کد مطلب: ۱۸۹۲۹۶

یک مسئول خبر داد:

کاهش ۱۲.۵ میلیارد دلاری کشفیات کالاهای قاچاق در کشور

کاهش 12.5 میلیارد دلاری کشفیات کالاهای قاچاق در کشور

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان‌رضوی از کاهش بیش از 12 میلیارد دلاری کشفیات کالاهای قاچاق در کشور خبر داد.

محمد ابراهیم افشاری با اشاره به اینکه کشفیات کالاهای قاچاق از سال 82 تا 92 در کشور روند رو به رشدی داشته به طوری که از دو میلیارد دلار در سال 82 به 25 میلیارد دلار در سال 92 افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: خوشبختانه هم‌اکنون رقم کشفیات کالاهای قاچاق در کشور به 12.5 میلیارد دلار کاهش یافته که در طول تاریخ کشور بی سابقه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان‌رضوی افزود: کار مبارزه با کالاهای قاچاق در دولت تدبیر و امید از یک کار عامیانه به یک اقدام عالمانه تبدیل شد و اولویت کاری همه دستگاه‌ها در این حوزه ‌پیشگیری است.

افشاری تاکید کرد: با این‌که ظرف 10 سال اخیر عوامل قاچاق در خارج و داخل کشور سازمان یافته بودند اما با اقدامات انجام شده بسیاری از تشکل‌های سازمان یافته آن‌ها با ورود نیروهای اطلاعاتی شناسایی شدند.

وی همچنین گفت: درحوزه مبارزه با قاچاق فرآورده‌های سوختی در سال 92 روزانه 247 میلیون لیترسوخت قاچاق می‌شد که این رقم در سال 95 به 176 میلیون لیتر در روزکاهش پیدا کرد و با اجرای طرح پیمایش 12 میلیون لیتر مصرف ناوگان حمل و نقل دیزلی کشور در روز کاهش پیدا کرده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان‌رضوی به افزایش درآمدهای گمرکی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دراین حوزه توانستیم درآمدهای گمرکی را از هفت هزار و 500 میلیارد تومان به 18 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی همچنین از راه‌اندازی دادگاه تجدید نظر در حوزه کالاهای قاچاق در مشهد خبر داد و با بیان این که بردسکن در دروازه خراسان‌رضوی قرار گرفته و ایستگاه ایست و بازرسی درونه این شهرستان یکی از قرارگاه‌های فعال مقابله با کالاهای قاچاق در استان است، از حمل یک دستگاه کانکس با تجهیزات طی هفته آینده به این ایستگاه بازرسی خبر داد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.