کد مطلب: ۶۵۶۰۰۶

کشتی‌های دریاچه ارومیه زمین‌گیر شدند

کشتی‌های دریاچه ارومیه زمین‌گیر شدند

در پی کاهش آب دریاچه ارومیه کشتی‌های این دریاچه زمین‌گیر شدند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی کاهش آب دریاچه ارومیه کشتی‌های این دریاچه زمین‌گیر شدند.

براساس گزارش ایرنا ، دریاچه ارومیه که روزگاری محل رفت و آمد کشتی‌های تفریحی، باری و مسافربری همچون «نوح، حمزه و آرتیمیا» بین بنادر گلمانخانه، شرفخانه، رشکان و رحمانلو و جزایر این دریاچه بود، اکنون با کاهش آب این کشتی‌ها زمین‌گیر شده و فقط یادآور روزهای پرآب نگین آبی آذربایجان هستند.

ایسنا خبر داد،‌ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۷۹ متر است، گفت: تراز دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ سانتی متر کاهش یافته است.

دستگاهی حجم فعلی آب دریاچه را ۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب بود که آمار مقایسه‌ای کاهش ۱.۸۷ میلیارد متر مکعبی را نشان می‌دهد.

او گفت: در حال حاضر دریاچه ارومیه ۲۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۷۵ کیلومتر مربع بود.

وی با اشاره به میزان بارش ثبت شده در سال آبی جاری اظهار کرد: تاکنون ۲۷۸.۸ میلی‌متر بارش در کل استان ثبت شده است که در مقایسه با درازمدت، ۱۰ درصد کاهش دارد.

دستگاهی با اشاره به کاهش ۶ درصدی حجم آب در مخازن سدهای استان گفت: در حال حاضر ۱۳۴۸ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان وجود دارد که این میزان سال گذشته ۱۴۳۱ میلیون مترمکعب بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.