خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۰۶۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کشتی پرنده رقیب خودروها می‌شود / آغاز فصل جدیدی از حمل و نقل در سوئد

کشتی پرنده رقیب خودروها می‌شود / آغاز فصل جدیدی از حمل و نقل در سوئد

در سال ۲۰۲۳ دور آزمایشی کشتی‌های پرنده کاندلا در سوئد آغاز می‌شود. این کشتی‌ها با فاصله گرفتن از سطح آب سرعت خود را افزایش می‌دهند و در زمان مسافران صرفه‌جویی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سریع‌ترین کشتی پرنده الکتریکی جهان به‌زودی در مجمع‌الجزایر اطراف استکهلم شروع به کار می‌کند تا حمل و نقل عمومی از طریق آب را جذاب‌تر سازد.

به نقل از یورونیوز ، شاتل P-۱۲ کاندلا سال آینده در پایتخت سوئد آغاز به کار می‌کند. سازندگان این کشتی ادعا می‌کنند که این کشتی با سرعت ۳۰ نات دریایی یا ۵۵ کیلومتر بر ساعت در نوع خود سریع‌ترین است. علاوه بر آن در میان تمام کشتی‌های الکتریکی که تا کنون ساخته شده‌اند بهینه‌ترین مصرف انرژی الکتریکی را دارد.

سازندگان امیدوار هستند این کشتی حمل و نقل عمومی دریایی در این شهر را از قطار، اتوبوس و خودرو جذاب‌تر سازد. شاتل آبی دارای سه بال فیبر کربنی است که از زیر بدنه کشتی امتداد می‌یابد و به کشتی اجازه می دهد خود را از سطح آب بالاتر نگه‌دارد، همین مساله باعث می‌شود نیروی کششی که از سمت آب به کشتی وارد می‌شود کاهش پیدا کند و سرعت و ثبات کشتی بالاتر برود.

شرکت کاندلا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: « این کشتی با پرواز بر فراز آب، مسافران را بین اکرو (محله‌ای در حومه استکهلم که به سرعت در حال توسعه است) و مرکز شهر جابه‌جا می‌کند. کاندلا سریع‌تر از مترو و خطوط اتوبوس و حتی سریع‌تر از خودروها در ساعات شلوغی است و می‌تواند با آنها رقابت کند».

چه چیزی کشتی پرنده را متمایز می‌کند؟

شاتل P-۱۲ کاندلا تنها در ۲۵ دقیقه مسیر ۱۵ کیلومتری را طی می‌کند و روزانه حدود ۵۰ دقیقه از زمان تردد مسافران را کاهش می‌دهد. به دلیل طراحی نوآورانه آن، تقریبا هیچ آبشیاری در دنباله کشتی پرنده ایجاد نمی‌شود و و از محدودیت سرعت ۱۲ ناتی در منطقه استکهلم معاف شده است، یعنی می‌تواند بدون اینکه به دیگر کشتی‌ها یا خطوط ساحلی حساس آسیبی وارد کند، سرعت نهایی خود را داشته باشد و به مرکز شهر پرواز کند.

اریک اکلوند، مدیرعامل کشتی‌های تجاری شرکت کاندلا می‌گوید: «هیچ کشتی دیگری با چنین ثبات الکترونیکی وجود ندارد. پرواز با شاتل P-۱۲ در دریاهای متلاطم بیشتر شبیه به سفر با قطارهای اکسپرس مدرن است تا قایق. حرکت این کشتی اینجا بسیار بی‌صدا ، آرام و باثبات است».

تمام چیزی که حمل و نقل با این کشتی به آن نیاز دارد یک اسکله و نیروی برق است و نیازی به سرمایه‌گذاری کلان ندارد. در سال ۲۰۲۳ یک دوره آزمایشی ۹ ماهه برای کندلا آغاز می‌شود. اگر این کشتی انتظارات را برآورده کند می‌تواند جایگزین ناوگان گازوئیلی استکهلم با ۷۰ کشتی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام.شهرداری تهران نیز برنامه دارد که تهران را برپایه حمل و نقل عمومی،دوباره بازسازی کنند.فکر میکنم از کشتی های پرنده سوئدی نیز استفاده کنند.باتشکر