کد مطلب: ۳۵۴۶۳۴

کدام شاسی‎بلند جک را بخریم؟

کدام شاسی‎بلند جک را بخریم؟

انتخاب بین خودروهای جک شاسی‌بلند تا حدود زیادی سلیقه‌ای و تابع جیب شماست. پس سعی کنید در بازار و در سایت دیوار مرجع خریدوفروش خودرو، گزینه‌های مختلف را ببینید و بهترین آنها را انتخاب کنید.

از وقتی‌که برند جک وارد حوزه خودروسازی و همکاری با کرمان‌موتور شده، طرفداران زیادی برای خودروهای شاسی‌بلند جک پیداشده است و اکثرا به دنبال مقایسه آنها با یکدیگر هستند. مقایسه خودرو با توجه به فاکتورهای مختلف ازجمله مشخصات فنی و مشخصات ظاهری انجام می‌گیرد. در ادامه ما می‌خواهیم بررسی کنیم که دلیل خریدوفروش جک شاسی‌بلند در بازار ایران چیست و چرا برخی از مدل‌های آن‌ها طرفداران بیشتری دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، البته طبیعتا خودرویی مانند جک اس7 به دلیل طراحی مدرن خود طرفدار بیشتری دارد، اما به هرحال دلیل برتری یک شاسی‎بلند جک نسبت به دیگری می‌تواند فاکتورهای مختلفی باشد.

مشخصات فنی سه شاسی‎بلند جک

اگر بخواهیم مقایسه این سه مدل شاسی‌بلند جک را از مشخصات فنی آنها شروع کنیم، شاید بهتر باشد که ابتدا به معرفی جک اس 3 بپردازیم. مهم‌ترین ویژگی موتور استفاده‌شده در جک S3 برخورداری آن از یک موتور پیشرانه 1.5 لیتری است که می‌تواند ۱۰۷ اسب بخار نیرو برای خودرو فراهم کند. این موضوع نشان می‌دهد که توان موتور خودرو با توجه به‌ظاهر آن مناسب است و پاسخگوی بسیاری از انتظارات خریداران است. در این موتور از ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ استفاده‌ شده که حداکثر سرعت آن را به ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت سیکل ترکیبی در این شاسی‌بلند جک حدود ۷ لیتر است که نسبتا رقم پایینی محسوب می‌شود.

باید قبول کنیم که جک S5 شاسی‌بلند یک سطح بالاتر از مورد قبلی است. در این خودرو یک موتور ۱۹۹۷ سی‌سی قرار گرفته که استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد. در این موتور از ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ استفاده شده که حداکثر قدرت آن ۱۷۴ اسب بخار است. نهایت گشتاور به‌دست‌آمده در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۶۵ نیوتن‎متر است. وجود یک جعبه دنده ۶ سرعته و همچنین گیربکس اتوماتیک دو کلاجه از دیگر ویژگی‌های جک اس ۵ است. حداکثر سرعت به دست آمده برای این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و از سیستم چرخ‌دنده شانه‌ای با کمک برقی به عنوان سیستم فرمان و هدایت آن استفاده می‌شود.

یکی دیگر از گزینه‌های خریدوفروش جک شاسی‌بلند در بازار ایران، جکS7 است که اخیرا با کمک کرمان‌موتور ساخته‌شده است. پیش‌بینی می‌شود که این خودرو تاثیر بیشتری بر بازار ایران داشته باشد و به‌عنوان یک شاسی‌بلند مدرن شناخته شود. در جک S7 شاسی بلنداز چهار سیلندر به‌صورت خطی استفاده‌شده و حجم موتور آن 1.5 لیتر است. موتور می‌تواند حداکثر قدرت ۱۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۱ نیوتن‌متر فراهم کند. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 8.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و از جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار در آن استفاده شده است.

جک شاسی‌بلند

مشخصات ظاهری شاسی‌بلندهای جک

اگر بخواهیم مقایسه مشخصات ظاهری ۳ شاسی‌بلند جک را انجام دهیم، به نظر می‌رسد که شاسی‌بلند جک S7 طرفداران بیشتری داشته باشد. اکثر کارشناسان حوزه خودرو معتقدند که در طراحی این خودروها از یک سبک خاص استفاده ‌شده است و به نظر می‌رسد که برند جک به دنبال ایجاد یک الگوی خاص در طراحی خودروهای شاسی‌بلند است.

اگر به مدل‌های مختلف از خودروهای جک توجه کنید، تقریبا در همه آنها طراحی شیشه جلو و پنجره‌های کناری از یک الگوی خاص و غیرمنعطف پیروی می‌کند. در ابتدای طراحی و ورود خودروهای جک به بازار ایران، بزرگ‌ترین ایراد وارده به طراحی آنها، همین شکل پنجره‌ها بود، اما به‌مرور زمان با تغییرات کوچکی که در آنها به وجود آمد، ظاهر شاسی‌بلندهای جک به یک الگوی خاص در بازار تبدیل شده است و به‌نظر می‌رسد که همین روند ادامه خواهد داشت.

از لحاظ طراحی و فضای داخلی، جک S7 ظاهر بهتر و جذاب‌تری دارد، اما شاید قیمت این خودرو کمی برای ایرانی‌ها سنگین تمام شود. کسانی که به دنبال خرید جک شاسی‌بلند با قیمت ارزان‌تر هستند، ترجیحا به سراغ گزینه جک S3 می‌روند که هم ارزان‌تر بوده و هم کارایی مناسبی دارد.

یکی از ویژگی‌های بارز جک اس 5 که باعث رضایت بیشتر کاربران نسبت به این خودرو شده، طراحی منحصربه‌فرد و ساده فضای داخلی آن است که از رنگ معمولی استفاده شده است. قرار گرفتن این رنگ ها به شکلی خاص در کنار یکدیگر و استفاده از تجهیزات ساده با دسترسی بالا باعث شده است که هنوز هم جک S5 طرفداران خود را در بازار خریدوفروش جک شاسی‌بلند داشته باشد.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که انتخاب بین خودروهای جک شاسی‌بلند تا حدود زیادی سلیقه‌ای و تابع جیب شماست. پس سعی کنید در بازار و در سایت دیوار مرجع خریدوفروش خودرو، گزینه‌های مختلف را ببینید و بهترین آنها را انتخاب کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.