خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۲۸۰۶

هرمزگان وارد پیک جدید کرونا شد

هرمزگان وارد پیک جدید کرونا شد

وزیر بهداشت در استان هرمزگان از ورود این استان به پیک جدید کرونا و افزایش ضرایب تخت بیمارستان این استان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دکتر سعید نمکی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای استان هرمزگان، گفت: اینجا منطقه‌ای صنعتی است و کوچکترین غفلت می‌توانست فاجعه‌آفرین شود. خوشبختانه در هیچ کدام از مراکز صنعتی مرگ و میر قابل توجهی نداشتیم که این نشان از یک همدلی، وفاق و دانایی نیروهای مدیریتی استان است.

نمکی ادامه داد: امروز ما در مجموعه هرمزگان گرفتار پیک جدیدی هستیم. شاید خیلی ها ندانند که حدود دو ماه قبل اولین موارد ویروس موتاسیون یافته را در کوشکنار و عمانی مجموعه هرمزگان گزارش گرفتیم. من لحظه به لحظه رصد می‌کردم و شبانه روز به مسئولان استان تلفن می زدم. ما در دوماه قبل مواردی را در کوشکنار و عمانی و بعد هم از جاهای دیگر استان داشتیم. مواردی که از قسمت‌های شرقی استان همجوار با سیستان و بلوچستان پیدا کردیم. استان با خوزستان هم همجوار است و پیک انگلیسی را از آنجا گرفت. پیک ویروس جدید هندی را هم از مرزهای آبی جنوب و قسمت‌هایی از پارسیان عسلویه و قسمت‌های همجوار با سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان که همواره در گردش است، داشتیم.

نمکی تاکید کرد: از عزیزان در استان چند تقاضا دارم، هرچه رعایت پروتکل افزایش یابد توفیقمان در کنترل بیماری بیشتر می‌شود. ارتباط معناداری میان کاهش پروتکل‌ها و افزایش موارد بیماری وجود دارد و این بر ما اثبات شده است. هرکس امروز بگوید ویروس کرونا را خوب شناخته، این حرف ناشی از جهالت است و نه دانش. بهترین راه پیشگیری از ابتلا، فاصله گذاری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. پس اولین خواسته من افزایش رعایت پروتکل‌ها است. دومین خواسته‌ام این است که عزیزان در قالب طرح شهید سلیمانی در بیماریابی و با تست‌های بیشتر بیماریابی را تشدید کنند و هرچه تست بخواهید برایتان میفرستم و مطلقا نگران کمبود کیت نباشید و یک روز بدون کیت نمی‌مانید. خواسته سوم هم درمورد کلینیک‌های سرپایی است. اگر کلینیک‌های ۱۶ ساعته سرپایی افزایش یابد سرریز بیمار به بیمارستان کاهش می‌یابد.

وزیر بهداشت صرحتا بیان کرد: درمان کرونا با داروی ضد ویروس از روزهای نخست بیماری باید آغاز شود؛ چه به عنوان بستری موقت و چه درمان خوراکی سرپایی. اگر روزهای طلایی اول بگذرد در هفته دوم بیماری داروی ضد ویروس کمترین اثر را خواهد داشت. در مورد آمپول رمدسویر هم نخواهم گذاشت هیچ جای استان کمبودی داشته باشید. پوشش بیمه‌ای داروهای ضد ویروس را ۹۰ درصد انجام می‌دهیم و بیمه‌ها باید مطالبات را زودتر بپردازند و قول دادند به روز پرداخت کنند. اعتقاد دارم در استان یک جاهایی در درمان سرپایی کم آوردید چون من لحظه به لحظه همه چیز را رصد می‌کنم و این موج بستری حاصل کم توجهی در یک مقطع زمانی است و باید جبران شود و ۱۶ کلینیک سرپایی برای شما کم است، هرچه هست را دوبرابر کنید و من هم منابع تامین می‌کنم.

نمکی در رابطه با مسئله قطعی برق گفت: در اوج خاموشی‌ها و کمبود برق و نگرانی مردم من هم چیزی بگویم که نفس مردم به دلیل فلان در بیمارستان‌ها قطع می‌شود و بعد هم بپرسیم حرف را از کجا آوردی؟ بگوید نمی‌دانم. نماینده ارجمند می‌آید کیس عقرب زدگی در استانش را چون میداند که الان آبروی نظام در عرصه بین‌المللی به چه وابسته است، با متانت و وقار دنبال می‌کند. من همیشه گفتم هرچه می‌خواهید به من فحش دهید به گوش جان می‌گیرم، من آمدم برای روی مین رفتن؛ می‌دانستم کجا را تحویل می‌گیرم البته نمیدانستم قرار است گرفتار سیل، زلزله، کرونا و… شویم‌. خدا شاهد است اگر می‌دانستم زودتر می‌آمدم. « وجود روشن سعدی که شمع محفل توست/به هیچ کار نیاید گرش نسوزانی». من با عشق و اخلاص آمدم بروم روی مین.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: به استاندار سیستان و بلوچستان هم گفتم که خدا شاهد است این کارهای ما و حتی اگر ۱۰ سال مداوم بدویم به اندازه قطره‌ای از خون شهدا نخواهد بود و این حرف را با تمام سلول‌هایم می‌گویم. به هر سرزمینی می‌روم شرمسار شهدا و خانواده آنان هستم. همه زحمات شبانه روزی ما به اندازه زحمات شهدای دفاع مقدس، سلامت و مدافع حرم نیست‌.

نمکی خطاب به مسئولان مربوطه در استان هرمزگان ادامه داد: شما هم مانند سیستان و بلوچستان واکسیناسیون را روی سن ۵۰ سال ببرید و ما هم واکسن به اندازه کافی به شما می‌دهیم. خوشبختانه به من خبر دادند امروز تا ظهر از مرز ۲۰۰ هزار واکسن در روز گذشتیم و تا غروب به اعداد بهتری می‌رسیم و در دو روز آینده به مرز ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار دوز خواهیم رسید. شما هم باید مراکز تزریق واکسن را افزایش دهید، دلیلی ندارد واکسن بفرستیم و شما دپو کنید.

وی افزود: در مورد کمبودهای استان خواهشمندم این است که دوستان پیگیری کنند، به جز آمبولانس که تعدادی می‌آوریم و آن ۵۰ آمبولانس که نیاز استان است را خواهیم فرستاد. الان آمبولانسی در اختیار ندارم اما با اقدامات صورت گرفته آمبولانس وارداتی به کشور می‌آید و توزیع می‌شود. در مورد بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابه گفته بودیم ۱۰۰ میلیارد تومان می‌دهیم که ۳۰ میلیارد پرداخت شد. با ساخت بیمارستان ضرایب تخت بیمارستان به شکل قابل توجهی تامین خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Reza

    خوش به حال وزیر بهداشت