کد مطلب: ۴۲۸۲۶۲

گزارش تجارت‌نیوز از بازار این روزهای ماسک فیلتردار و ماسک n۹۵

قیمت ماسک فیلتردار و ماسک n۹۵ چند است؟ / محدودیت فروش ماسک در برخی از داروخانه‌ها

قیمت ماسک فیلتردار و ماسک n95 چند است؟ / محدودیت فروش ماسک در برخی از داروخانه‌ها

این روزها که تقاضا برای خرید ماسک فیلتردار و ماسک n95 افزایش یافته، قیمت انواع آن به چقدر رسیده است؟ آیا در این حوزه کمبودی وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تشدید آلودگی هوا و مسائل مرتبط با بیماری کرونا از جمله عواملی هستند که ممکن است بر بازار ماسک فیلتردار تاثیر بگذارند. چند روز پیش نیز اعلام شد که صادرات ماسک ممنوع شده است. این روزها که تقاضا برای خرید ماسک فیلتردار افزایش یافته، قیمت انواع آن به چقدر رسیده است؟

بررسی سایت‌های اعلام کننده قیمت ماسک فیلتردار تایید می‌کند که این بازار شاهد نرخ‌های جدیدی است. نکته قابل تامل دیگر موجودی برخی فروشگاه‌های اینترنتی است که اعلام می‌کنند دیگر ماسک فیلتردار ندارند.

1 12

1 13

1 14

با این حال در برخی از فروشگاه‌های آنلاین می‌توان انواع ماسک فیلتردار را با قیمت‌هایی بین 10 هزار تومان تا 20 هزار تومان مشاهده کرد. این درحالیست که زمستان سال گذشته همین ماسک‌های فیلتردار با قیمتی حدود پنج هزار تومان در بازار فروش می‌رفت.

1 15

این درحالیست که طبق برخی توصیه‌های پزشکی ماسک‌های کاغذی که احتمالا شهروندان به جای ماسک‌های فیلتردار از آن استفاده خواهند کرد، تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از استنشاق گازهای آلاینده ندارند.

از سوی دیگر مشاهدات خبرنگار تجارت‌نیوز حاکی از این است که در برخی از داروخانه‌های تهران، محدودیت‌هایی در تعداد فروش ماسک‌های فیلتردار در نظر گرفته شده است.

ماسک N95 چیست؟

در بین توصیه‌های خرید به انواع ماسک، خیلی از افراد ماسک فیلتردار n95 را توصیه می‌کنند. آن طور که در سایت تجهیزیار اعلام شده، در آلودگی هوا یکی از ماسک‌های مناسب به شمار می‌آید طبق استاندارد امریکایی NIOSH برای درجه فیلتراسیون ماسک‌ها نامگذاری شده است که n به نشانه عدم مقاومت نسبت به روغن و 95 به معنای فیلتر کردن ذرات گرد و غبار بیش از 95 درصد است.

اما تفاوت ماسک N95 و ماسک FFP2 چیست؟ ماسک N95 طبق استاندارد امریکایی NIOSH نامگذاری شده که از نظر درصد فیلتراسیون تقریبا معادل ماسک FFP2 است که با استاندارد اروپایی EN149:2001 نامگذاری شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابوالفضل

    بعضی ها فقط به فکر خودشدنن خانم هایی رو دیدم ده تا ده تا ماسک میخرید وقتی تو فروشگاه های زنجیره ای میری کل سبد هاشون رو پر از مواد ضد عفونی میکنند اصلا به فکر مردم نیستند من ده روزه دنبال ماسک فیلتر دار میگردم اما پیدا نمیشه

    • ناشناس

      با سلام اگه کسی ماسک N95 و سه لایه خواست قیمت مناسب دارم تعداد بالا موجود میباشد

    • هومان

      سلام من میخام به تعداد زیاد

    • ناشناس

      سلام ، من درخواست ماسک سه لایه دارم.

