خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۷۶۱۷

با تغییر دولت آمریکا، کره دارایی‌های ایران را برمی‌گرداند؟

با تغییر دولت آمریکا، کره دارایی‌های ایران را برمی‌گرداند؟

چنانچه سیاست‌های دولت جدید آمریکا در مورد محدودیت‌ها و تحریم‌های مربوط به دارایی‌های بلوکه شده ایران تغییر کند، کره‌جنوبی دلیل دیگری ندارد که منابع و دارایی‌های بلوکه شده ایران را پس ندهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری اعلام کرد: چنانچه سیاست‌های دولت جدید آمریکا در مورد محدودیت‌ها و تحریم‌های مربوط به دارایی‌های بلوکه شده ایران تغییر کند، کره‌جنوبی دلیل دیگری ندارد که منابع و دارایی‌های بلوکه شده ایران را پس ندهد.

دیاکو حسینی درباره اینکه با توجه به تغییر دولت در آمریکا چقدر امکان دارد تا‌ کره‌جنوبی دارایی‌های بلوکه شده ایران را بازگرداند، گفت: بعد از جابه‌جایی دولت آمریکا که ۲۰ ژانویه انجام می‌شود براساس قانون داخلی این کشور تحریم‌ها همچنان معتبر است مگر اینکه بایدن به‌طور مشخص تحریم‌هایی را که منجر به مسدود شدن دارایی‌های ایران شده لغو کند یا به دولت‌های دیگر اطمینان دهد که بدون اینکه در معرض تهدید یا تحریم آمریکا باشند این دارایی‌ها را برگردانند. گرچه پروسه لغو تحریم‌ها ممکن است زمان‌بر باشد.

او تصریح کرد: در واقع با توجه به وضعیتی که در آمریکا پیش آمده اکثریت کشورهایی که دارایی‌های ایران در آنها مسدود است متوجه این مساله هستند که امکان برداشته شدن این محدودیت‌ها در دوره جدید وجود خواهد داشت. این پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک همچنین بیان کرد: کره‌جنوبی هم در چنین شرایطی دلیل دیگری ندارد که منابع ایران را برنگرداند. گرچه پیش از این ترس از تحریم‌های آمریکا وجود داشت، اما با تغییر وضعیت سیاسی در آمریکا حتی اگر مجوز غیررسمی هم دریافت کنند امکان برگرداندن دارایی‌های ایران را دارند.

حسینی تصریح کرد: این امکان هم وجود دارد که بتوانیم از طریق خرید برخی اقلام دارویی و غیردارویی از بخشی از دارایی‌هایمان استفاده کنیم. گرچه اولویت اصلی ایران بازپس‌گیری تمام دارایی‌های بلوکه شده است تا‌ آزادی عمل داشته و در هر جایی که لازم می‌داند صرف کند. مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با تا‌کید بر اینکه آنچه موضع رسمی کشور ما بوده این است که توقیف نفتکش و دارایی‌های بلوکه شده ارتباطی با یکدیگر ندارند، گفت: البته طرف کره‌ای این تصور را دارد که این دو مساله به هم مرتبط هستند و برای فشار به کره‌جنوبی این اتفاق افتاده است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • باران

    انگار چقدر است و چه کارهایی میشه کرد.
    اولا که این پول و دیگر پول های بلوکه شده توسط دولت پیشخور شده وگوشه ی کوچکی از کسری های زیادش را هم جبران نمی کند.
    ۷ میلیارد دلار با احتساب ۷۰ میلیون یارانه بگیر میشه پول ۲۵ ماه یعنی دو سال یارانه ی معیشتی و انرژی مردم.
    دولت می خواد با این پول دلار ۲۵ تومانی را بکند ۱۵ تومان که مثل بورس بخرد و مجدد ۲۵ بفروشد.
    گرانی دلار خود منبع درآمد برای کسری بودجه ۱۴۰۰ است.
    همان کاری که بهار ۹۹ تو بورس کرد.
    این بار برای دلار ن ق ش ه دارد.

  • باران

    حالا حالا ها باید منتظر بمانند.
    شاید دلار بشه ۱۵ و دولت این فرصت را برای خرید۱۵ تومانی و فروش مجدد ۲۵ تومانی برای کسری بودجه ۱۴۰۰ همانند کاری که تو بهار ۹۹ با بورس کرد را ازدست نمی دهد.
    ۷ میلیارد دلار میشه پول ۲۵ ماه پول بارانه مردم که البته این پول پیشخور شده است.

  • دانشجوی اقتصاد

    بایدن تو این دنیا هیچ کاری نداره جزء اینکه به محض اومدن با وجود۸۶۰ تحریم پول ایران را آزاد کنه،مراقب سکه و دلار تان باشید ،وسیله تامین کسری بودجه نشه،چون همونی که میخواد دلار را یک شبه ارزون کنه خودش میبره بالا،بعد میگه به من هم جمعه گفتن، با آرزوی سلامتی برای همه هموطنان خوبم

  • عجیب نیست

    سلام. اینکه رئیس جمهور فرموده دلار 15 تومانی 99.9 درصد برای ایجاد جو روانی بین بازار ارز و بورس هست.دولت میخواد با این کارش مردم را گیج کنه که پولها دوباره بره سمت سپرده های بانکی و بعد چند وقت دوباره بازار ارز و بورس را روش مانور مثبت بده تا باز مردم تشویق بشن به خرید تو بازار ارز و بورس. یعنی بعد چند ماه باز مردم پولها را از بانک‌ها خارج کنن و بیارن تو بازار ارز و بورس. خوب این وسط سود را کی برده¿¿¿¿¿ معلومه دولت و بانک‌ها.با این روش ی سود 10 درصدی میدن به سپرده ها. و روز از نو و روزی از نو.

  • ناشناس

    خیلیها واقعا ساده اندیشن
    اگر تحریم بانک و پولهای بلوکه شده را آزاد کنن دولت نمیتونه جلوی ریزش قیمت ارز بگیره شاید زیر ۱۰ هزار تومن هم بره
    دولت در شرایط تحریم دست به بازی با قیمت ارز کرده چون ارزی برای عرضه نداشته
    اگر تحریمها کامل رفع بشه دلار حتی به ۴ هزار تومن میتونه کاهش یابد
    اگر دلار به زیر ۱۵ هزار تومن بره قیمت سهام
    به روال عادی بر میگرده راهش را از دلار جدا میکنه
    دلیلی وجود نداره بعد از رفع تحریمها دلار بالای ۴ هزار تومن باشه
    اینجا ایران است اگر مسولان واقعا از داشته هایمان بهترین استفاده را بکنن حتی صنعت توریسم را راه اندازی کنن هر سال ۱۰۰ میلیارد دلار فقط از صنعت توریست درآمد میتونیم داشته باشیم
    ایران اندازه ۲۷ کشور اروپایی منابع معادن گاز ونفت داره
    ما باید در اقتصاد وثروت حد اقل کشور پنجم دنیا باشیم متاسفانه ،،،،،،
    پراید چیه امروز درایران باید بهترین خودروی جهان تولید بشه وبه اروپا صادر بشه
    این ملت باید بهتراز بنز وبی ام و رابعنوان تاکسی درشهر سوار بشن

    • محمد

      خب مشکل اینکه تحریم ها هیچوقت برداشته نمیشه که بخواهد ارزان شود شما ها خیلی آرمانی فکر میکنید

  • ناشناس

    وقتی که دولت دلارها رو تو کف جمع کرد، از شنبه دوباره بالا میبره
    مثل بورس

  • ناشناس

    بلله فقط منتظر شماره حساب اعلام کنیم