کد مطلب: ۴۲۳۸۷۷

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

کمبود قطعات خودرو نداریم

کمبود قطعات خودرو نداریم

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: فعلا هیچ کمبودی در حوزه قطعات خودرو در بازار نداریم. قطعه‌سازان از خودروسازان حدود 23 هزار میلیارد تومان طلبکارند. قرار شد این منابع در اختیار قطعه‌سازان گذاشته شود اما هنوز این منابع عملیاتی نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قطعه‌سازی ایران این روزها احوال خوشی ندارد، چه آنکه خسارات مادی و معنوی تحریم از یکسو و مشکلات درونی نیز از سوی دیگر، این صنعت را غرق در مشکلات کرده است. تحریم‌ها خسارت‌ ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی را به قطعه‌سازان وارد کرده است، قطعه‌سازان اما می‌گویند منهای خسارات مادی، خسارات معنوی نیز از ناحیه تحریم به آنها و البته خودروسازان وارد شده است.

هرچند نمی‌توان نقش تحریم‌ها را در بروز بحران و چالش قطعه‌سازی انکار کرد، با این حال قطعه‌سازان نیز در به وجود آمدن این شرایط بی‌تقصیر نبوده‌اند. زنجیره خودروسازی ایران در دهه ۹۰ دو بار تحریم و خسارات زیادی نیز از این ماجرا متحمل شده است که قطعه‌سازان به تفصیل درباره آنها صحبت کرده‌اند. این در حالی است که قطعه‌سازها در دوران اوج تولید و فروش و کسب درآمد نیز عملکرد کاملا قابل قبولی از خود به جا نگذاشتند.

کمبود نقدینگی، چالش قطعه‌سازان

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تحریم‌های اخیر آیا بازار قطعات خودرو دچار کمبود شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: مهمترین چالش این روزهای قطعه‌سازان کمبود نقدینگی است. کمبود نقدینگی هم ارتباطی به تحریم ندارد. چنانچه خودروسازان مطالبات مالی قطعه‌سازان را سر موعد مقرر تسویه کنند تولیدکنندگان نیز به موقع قطعات را در اختیار خودروسازان می‌گذارند.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: فعلا هیچ کمبودی در حوزه قطعات خودرو در بازار نداریم. قطعه‌سازان از خودروسازان حدود 23 هزار میلیارد تومان طلبکارند. قرار شد این منابع در اختیار قطعه‌سازان گذاشته شود اما هنوز این منابع عملیاتی نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.