کد مطلب: ۳۲۱۳۸۲

کمبودی در بازار محصولات گرمایشی نداریم

کمبودی در بازار محصولات گرمایشی نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع گفت: بازار با کمبود محصولات گرمایشی به خصوص پکیج، روبرو نیست و نیاز افراد از طریق تولیدات داخلی پاسخ داده می‌شود.

محمدباقر معتمد اظهار کرد: در صنایع گرمایشی از حدود ۴۰ سال پیش با وجود عمر اندک این صنعت، تکیه کشور بر تولیدات داخلی بوده و بیش از ۹۰ درصد از نیاز بازار از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود. البته لازم به ذکر است که صنعت گرمایشی تنها منحصر به پکیج، بخاری و شوفاژ نیست و اقلام بسیاری در این صنعت تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت‎نیوز،رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع با اشاره به تولید و صادرات دیگ‌های چدنی و فولادی، افزود: تولیدات داخلی بالاترین درجه استانداردهای بین‌المللی را از آن خود کرده‌اند و طراحی و قیمت‌گذاری آن‌ها به‌گونه‌ای است که توانسته بازارهای هدف اروپایی را از آن خود کند.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین در سال مصرف داخلی پکیج، ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه است که بیش از ۹۰ درصد آن از طریق تولید داخلی تأمین می‌شود و هر ساله بر کیفیت تولید و طراحی این محصولات افزوده می‌شود.

معتمد تصریح کرد: بخشی از نیاز فرآیند تولید پکیج همچون پمپ، شیرآلات، مشعل و کنترلرها از طریق واردات تامین می‌شود. با توجه به مسائل ارزی در اقتصاد ایران از ابتدای تابستان، در کنار رشد قیمت محصولات و مواد اولیه، بازار با کمبود مواد اولیه مواجه و شرایط سختی بر آن حاکم شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر به میزان مصرف روز بازار، محصول تولید و برای عرضه با قیمت مصوب سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در اختیار واحدهای فروش قرار می‌گیرد که فرآیند فروش تا زمان نصب، از سوی نهادهای نظارتی و کارخانه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا محصول به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع با تاکید بر این‌که نباید محصولات گرمایشی از سوی برخی افراد و مشتریان خریداری و انبار شود، گفت: اگر بازار بنا به هر دلیلی نیاز مصرف‌کننده را تأمین نکرد، افراد می‌توانند با مراجعه به اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع، پیگیر خرید و رفع نیاز خود باشند.

معتمد در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش قیمت قطعات و لوازم یدکی، شرکت‌ها می‌توانند خدمات پس از فروش خود را محدود کنند یا برخی از خدمات را از گارانتی خارج کنند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان کالا به بهانه افزایش قیمت قطعات یدکی نباید از خدمات پس از فروش خارج شود و این در حالی است که پکیج دارای گارانتی دو ساله و تامین قطعات ۱۰ ساله است.

وی افزود: با حمایت از تولیدکنندگان واقعی در بازار داخلی می‌توان خدمات پس از فروش مناسب را مطالبه کرد و تا به امروز مشکلی در این زمینه با شرکت‌های به نام و تولیدکننده واقعی وجود نداشته است.

بنابرگزارش، در ماه‌های اخیر به دلیل نوسانات قیمت دلار و همچنین عدم دسترسی آسان به مواد اولیه وارداتی و قطعات مصرفی به کار رفته در تولید، عرضه پکیج و رادیاتور با مشکل همراه بود و کار را به جایی رسانده بود که چندی پیش محمد طحان‌پور - رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی - برخلاف گفته‌های رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع، مدعی شده بود که بازار محصولات گرمایشی با کمبود پکیج روبرو است و مدت زمان خرید و نصب این محصول به حدود ۴۰ روز رسیده است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.