کد مطلب: ۲۲۹۴۰۲

کتاب بخوانیم تا فرزندانی باهوش داشته باشیم

کتاب بخوانیم تا فرزندانی باهوش داشته باشیم

پژوهش‌های اخیر ارزش و تاثیر کتاب خواندن برای بچه‌ها و البته والدین را نشان می‌دهد.

هفته گذشته مقاله‌ای در مجله پدیاتریکس منتشر شد که نشان می‌داد خواندن کتاب با صدای بلند مزیت‌های بسیار زیادی هم برای کودکان و هم برای والدین آن‌ها دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیشتر این مطالعات نشان می‌دهند که خواندن کتاب با صدای بلند منجر به تقویت حس مهربانی والدین، بهبود کیفیت روابط آن‌ها با کودکانشان و حتی کاهش استرس و افسردگی در والدین می‌شود.

نتایج پژوهش‌های منتشر شده نشان می‌دهد خواندن کتاب برای بچه‌ها با صدای بلند منجر به تقویت مهارت‌های شناختی ذهن آن‌ها از جمله توانایی تفکر، توانایی حل مساله و توانایی تصمیم گیری می‌شود و مشکلات رفتاری آن‌ها را کاهش می‌دهد.

خواندن کتاب برای بچه‌ها درست مشابه بازی‌های فکری تمرکز و سطح توجه آن‌ها را بالا می‌برد و با همه این اوصاف بسیاری از ما پیش از ان که کودکانمان از ما بخواهند کتاب خواندن برای آن‌ها را متوقف می‌کنیم.

در استرالیا بیش از یک سوم کودکان بین ۶ تا ۱۱ ساله‌ای که والدینشان قصه خواندن برای آن‌ها را متوقف کرده‌اند، خواستار ادامه قصه خواندن شده‌اند.

پیشرفت مهارت‌های خواندن و توانایی‌های شناختی کودکان برای موفقیت آن‌ها در مدرسه، کار و زندگی نیز ضروری است.

مکالماتی که کودکان درباره کتاب‌های داستان و ایده‌ها و شخصیت‌های این کتاب‌ها مطرح می‌کنند، به آن‌ها کمک می‌کند تا درک بهتری از جهان پیرامون خود داشته باشند.

تبدیل کتاب خواندن به برنامه‌ای مشخص کار بسیار ساده‌ای است، برای این کار باید زمان و موقعیت خاصی را برای این برنامه در نظر گرفت. خواندن کتاب برای کودکان قبل از خواب یکی از بهترین ایده‌هاست.

توجه داشته باشید که هرگز به عنوان مجازات کودکان را تهدید به قطع برنامه کتابخوانی نکنید؛ اگر شما کتابخوانی برای کودکانتان را متوقف کرده‌اید و فکر می‌کنید دوره این کار به پایان رسیده است؛ حواستان باشد که کتاب‌ها را برای همیشه نبندید؛ سعی کنید دوباره این کار را از سر بگیرید؛ لازم نیست حتما این کار را به یک برنامه تبدیل کنید، از آنها بپرسید که آیا مایلند برایشان یک داستان کوتاه بخوانید، شاید بهتر باشد تا زمانی که مریض می‌شوند صبر کنید و در آن شرایط کتابی را که در اوقات فراغت می‌خوانند، برایشان بخوانید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.