کد مطلب: ۱۸۱۳۴۱

کسب‌و‌کار تعاونی‌های روستایی و عشایری توسعه می‌یابد

کسب‌و‌کار تعاونی‌های روستایی و عشایری توسعه می‌یابد

مشاور وزير و مديرکل دفتر توسعه فعاليت‌هاي کشاورزي زنان روستايي وعشايري گفت: قانون حمايت از اشتغال پايدار روستایيان و عشاير، فرصت مغتنمي براي توسعه کسب‌و‌کارهاي روستايي و عشايري است.

خانم بنی‌هاشم در گردهمایی سراسری کارشناسان مسئول استان‌ها که در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: با اجرای این قانون، کسب‌و‌کارهای روستایی و عشایری زنان به ویژه تشکل‌هایی که در قالب تعاونی‌ها و صندوق‌های اعتبارات خرد فعالیت می‌کنند، توسعه می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: اعضای این تشکل‌ها می‌توانند با بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت برای رونق کسب و کار روستایی، توسعه مشاغل خانگی و ارتقای سطح استانداردهای زندگی اقدامات موثری انجام دهند.

در این مراسم، خالدی مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی هم درباره قانون حمایت از اشتغال روستاییان و عشایر گفت: تغییر نگرش توسعه بخش کشاورزی از حمایت از تولید کشاورزی به سمت حمایت از کسب‌و‌کارهای کشاورزی، شرایطی را فراهم کرده است تا تولید‌کنندگان خرد روستایی و عشایری هم بتوانند در این فرایند نقش‌آفرینی کنند و در زمره بازیگران اصلی قرار گیرند.

وی افزود: در این روند تشکل‌های زنان به ویژه صندوق‌های اعتبارات خرد که اعضای آن عمدتاً در زمینه فراوری محصولات باغی و زراعی فعالیت می‌کنند، نقش مهمی در توسعه کسب و کارهای روستایی دارند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.