کد مطلب: ۳۷۱۱۳۸

کاهش ۸۶ درصدی سود ایرباس فرانسه

کاهش 86 درصدی سود ایرباس فرانسه

شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه روز گذشته طی گزارشی از کاهش 86 درصدی سود خالص این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه امروز از کاهش سود خالص این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد که دلیل اصلی آن تحریم تسلیحاتی عربستان توسط آلمان و توقف خط تولید A380 بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از بیزنس استاندارد؛ شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه امروز طی گزارشی از کاهش 86 درصدی سود خالص این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

در این گزارش آمده است: تحریم تسلیحاتی عربستان توسط آلمان که فروش سلاح‌هایی که قطعات آلمانی در آن استفاده شده است به عربستان را ممنوع می‌کند در کنار سود از دست رفته توقف خط تولید هواپیمای A380 از جمله دلایل کاهش سود ایرباس عنوان شده است.

ایرباس اعلام کرده است تعلیق فروش سلاح به عربستان توسط آلمان به ضرر 190 میلیون یورویی ایرباس در قالب سود از دست رفته منجر شده است.

آلمان در ماه مارس تحریم تسلیحاتی علیه ریاض را 6 ماه دیگر تمدید کرد.

آلمان به دلیل قتل جمال خاشقچی خبرنگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه کشورهای حاضر در جنگ علیه یمن از جمله عربستان را از ماه اکتبر سال گذشته تحریم تسلیحاتی کرده است.

از زمان تحریم عربستان شرکای اروپایی برلین نسبت به این اقدام آلمان انتقاد کرده و گفته‌اند این مسئله پروژه‌های دفاعی نظیر تولید هواپیماهای تورنادو و یوروفایتر را تحت تاثیر قرار داده است.

دومینیک آسام مدیر مالی ایرباس گفت:ایرباس از این تحریم‌ها تاثیر منفی دیده است.

وی ادامه داد:‌در شرایط کنونی ما باید ببینیم که در محیط سیاسی چه اتفاقی می‌افتد و تصمیم بگیریم چگونه بر اساس آنها با مشتریان تعامل کنیم.

ایرباس می‌گوید تعطیلی خط تولید A380 هم 61 میلیون یورو به این شرکت خسارت زده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.