    • بابائی

      سلام چطوریه
      ساده هست یا چاپی
      نرخش چند تومنه

    • مهدی افشاری

      سلام تعداد بالا میخوام میشه یه شماره تماس به من بدید

    • یک بدبخت

      سلام قیمتش چقده؟

    • ناشناس

      سلام من ماسک دارم هم ان ۹۵ هم پرستاری با قیمت مناسب

    • ناشناس

      ماسک موجوده

  • یک ایرانی

    بخدا قسم اگر بخاطر نبود ماسک و لوازم بهداشتی خودم یا یکی از اعضای خانواده ام کرونا بگیریم هرداروخانه ی که بهم ماسک نداده بلائی بسرش میارم که تو تاریخ بنویسن .

  • مسعود

    من تو اوج گرونی و نبودن‌ماسک یه دویتی گفت n95 دونه ای ۱۸ تومان و منم گفتم بزار به همه برسه و ۱۰ دونه براب کل خانواده نفری یک عدد گرفتم.۴ روز بعد گفتم میشه بگیرم گفت دیگه نییت و اگر باشه نهایتا ۱۲ دونه و دونه ای ۴۰ تومان!!!!واقعا مسخرست .البته اگر اون‌موقع چندتا کارتن میگرفتم دچار عذاب وجدان میشدم که شاید کار من باعث شده به تعدادی ماسک نرسه.ولی الان وجدانم راحته

  • مسعود

    بخدا مردم خودمون نامردتر از همه ن رو دست ندارند به زور یه ماسک به ما دادن بیست و پنج تومان بعد جای او n۹۵ که یه طرق زرد هوا مثل چی میره و میاد خیلی عوضی ن

  • ناشناس

    درود بیکران بر کادر درمانی بخصوص پرستارها،که باتمام وجود از جون خودشون مایه میزارن که هموطن خودشون رو نجات بدند، اونایی که احتکار میکنن مطمئن باشید به تمام مقدسات عالم قسم میخورم که صددرصد بدون شک وتردید یاخودشون یا یکی از عزیزاشون که براشون خیلی عزیزهستن به ویروسی صدبرابر کرونا قویترمبتلا میشن.زمین گرده و نظام هستی و حیات با نظم وقانون خلق شده که اگه خدا تقاص نگیره طبیعت کارخودشو میکنه.

  • ناشناس

    پرستاران واقعا فرشته های زمین هستند که بابت تمامی زحماتی که میکشن تشکر وقدردانی میکنم و امیدوارم هرکدوم ازپرستارها به تک تک آرزوهاشون برسن وعابقت بخیر بشن.حتی کادر نظافت بیمارستان و کادر آشپزخانه وتاسیسات که همگی درحال زحمت کشیدن هستن و ما مردم تا به چشم خودمون نبینیم باور نمیکنیم چقدر ازته قلب خدمت میکنند.درود به شرف وغیرت تک تکشون. احتکار کننده ها هم بسپارید به طبیعت که ازروی نظم ونظام وقانون خاصی خلق شده و مو رو ازماست میکشه بیرون هرچقدر هم ازنظر مالی کلفت بشن یهویی ازیه جایی میدن بیرون که حتی به ذهنشون نمیرسه.تصادف توی جاده،پرت شدن توی دره،برق گرفتگی،مسمومیت،سکته ،اولاد ناخلف،وهزاران تقاص دیگه درانتظارشونه. احتکار کنید بدبختا.

  • ناشناس

    ماسک چهار لایه قیمت چهار هزار تومان

  • ناشناس

    دولت میاد میگه قیمت ماسک سه لایه ۸۱۰ تومنه. میری داروخونه چهارتومنه .زیبا نیست؟

  • ناشناس

    یک ماسک که با پارچه درست شده میدن 10 ت فیلتر دارم 30 ت چه خبره بابا الان ادم روزی 50 یا 60 کار میکنه بیایم نصف پولو به ماسک بدیم ارزونتر کنید

  • ناشناس

    ماسک n95قیمت مناسب دارم