کد مطلب: ۴۲۹۲۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کمبود ماسک چقدر واقعیت دارد؟

کمبود ماسک چقدر واقعیت دارد؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران می‌گوید: در داروخانه‌ها با معضل کمبود ماسک چندان رو به رو نیستیم. در مقطعی صادرات ماسک به کشور چین انجام شد اما حالا جلوی صادرات ماسک به چین گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شیوع بیماری کرونا در چین اقتصاد بسیاری از کشورها تحت تاثیر قرار گرفته است. به طوری‌که از زمان انتشار خبر بیماری کرونا برخی از کشورهایی که در تجارت خارجی با چین نقش ایفا می‌کردند برای مهار این ویروس هر یک دست به اقدامی زدند. به عنوان مثال ایران نیز جزء شرکای مهم چین به شمار می‌رود. از این‌رو برای کمک به چین محموله‌ای از ماسک‌های ایرانی را به چین صادر کرد. حجم صدور ماسک‌ها به حدی بود که حالا شهرهای مختلف ایران با کمبود ماسک رو به رو هستند. از این‌رو بعد از مدتی ایران صادرات ماسک به چین را ممنوع کرد. زمانی که این اتفاق رخ داد قابل پیش‌بینی بود که احتمالا هم موجودی کم شده و هم قیمت‌ها گران.

آنچه فعالان بازار می‌گویند: در برخی از داروخانه‌های تهران، محدودیت‌هایی در تعداد فروش ماسک‌های فیلتردار در نظر گرفته شده و در برخی فروشگاه‌های اینترنتی هم موجودی ندارند.

ورود دلالان در صادرات ماسک

در همین رابطه علی شریعتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در توییتی به نقش دلالان به کمبود ماسک اشاره کرده و در این رابطه نوشته است: «قیمت ماسک 50 عددی از 14 هزار تومان به 40 هزار تومان رسیده است. طی هفته اخیر دلالان به شدت در حال خرید ماسک جهت صادرات هستند؛ این در حالی است که صادرات ماسک نیاز به مجوز دارد.»

همچنین یک دندان پزشک هم از کمبود ماسک در تهران و کرمان خبر داد و در این باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: «آنچه ما شاهدش بودیم در حال حاضر در تهران با کمبود ماسک مواجه هستیم. در کرمان هم ماسک 14 هزار تومانی به طور محدود 40 هزار تومان فروخته می‌شود. به نظر می‌رسد اوضاع خوبی در صنعت ماسک نیست.»

امارات هم ماسک ندارد

در عین حال، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با کمبود ماسک در داروخانه‌ها مواجه هستیم به تجارت‌نیوز می‌گوید: در داروخانه‌ها با معضل کمبود ماسک چندان رو به رو نیستیم. در مقطعی صادرات ماسک به کشور چین انجام شد اما حالا جلوی صادرات ماسک به چین گرفته شده است.

ناصر ریاحی همچنین از کمبود ماسک در کشور امارات متحده عربی خبر داد و در این باره اظهار می‌کند: برای سفر برای پیشگیری از بیماری به دنبال ماسک بودیم که متاسفانه در امارات هم با سختی توانستیم یک ماسک صنعتی را تهیه کنیم. به نظر می‌رسد این روزها اکثر کشورها که با چین روابط تجاری خوبی داشته‌اند با کمبود ماسک رو به رو هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو نیشابور ماسک گیر نمیاد ، حتی ماسک کاغذی ، چه برسه به فیلتر دار! تمام داروخانه ها رو از یه کنار رفتم.

  • علی

    تهران امروز هر چی گشتم ماسک گیر نمیاد

  • محمد

    در تهران – میدان تجریش به 4 تا داروخانه رفتم هیچکدام ماسک نداشتند،روز سوم اسفند 98 به داروخانه های طالقانی، البرز،،شهدای تجریش و… وفقط یک داروخانه ماسک داشت به اسم داروخانه دکتر رادمنش با قیمت عرضه هر عدد ماسک 40 هزار تومن…
    واقعا اسفناکه …..