کد مطلب: ۴۱۳۵۸۳

کاهش ۴ درصدی قیمت طلا در یک ماه گذشته

کاهش 4 درصدی قیمت طلا در یک ماه گذشته

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز جمعه تغییر چندانی نداشت اما تحت تاثیر امیدواری سرمایه گذاران به توافق تجاری مقدماتی آمریکا و چین، در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه در سه سال گذشته قرار گرفت و تقریبا چهار درصد کاهش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت اما تحت تاثیر امیدواری سرمایه گذاران به توافق تجاری مقدماتی آمریکا و چین، در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه در سه سال گذشته قرار گرفت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و ۱۴۵۸ دلار و ۴۵ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۳ درصد کاهش قیمت داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۴۵۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت طلا در نوامبر به دلیل خوش بینی به توافق تجاری مقدماتی آمریکا و چین که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، تقریبا چهار درصد کاهش داشته که بزرگترین کاهش از نوامبر سال ۲۰۱۶ است.

به گفته برایان لان از شرکت گلدسیلور سنترال، بازار طلا به دو دوسته تقسیم شده است زیرا پیش از این اکثر افراد تصور می‌کردند که توافق تجاری روی خواهد داد و اکنون مطمئن نیستند چه اتفاقی می‌افتد و این موضوع در قیمتهای طلا منعکس شده است.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در برابر ین ژاپن به سوی بزرگترین رشد هفتگی خود از ماه مه به این طرف پیش می رود و رشد بازارهای سهام جهانی با تردیدها نسبت به توافق مقدماتی پکن و واشنگتن متوقف مانده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه قانونی را امضا کرد که وزارت خارجه را ملزم می‌کند حداقل سالانه تایید کند هنگ کنگ به حد کافی از خودمختاری برخوردار است تا از شرایط تجاری مطلوب آمریکا برخوردار شود. پکن این اقدام را محکوم و اعلام کرد اقدامات متقابل قاطعی را انجام خواهد داد.

پیش از این رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود واشنگتن و پکن به توافق در خصوص فاز اول توافق تجاری نزدیک شده‌اند.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۸۲۹ دلار و ۳۳ سنت رسید. این فلز پیش از این رکورد جدیدی شکسته و تا مرز ۱۸۴۴ دلار و ۵۰ سنت پیش رفته بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۶ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۸۹۶ دلار و ۲۳ سنت بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.