کد مطلب: ۴۴۰۵۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی عملکرد مالی یک نماد بورسی / «کطبس» چقدر ارزنده است؟

بررسی عملکرد مالی یک نماد بورسی / «کطبس» چقدر ارزنده است؟

شرکت ذغال‌سنگ نگین طبس که در یکسال اخیر بازدهی ۳۳۴ درصدی را در بورس به ثبت رسانده، در میزان فروش اسفند ماه خود افتی ۴۳ درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت ذغال‌سنگ نگین طبس که با سرمایه ۱۸۵ میلیارد ریالی و نماد کطبس در بورس فعالیت می‌کند در اسفندماه از فروش ۱۵ هزار و ۴۸۰ تن ذغال‌سنگ درآمدی ۵۷ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریالی را به ثبت رسانده است.

این شرکت در اسفندماه ۱۳ هزار و ۴۵۰ تن ذغال‌سنگ تولید کرده که در مقایسه با بهمن ماه افتی ۴۳ درصدی داشته است. کاهش تقاضا برای موادسوختی به علت شیوع کرونا یکی از دلایل اصلی کاهش تولید در اسفندماه بوده است. بر همین اساس میزان فروش ذعال‌سنگ کطبس نیز در اسفندماه در مقایسه با اوج ۱۰۵ میلیارد ریالی بهمن ماه افتی ۴۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

13

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال قیمت هر تن زغال سنگ در اسفندماه به ۳۷۱ هزار تومان رسیده که در مقایسه با بهمن ماه افتی ۲ درصدی داشته است. این در حالی است که میانگین قیمت هر تن زغال سنگ در سال ۹۸ نیز ۳۲۲ هزار تومان بوده است.

این در حالی است که میزان فروش اسفندماه کطبس در مقایسه با اسفند سال گذشته نیز ۲۸ درصد کمتر بوده است. کل تولیدات سال ۹۸ در حالی به ۲۵۲ هزار و ۷۴۰ تن رسیده که کل سال ۹۷ میزان تولیدات کطبس ۲۶۳ هزار و ۵۰۰ تن به ثبت رسیده بود.

13 2

همچنین بر اساس گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به پایان آذرماه ۹۸، میزان سود خالص این شرکت ۱۴۷ میلیارد و ۲۷۳ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشدی ۱۴۳ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین حاشیه سود خالص کطبس در ۹ ماه نخست سال ۹۸ معادل ۲۵ درصد بوده که در مقایسه حاشیه سود ۲۷ درصدی سال ۹۷ تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد.

شرکت ذغال‌سنگ نگین طبس که در در یکسال اخیر در بورس توانسته بازدهی ۳۳۴ درصدی را به ثبت برساند و افزایش قیمت هر سهم آن در سه ماه و یک ماه اخیر به ترتیب ۴۵ و ۲۳ درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م

    نخرید افتضاح سهامش