کد مطلب: ۶۷۰۲۱۶

افزایش مبتلایان به کرونا در خوزستان و مازندران

افزایش مبتلایان به کرونا در خوزستان و مازندران

حمید سوری، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا معتقد است با توجه به مثبت شدن تست کرونا مسافران که اخیرا به کشور وارد می‌شوند باید مراقب تشدید این ویروس باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمید سوری، اپیدمیولوژیست و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با تایید غیرپیش‌بینی بودن وضع ویروس کرونا در جهان و ایران گفت: اخبار رسیده از مسافران و افرادی که طی این روزها از خارج از کشور به داخل می‌آیند نشان می‌دهد تست اغلب آنها مثبت است. این موضوع نشان می‌دهد که باید مراقبت‌ها تشدید این ویروس باشیم.

به نقل از خبرآنلاین ، سوری به افزایش آمار کرونا در برخی از استان‌های کشور اشاره رد و افزود: در حال حاضر دو استان مازندران و خوزستان با افزایش تعداد مبتلایان روبه‌رو است،‌تهران نیز تغییرات اندکی داشته اما برای نتیجه‌گیری و قضاوت نهایی هنوز زود است.

وی توضیح داد: اگر میزان بستری و کشندگی کرونا در ماه‌های اخیر کاهش یافته بخشی از این موضوع به این برمی‌گردد که سویه‌ای که در حال حاضر در کشور شایع است، کم‌خطرتر از سویه‌های قبلی محسوب می‌شود.

این متخصص از کم بودن تست‌های کرونا در کشور انتقاد و اظهار کرد: درحال حاضر وزرات بهداشت اطلاعات دقیق و درستی از وضعیت کرونا در کشور در اختیار متخصصان قرار نمی‌دهد. از طرفی رنگ‌بندی شهرهایی که پیش از این هم گفته بودیم، چندان شفاف نیست. پس درواقع تحلیل‌ها از وضعیت کرونا در فضایی غبارآلود و تاریک انجام می‌شود و این جای نگرانی دارد.

او در پاسخ به این سوال که چرا کمیته کشوری کرونا این انتقادات را به وزارت بهداشت منتقل نمی‌کند، گفت: ما این درخواست‌ها را مطرح می‌کنیم اما وزارت بهداشت ترتیب عمل نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متاسفانه با یک هجمه و شتر دیدی ندی از طرف صدا و سیما روبرو هستیم که اخبار را نشر نمیدهد و اوضاع را کاملا آرام و بدون مشکل به دیگران نشان می دهد این برنامه از چند ماه قبل عید کلید خورد و ادامه دارد بی شک آمار کرونا کمتر شده اما تمام نه احتمال صفر شدن هم در 5 سال آینده کم هست اما اگر کنترل خوب شود عالی هست بعضی مردم که درست و اصولی رعایت کردن به رعایت حداقلی خود حتی در این شرایط ادامه می دهند متاسفانه یک بخشی از مردم کلا به بهداشت فردی اهمیتی نمی دهند و یا شستشویی دست را وقتی بیرون هستن و وارد منزل میشوند جدی نمیگیرند در فضای بسته باید ماسک زد متاسفانه الان حتی در بعضی مکان های پزشکی از ماسک استفاده نمی شود متاسفانه به صحبت های کارشناسان ایرانی خارج از کشور بخاطر پوشیدن کروات یا کت و دامن توجه نمی شود