کد مطلب: ۵۸۱۲۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن می‌دهند؟

کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن می‌دهند؟

از یک میلیون و ۵۰ هزار نفری که برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، تنها ۷ هزار نفر توانسته‌اند این وام را بگیرند. بخشی از این افراد به بانک عامل معرفی شده‌اند و بخشی هنوز بلاتکلیف‌اند. اما کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن می‌دهند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود ۱۷ بانک دولتی، نیمه دولتی و خصوصی مکلف به پرداخت وام ودیعه مسکن شده‌اند. اما سقف اعتبار هر کدام از این بانک‌ها متفاوت است.

پیگیری‌های نشان می‌دهد سقف پرداخت وام ودیعه مسکن برخی از این بانک‌های عامل پر شده و برخی از مراجعان برای دریافت وام خود به در بسته خورده‌اند.

بانک‌هایی که وام ودیعه مسکن می‌دهند

بر اساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز، کلیه بانک‌های دولتی وام ودیعه مسکن می‌دهند. بانک‌های مسکن، ملت، ملی، صادرات، تجارت، کشاورزی، سپه و بانک رفاه.

همچنین تعدادی از بانک‌های خصوصی هم وام ودیعه مسکن پرداخت می‌کنند. مانند بانک‌های آینده، پاسارگاد، پارسیان، سامان و کارآفرین.

در مجموع می‌توان گفت ۱۷ بانک وام ودیعه مسکن می‌دهند. جدول زیر شامل اسامی کلیه بانک‌هایی است که وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ را پرداخت می‌کنند.

مسکن

یک درصد متقاضیان وام ودیعه گرفتند

اگرچه ۱۷ بانک موظف به پرداخت وام ودیعه مسکن شده‌اند، اما بر اساس آمار معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، کمتر از یک درصد متقاضیان تاکنون توانسته‌اند وام ودیعه مسکن را بگیرند.

همچنین از میان کل متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن، ۲۲ درصد به بانک معرفی شده‌اند تا در نوبت دریافت وام قرار بگیرند.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد آغاز شده و تا آذرماه سال جاری ادامه دارد. اما مراجعه مردم به شعب مختلف بانک‌های پرداخت‌کننده وام ودیعه مسکن، نشان می‌دهد که بسیاری از آنها به در بسته خورده‌اند.

برخی از بانک‌های پرداخت‌کننده وام ودیعه مسکن در دریافت ضامن سخت‌گیری می‌کنند، برخی می‌گویند ظرفیت وام‌دهی آنها تکمیل شده و برخی می‌گویند اعتبار لازم برای پرداخت وام را ندارند.

اما در مجموع افراد بعد از ثبت‌نام در سامانه tem.mrud.ir می‌توانند بانک مورد نظر خود برای دریافت وام ودیعه را مشخص کنند و پس از تکمیل اطلاعات و دریافت پیامک تایید، برای دریافت وام ودیعه به بانک معرفی شده مراجعه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اخ و بخت مردم

  • ناشناس

    واقعا متاسفم برای این مملکت با این مسئولین………آخه یکی نیست بگه شما که نمی‌تونید یکاری درست انجام بدید؛غلط می‌کنید با روح وروان مردم بازی می‌کنید.فقط سامانه ثبت نام زد و بقیش دیگه کسی پاسخگو نیست.ما دو تا بانک ثبت نام کردیم.هر دو بانک گفتن سقفشون برای دادن وام تکمیله.البته چیز تازه ایی نیست وهمه کارهاشون همینطوریه

  • امید امرودی

    لعنت بهتون لعنت چند ماهه منو پیچوندبن برا ضامن که باید حقوق بگیر از بانک ملی باشه به بدبختی پیدا کردمش حالا اومدم بانک ملی دوراهی یبر پاکدشت میبینم میگه اصلا وام ودیعه نمیدیم جمع شده لعنت به مسئولین و کسایی که اون بالا نشستن و این کارو کردن دل من مستاجر رو خون کردن لامصبا ۲۵ میلیونو میخواستم رو پول پیشم بذارم من هیچی ندارم بقران بدجور نیاز مندم لامصبا لعنت بهتون ۲۵ میلیون چی بود که منی که ۲ میلیون برا ثبت نامش خرج کردم باهام اینجوری کنید
    امید هستم یه بدبخت یه نیازمند از پاکدشت فرون آباد
    اینم موبایلم تا اگر بانکی تونست بده بهم بزنگید برم سوال کنم ‘

  • ناشناس

    من از اوایل این طرح ثبت نام کردم و بانک ملی را انتخاب کردم وقتی به بانک مراجعه کردم برخورد مناسبی نداشتند و گفتند بودجه ندارم برو بانک دیگه بعد رفتم بانک سامان گفتند امتیاز باید داشته باشی و تا الان موفق به دریافت

  • ناشناس

    چراانقد دروغ میگیدآخه..تا کی؟ من خودم تمام مراحل رو انجام دادم وبرگه معرفی نامه به بانک رو وقتی بردم بانک گفتن ما بودجه نداریم..کلی هم خرج کردم و کلی دوندگی کردم..هیچ کس پاسخگونیس..کجای دنیا آخه اینجوریه؟

  • ناشناس

    چرا بانکهای دولتی میگن هنوز به ما ابلاغ نشده برای وام ودیعه .من قبد عیدم ثبت نام کردم ضامن به بدبتتی جور کردم بردم فرداش گفتن بودجه تمومه الانم این همه هزینه کردم الان که به مر حله تعیین بانک رسیدم میزنه بودجه نداریم مسخره بازیه خداییش

  • ناشناس

    طرف خواهرش تو بانکه پارسال ۵۰۰تومن وام ظرف یک‌هفته گرفته ملک‌خریده دوبرابر شده اونوقت برا یه ۷۰تومنی میفرستند تو کوچه پس کوچه که راه خودتم‌گم کنی

  • ناشناس

    هرجا فقط باید پارتی باشه. باور کنید بانک تمام این بودجه رو به اسم وام ودیعه مسکن میگیره و به اشناهاشون وام میده.

  • یه مستاجر بدبخت

    سلام من ثبت نام کردم بانک هم وام میده اما بانک تجارت مرکزی مراغه به من میگه چون تا بحال نه وام گرفته ای ونه دسته چک گرفتی اعتبارسنجی شما نا مشخص میاد حالا گناه منی که تا بحال دسته چک و وام نگرفتم چیه .پس کسی که بار اولشه وام میگیره باید چه کار کنه

  • ناشناس

    مارا مسخره کردن یا خودشونا