کد مطلب: ۵۱۱۴۰۳

کدام شرکت‌ها افزایش سرمایه دارند؟

کدام شرکت‌ها افزایش سرمایه دارند؟

شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه با هدف تامین منابع مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای یا اصلاح ساختار مالی، اقدام به افزایش سرمایه می‌کنند که در این بین گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال نشان می‌دهد نماد‌های زشریف، پاکشو، افق و امین برنامه افزایش سرمایه را دنبال می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه با هدف تامین منابع موردنیاز طرح‌های توسعه‌ای یا اصلاح ساختار مالی، اقدام به افزایش سرمایه می‌کنند که به عبارت بهتر، یکی از روش‌های تامین مالی شرکت است.

به‌منظور افزایش سرمایه، لازم است تعدادی سهام جدید منتشر شود و سهامداران شرکت آنها را بخرند؛ بنابراین با تامین مالی از طریق سهامداران، مبلغ موردنظر فراهم می‌شود.

افزایش سرمایه، یکی از مهم‌ترین موضوعات در بنگاه‌های اقتصادی به خصوص در میان شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس ایران است. در این بین گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال نشان می‌دهد نماد‌های زشریف، پاکشو، افق و امین برنامه افزایش سرمایه را دنبال می‌کنند.

زشریف: شرکت کشت و صنعت شریف آباد در پنجمین روز بهمن‌ماه سال جاری با تشکیل جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده برنامه افزایش سرمایه خود را به تصویب این مجمع رساند. افزایش سرمایه شرکت کشت و صنعت شریف آباد ۳۶۲ درصد است که از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت انجام خواهد شد. آخرین سرمایه ثبت شده زشریف ۵۲ میلیارد تومان و مبلغ افزایش سرمایه ۱۸۸ میلیارد و ۴۷۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. افزایش سرمایه شرکت کشت و صنعت شریف آباد به منظور اصلاح ساختار مالی خواهد بود. بر این اساس انجام افزایش سرمایه «زشریف» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

پاکشو: هیات مدیره گروه صنعتی پاکشو پیشنهاد افزایش سرمایه ۴۴۰۰ میلیارد تومان، معادل ۱۱۰۰ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. گروه صنعتی پاکشو عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به ۴۸۰۰ میلیارد تومان دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «پاکشو» از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

افق: در ادامه هیات مدیره شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی معادل ۴۰۰ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «افق» از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

امین: پنجمین تامین سرمایه حاضر در بورس نیز در همین راستا از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه ۵۷ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی خبر داد. براساس اطلاعات مندرج شده در سامانه کدال این شرکت تامین سرمایه در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۷۰۰ میلیارد تومان به ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد. تامین مالی این شرکت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی از طریق صدور سهام جدید شود. یادآور می‌شود فرآیند عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام تامین سرمایه امین به‌عنوان چهاردهمین شرکت تازه وارد سال و پنجمین شرکت در این صنعت، ۱۵ مرداد ماه امسال انجام و هر سهم آن ۱۰۴۰ تومان کشف قیمت شد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر شرکتی افزایش سرمایه داد فرار کنید که پولتون بلوکه میکنن و وقتی که حسابی ریزش کرد ازاد میکنن

    • ناشناس

      موافقم 30هزار تا شتران افزایش سرمایه داد بعدش
      شروع کرد از خودم بگیره که موفق شد

  • ناشناس

    چرا اجازه میدهید افزایش سرمایه بدهند وقتی شرکتها گنجایش و ارزش این تعداد برگه سهم رو ندارد حقوقیها هر برگه سهم براشون 100 تومان درامده بااین تعداد برگه سهم دارن بازار رو نابود میکنن حالا بیا تعداد برگه سهمشون رو هم چندین برابر کن بخاطر نبودن و اجرا نشدن درست قانون بازار رو از بین میبرن نمونه اش سهام چکارن .بکهنوج .ختوقا.خگستر . و خیلی های دیگه تو چکارن حقوقی تعداد برگه سهمش 10 برابر شده و روی هر قیمتی بفروشه سود کرده چون 100 تومان خریده و از اردیبهشت ماه تا الان فقط ریزش کرده دلیلش هم سازمان اجازه داده به شرکتیکه هیچ برنامه ای برای اینده شرکت و سهامش نداره تعداد برگه سهامش 10 برابر بشه و حقوقی سهم هم چون اطلاعات داره فقط میفروشه که در بره حتی حاضر به عرضه بلوکی هم نیست نمونه بعدی بکهنوج هست که سازمان اجازه داده تعداد سهامش 36 برابر بشه این هم ارزش و گنجایش این تعداد رو نداره سهامهای قطعه سازها هم که دیگه نگو هم ارزش و گنجایش این تعداد سهام رو نداره و هم زیان ده هستند

  • داریانی

    زندگی خیلی ها در بورس نابود شده و در حال نابودی تمام است سهام شپترو از ۱۲۶۰ تومان شده ۴۲۰ تومان سهام عالی تلیسه از ۱۳۰۰ تومان شده ۴۰۰ تومان سهام بکهنوج از ۳۹۰ تومان بعد از افزایش شده ۱۸۹ تومان سهم مخابرات از ۳۳۰۰تومان شده ۱۰۵۰ تومان و……نابودی یعنی چه امروز گرانی بیداد می کند و بازار سرمایه ‌پول مردم را بی ارزش تر کرده و می کند

    • ناشناس

      برو p بر e این سهما رو نگاه کن
      اون وقت متوجه میشی که چقدر الکی رشد کردن

  • امینی

    سرمایه مان تبدیل شده به یک چهارم

    • ناشناس

      سلام دوستان سود سهام نه کلاهبرداری با سهام این خوبه

  • زهرا

    سهام ‌ شرکت با ارزش کیوان سالهاست رشد نکرده است زیرا کسی بفکر حق سرمایه گذار نمی باشد سهام با ارزش بزاگرس از ۲۶۰۰ تومان شده ۶۸۰ تومان و….

  • حیدری

    سلام قند بیستون ۴ سال است که بسته است و حق سرمایه گذار بسته شده

  • محمد

    قبلا افزایش سرمایه جذابیت و مزیت بورس محسوب میشد ولی با وضعیت حالا منجر به نابودی سهامداران میشه

    • وحید

      چرا چون سواد بورسی پایین آمده اصلا میدنی افزایش سرمایه چیه

    • ناشناس

      اگر احتمالا شما سود کردی یا اینکه منتظری ضرر سهام شما جبران بشه دلیل نداره با ادبیات سخیف دیگران را دشنام بی سوادی و … بدهید
      جیب آقایون با این بالا و پایین شدن دستوری و غیره پر شد پس تا زمانیکه هیچ چیزی اصولی نیست سرمایه گذاری مادی و معنوی معنا نداره
      یا حق

  • ناشناس

    فقط مردم عادی روبدبخت بی پول میکنتد اقایان به داردسته خودمیگویندبخریدنگران نباشیددرعرض یکهفته پولتان رادوبرابرمیکنیم بفروشیدوتکرارهمین کار،مثل پالایش،