کد مطلب: ۲۰۱۲۳۶

کشف قیمت سهام عرضه اولیه در محدوده ۶۰ درصدی ارزش دارایی

کشف قیمت سهام عرضه اولیه در محدوده ۶۰ درصدی ارزش دارایی

عرضه اولیه سهام «شوینده» با حضور مدیران بورس تهران و ناشر این سهم درحالی برگزار شد که کشف قیمت این سهم در محدوده ۶۰ درصدی عرضه خالص دارایی‌ها عنوان شد.

نشست خبری عرضه اولیه سهام «شوینده» با حضور سهامدار عمده و مدیران این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ابتدای این نشست حسینی‌مقدم معاون بورس تهران با اشاره به برنامه‌های بورس تهران برای عرضه اولیه سهام شرکت‌های خصوصی در بورس تهران عنوان کرد:‌ گروه مدیریت صنعت شوینده با کمترین حاشیه و با کیفیت شفافیت بالایی به بازار سهام معرفی شده و این در حالی است که اغلب شرکت‌های تابعه این شرکت سرمایه‌گذاری بر روی تابلوی بورس تهران حضور دارند و جزء شفاف‌ترین شرکت‌ها و کم‌حاشیه‌ترین سهم‌های بازار سهام تا به ا مروز بوده‌اند.

وی افزود: مطالبه بورس و فعالان بازار سرمایه از ناشران شرکت‌های جدید همواره تداوم شفافیت در اطلاعات و همچنین بهبود و نقدشوندگی سهام در بازار است.

این مقام مسئول با اشاره به حضور شرکت‌های گلتاش، ساینا و پاکسان در بورس و فرابورس به عنوان شرکت‌های تابعه «شوینده‌»‌ عنوان کرد: تا قبل از آماده‌سازی عرضه اولیه سهام «شوینده» تلاش شد، تا همه شرکت‌های این گروه از جمله شرکت‌های غیر بورسی نیز صورت‌های مالی خود را در راستای ایجاد شفافیت مالی به بازار اعلام کنند. برهمین اساس فرایند قیمت‌گذاری این شرکت متفاوت از سایر سهم‌ها بوده و براساس ارزش خالص دارایی‌ها (NAV) ارزش‌گذاری شده است.

حسینی‌مقدم بر لزوم بهبود نقدشوندگی سهام در گروه «شوینده» تاکید کرد و گفت:‌ موضوع بازارگردانی سهام باید به‌طور جدی پیگیری شده تا علاوه بر ایجاد جذابیت و رونق مانع از دستکاری قیمت در بازار شود.

در ادامه داراب وکیلی مدیرعامل شرکت گروه مدیریت صنعت شوینده با بیان اینکه این شرکت در سال 83 تاسیس و هم‌اکنون از سرمایه یکصدمیلیارد تومانی برخودار است،‌ گفت: این شرکت در حوزه محصولات شوینده جزو برندهای برتر بوده به طوری‌که در زمینه صابون، خمیردندان و شامپو از برندهای اول و در زمینه مایعات دستشویی جزء برندهای اول است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در فرایند عرضه اولیه شوینده همچون تجربه سهام «برکت» تکرار خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به ارزش‌گذاری این سهم براساس NAV سقف مظنه قیمت در عرضه اولیه امروز حدود 60 درصد ارزش خالص دارایی‌های شرکت تعیین شده است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با نحوه کشف قیمت سهام برکت نیست.

به گفته وی سود هر سهم بعد از کسر مالیات «شوینده» برای سال مالی 96 مبلغ 693 ریال پیش‌بینی شده و از این رقم معادل 415 ریال سود نقدی به ازای هر سهم برای تقسیم در مجمع سهامداران پیشنهاد خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.