزان قیمت و با کیفیت خارجی را باز کنید تا این کارخانه ها به خودشان تکانی بدهند و کالای بی کیفیت با قیمت بالا تحویل مردم ندهند. تا کی باید ۸۵ میلیون نفر مردم شریف ایران باید حقوق صد هزار نفر کارکنان صنعت خودرو ایران را بدهند که با استفاده از انحصار طلبی سود خوبی می برند و ما مردم ایران باید هزینه گزافی برای سوار شدن خودروهایی بدهیم که نه ایمنی دارند و نه عملکرد و مرتبا دچار خرابی و تعمیرات می شوند. مگه ما یکروز تو شرکت خصوصی اگه کارمون را درست انجام ندهیم به ما حقوق می دهند که خودروسازان ایرانی با اینهمه ضعف و نقص حقوق و مزایایشان را دریافت می کنند. بازار خودرو باید رقابتی بشود.