کد مطلب: ۴۴۳۵۶۵

کسب سود بیشتر عرضه اولیه «شستا» با صندوق «آساس»

کسب سود بیشتر عرضه اولیه «شستا» با صندوق «آساس»

با خرید واحد صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس مانند آسمان آرمانی با نماد آساس می‌توانید به طور غیرمستقیم از عرضه اولیه‌ها سود ببرید و با علاوه بر این با مبالغ بالا سود بیشتری از عرضه‌های اولیه کسب کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق گزارش‌های بورس قرار است که طی سال ۱۳۹۹ عرضه اولیه بیش از ۱۶ شرکت در بورس انجام شود؛ عرضه‌هایی که پرطرفدار است و سودهای جذابی را نصیب سرمایه گذاران می‌کنند.

طبق آخرین گزارش شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هم اکنون ۱۱ میلیون و ۶۵۵ هزار نفر سهامدار در بازار بورس است؛ افزایش تعداد کد بورسی و استقبال سرمایه گذاران به بازار سهام طبیعتا روی میزان تخصیص عرضه‌های اولیه تاثیر می‌گذارد و سهم هر سرمایه‌گذار را کاهش می‌دهد؛ اما چه راهکاری برای کسب منفعت بیشتر از عرضه‌های اولیه وجود دارد؟ صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) بهترین گزینه سرمایه گذاران خواهد بود

کسب سود غیرمستقیم از عرضه اولیه

با خرید واحد صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس مانند آسمان آرمانی با نماد آساس می‌توانید به طور غیرمستقیم از عرضه اولیه‌ها سود ببرید و با علاوه بر این با مبالغ بالا سود بیشتری از عرضه‌های اولیه کسب کنید؛ چرا که این صندوق‌ها سهمیه تخصیص عرضه اولیه دارند. به طور نمونه صندوق آساس مجوز خرید حدود ۳ میلیون و ۱۲۰ سهم عرضه اولیه شستا را در روز شنبه ۳۰ فروردین ماه سال جاری دارد. این در مقایسه با سقف ۱۰ هزار سهم برای هر کد بورسی بی شک مزیت‌های بیشتری را ایجا می‌کند.

طبق اطلاعیه عرضه اولیه شستا، حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۱۰ هزار سهم اعلام شده است که با سقف قیمتی ۸۶۰۰ ریال، هر شخص نهایتا ۸۶ میلیون ریال می‌تواند خرید کند؛ البته این با فرض این است که به هر نفر ۱۰ هزار سهم برسد، در حالی که گزارش‌ها گویای آن است که احتمالا هر شخص حدود ۴۰ میلیون ریال خرید خواهد داشت که عدد ناچیزی قلمداد می‌شود.

حال فرض را بر این بگیرید که شما می‌توانید با سرمایه بیشتر با سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری آسمان آرمانی منفعت بیشتری از خرید مستقیم و محدود از طریق کد بورسی شخصی خود داشته باشید.

مقایسه صندوق‌های در سهام قابل معامله در بورس (ETF) نشان می‌دهد که صندوق آسمان آرمانی (آساس) جایگاه برتر کسب منفعت از عرضه اولیه شستا را به خود اختصاص داده است که نتیجه آن در افزایش سود سرمایه‌گذاران این صندوق خواهد بود.

مجوز ورود سرمایه گذاران تازه کار

طبق ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۸، «آن دسته از کدهای معاملاتی که پس از ابلاغ این مصوبه برای اشخاص حقیقی صادر می‌شود، پس از یک ماه از تاریخ صدور، از قابلیت انجام معامله برخوردار خواهند شد.»؛ این ابلاغیه به این معناست که افرادی که هم اکنون کد بورسی تهیه می کنند تا یک ماه نمی توانند معامله سهام انجام دهند.

تبصره ششم این ابلاغیه صندوق‌های قابل معامله در بورس و عرضه های اولیه را از این قاعده مستثنی کرده است؛ بنابراین صندوق سرمایه گذاری آسمان آرمانی سهام به دلیل جایگاه برتر کسب بازدهی در سال ۱۳۹۸ گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری می‌تواند باشد؛ این صندوق در سال گذشته بازده ۱۸۴ درصدی نصیب سرمایه گذاران خود کرد.

تخفیف حدود ۷۵ درصد کارمزد صندوق‌ها

طبق ابلاغ سازمان بورس و اوراق بهادار، کارمزد معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری معادل ۲۵ درصد سقف نرخ‌های کارمزد معاملات معمول اوراق بهادار با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هر معامله خواهد شد که این موضوع به معنای تخفیف حدود ۷۵ درصد کارمزد این صندوق ها است.

این گزارش حاکی است، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، شرکت رایان هم افزا (رافزا)، شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا)، مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، لیزینگ پارسیان (ولپارس)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، ایمن خودرو شرق (خیمن)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، تولید نیروی جنوب غرب صبا(بصبا)، ترانسفورماتور توزیع زنگان (برانسفو)، پتروشیمی ایلام (شایلام)، پتروشیمی مروارید (شمروارید)، پالایش نفت جی (شجی)، راه آهن حمل و نقل (حرآهن) و صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) لیست عرضه اولیه ها تا پایان سال است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ارمان

    فرق اون با سود بانکی چیست و چقدر تضمینی هست و متضرر نمیشیم و مثل سود بانکی ۲۰ درصد هست یا ۲ برابر هست

  • ناشناس

    سلام نمیدونم چرا واسه من خرید انجام نشده من کارگزاری مفیدم اون تیک برای عرضه اولیه هم زدم چرا؟؟؟؟

  • ناشناس

    لطفا درست و حسابی چرتکه بیندازید تا اضافی از مردم پول بلوکه نکنید برای عرضه اولیه. ما بجای اینکه هشت و هفتصد رو به یه کد واریز می کردیم می تونستیم در یه خانواده به دو تا کد بریزیم تا از عرضه اولیه استفاده کنیم. با ایم روش به کجا می خوابید برسید.

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید اما کی به فکر ما است پاهای که برای گرفتن نان باید کلی به فکر برویم هههههی خدا شکرت خوش باشید

  • ناشناس

    از این سر در نمیارم

  • شهرام

    چطوریکه افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی درحوضه اختیارات دولت نیست؟بعد نظر کاشناسی میدهید اموال تامین اجتماعی را بفروشید برای افزایش حقوق خودمان؟تا مردم را باخاک یکسان نکنید دست بردار نیستید نه؟وقتی صمیماتتون اینجوریه..معلومه اوضاع خراب پولی و اقتصادی!!چش نخورین؟