کد مطلب: ۲۴۲۲۷۳

کاهش ۷۰ درصدی آلودگی رودخانه های رشت

کاهش 70 درصدی آلودگی رودخانه های رشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، با بیان این‌که برای جلوگیری از ورود 70 درصد فاضلاب شهری به رودخانه‌های رشت اقدامات موثری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این طرح نیازمند اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان می باشد.

مهندس «سیدمحسن حسینی»، با اشاره به ظرفیت تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان، اظهار کرد: هم‌اکنون 69 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش این تصفیه‌خانه هستند که با بهره برداری از فاز دوم، 75 درصد جمعیت استان از آن برخوردار خواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فضلاب استان گیلان، با برشمردن طرح های تامین آب استان، مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح های آبرسانی را 676 میلیارد ریال برشمرد و افزود: طرح های فاضلاب نیز در 11 شهر بزرگ استان 79 درصد جمعیت را تحت پوشش قرار می دهد و برای 5 شهر دیگر نیز کد اجرایی اخذ شده است.

وی با تشریح برنامه های ششم توسعه، تصریح کرد:شرکت آبفای گیلان برای تأمین منابع مالی در اجرای طرح های آب و فاضلاب غیر از منابع دولتی از سایر روش های تأمین مالی همچون روش بی.او.تی در تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان،پیگیری برای استفاده از تسهیلات بانک توسعه زیرساخت آسیا برای پروژه های فاضلاب استفاده می کند.

حسینی، پروژه های اجرا شده در راستای طرح ساماندهی و رفع آلودگی رودخانه های «زرجوب» و «گوهررود» را برشمرد و گفت: براساس طرح جمع آوری فاضلاب برای نجات رودخانه ها چهار پروژه جمع آوری فاضلاب گلسار، تکمیل شبکه فاضلاب نخودچر، جمع آوری فاضلاب منطقه باقرالعلوم و فاز یک طرح جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ اجرا شد.

مدیرعامل آبفای گیلان، هزینه انجام شده از محل طرح جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها را 80 هزار میلیون ریال دانست و گفت: دبی پاکسازی شده از رودخانه نیز 24 هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در حال اجرا از ورود 63 هزار و 500 مترمکعب فاضلاب به رودخانه ها جلوگیری می شود.

وی با بیان این‌که برای جلوگیری از ورود 70 درصد فاضلاب شهری به رودخانه‌ها اقدامات موثری شده است، خاطرنشان کرد: 44 نقطه که تخلیه فاضلاب سنتی دارد، شناسایی شده و باید حدود 200 عدد پکیج در این نقاط جهت تصفیه فاضلاب احداث شود که نیازمند اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.