کد مطلب: ۳۸۵۶۸۹

کدام ایرلاین بیشترین تاخیر را دارد؟

کدام ایرلاین بیشترین تاخیر را دارد؟

طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، ۲ هزار و ۸۱۴ پرواز از مجموع ۱۰ هزار و ۲۱۹ پرواز داخلی انجام شده در ۲ ماه نخست امسال با تأخیر انجام شده که هواپیمایی آسمان بیشترین سهم را در این تاخیری‌ها دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان هواپیمایی کشوری گزارش تأخیر پروازهای داخلی در دو ماه نخست سال (فروردین و اردیبهشت ۹۸) را منتشر کرد که بر اساس آن، شرکت‌های هواپیمایی داخلی در این دو ماه مجموعاً ۱۰ هزار و ۲۱۰ سورتی پرواز انجام داده‌اند که ۲ هزار و ۸۱۴ سورتی آن معادل ۲۷.۶ درصد این پروازها با تأخیر همراه بوده است.

گزارش تأخیرهای پروازی فروردین ماه

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری در فروردین ماه امسال ۱۶ شرکت هواپیمایی مجموعاً ۵ هزار و ۳۳ سورتی پرواز انجام داده‌اند که ۱۶۰۰ سورتی پرواز معادل ۳۱.۸ درصد پروازهای فروردین ماه با تأخیر انجام شده است.

بیشترین میزان تاخیرهای پروازی انجام شده نسبت به تعداد پروازهای داخلی هر شرکت در فروردین ماه به هواپیمایی ایران ایرتور تعلق دارد که از مجموع ۳۷۸ پرواز داخلی این شرکت، ۲۰۶ سورتی پرواز معادل ۵۴ درصد به موقع و ۱۷۲ پرواز معادل ۴۶ درصد با تأخیر انجام شد.

کمترین میزان تأخیرهای پروازی داخلی در فروردین ماه نیز به هواپیمایی معراج تعلق دارد که این شرکت از ۸۸ پرواز داخلی خود، ۸۰ سورتی پرواز معادل ۹۱ درصد را به موقع و ۸ پرواز معادل ۹ درصد را با تأخیر به پایان رسانده است.

همچنین در ماه مذکور (فروردین ۹۸) بیشترین میزان تأخیرهای پروازی یک ایرلاین نسبت به کل پروازهای باتأخیر در یک ماه نیز به هواپیمایی آسمان تعلق داشت که از مجموع ۱۶۰۰ سورتی پروازِ تأخیردارِ داخلی، شرکت هواپیمایی آسمان با داشتن ۲۵۱ سورتی پرواز معادل ۱۶ درصد پروازهای داخلی با تأخیر را به خود اختصاص داده است.

این شرکت (هواپیمایی آسمان) در فروردین ماه امسال ۷۳۹ پرواز داخلی داشته که ۴۸۸ سورتی پرواز آن معادل ۶۶ درصد را در ساعت مقرر و ۲۵۱ پرواز معادل ۳۴ درصد (نسبت به تعداد پروازهای همین شرکت به تنهایی) را با تأخیر به پایان رساند.

سهم تعداد پروازهای آسمان (۷۳۹ پرواز داخلی) نسبت به کل پروازهای داخلی فروردین ماه امسال (۵ هزار و ۳۳ سورتی پرواز) ۱۵ درصد بوده است.

گزارش تأخیرهای پروازی در اردیبهشت ماه امسال

در اردیبهشت امسال نیز ۵ هزار و ۱۷۷ سورتی پرواز داخلی از سوی ایرلاین‌های ایرانی انجام شده که ۱۵۳۵ پرواز معادل ۲۹.۷ درصد از کل پروازهای داخلی اردیبهشت ماه با تأخیر انجام شده است.

تأخیرهای پروازی در اردیبهشت نسبت به فروردین ماه ۲.۱ درصد کمتر شده است. این در حالی است که تعداد پروازهای اردیبهشت ۹۸ نسبت به فروردین امسال ۱۴۴ سورتی پرواز معادل ۲.۷ درصد بیشتر شده است.

بیشترین میزان تأخیرهای پروازی نسبت به تعداد پروازهای داخلی یک شرکت در اردیبهشت امسال به هواپیمایی آتا تعلق داشت که از مجموع ۴۶۱ پرواز داخلی این شرکت، ۳۰۶ سورتی پرواز معادل ۶۶ درصد به موقع و ۱۵۵ سورتی پرواز معادل ۳۴ درصد با تأخیر انجام شد.

کمترین میزان تأخیر پروازهای داخلی اردیبهشت ماه نیز به هواپیمایی ساها اختصاص دارد که از ۷۱ پرواز داخلی این شرکت، ۶۵ پرواز معادل ۹۲ درصد به موقع و ۶ پرواز معادل ۸ درصد با تأخیر انجام شد.

هواپیمایی آسمان نیز بیشترین میزان تأخیر پروازی نسبت به کل پروازهای داخلی اردیبهشت ماه امسال را داشته است که از مجموع ۱۵۳۵ پروازی که در دومین ماه اولین فصل سال با تأخیر انجام شده، ۱۶۶ سورتی پرواز معادل ۱۴ درصد از کل پروازهای تأخیردار این ماه را به خود اختصاص داده است. سهم کل پروازهای انجام شده از سوی هواپیمایی آسمان از کل پروازهای داخلی نیز ۱۴ درصد بوده است.

گفتنی است آسمان در سال گذشته نیز با توجه به اینکه بیشترین تعداد پرواز داخلی را در میان ایرلاین‌های ایرانی انجام داد، رکورددار تعداد تأخیرهای پروازی نسبت به پروازهای داخلی بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.