خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۶۰۹۳

بررسی علت کمبود گاز در تامین سوخت نیروگاههای کشور

بررسی علت کمبود گاز در تامین سوخت نیروگاههای کشور

ایران به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورها در زمینه منابع گاز در جهان شناخته شده است ولی با این حال مدتی است که در تامین سوخت اصلی نیروگاهها و تامین برق دچار مشکل شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته سخنگوی صنعت برق با صرفه جویی ده درصدی در مصرف برق و گاز تمام مشکلات تامین برق و تامین سوخت اصلی نیروگاهها برطرف می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: از آنجایی که سوخت اصلی نیروگاه‌های کشور سوخت گاز است، با افزایش مصرف این سوخت در بخش خانگی و تجاری، ناچار به استفاده از سوخت مایع هستیم که انتقال آن به نیروگاه‌ها نسبت به گاز بسیار سخت‌تر است.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: در صورتیکه مشترکان، مصرف برق و گاز خود را تنها 10 درصد کاهش دهند، مشکلی در کمبود گاز و تامین برق پایدار و تامین سوخت اصلی نیروگاهها نخواهیم داشت و این 10 درصد با انجام راهکار‌های ساده‌ای مثل خاموش کردن لامپ‌های اضافه و تنظیم دمای محیط بین 18 تا 21 درجه محقق می‌شود.

وی با اعلام عدم تغییر تعرفه‌های برق در تابستان و زمستان گفت: صرفا الگوی مصرف برق در تابستان و زمستان متفاوت است؛ به طوریکه برای مناطق عادی در تابستان به سبب استفاده از وسایل سرمایشی و افزایش مصرف برق، 300 کیلووات ساعت است و در دوره غیرگرم الگوی 200 کیلووات ساعت تعیین شده یعنی مشترکان خانگی که مصرف برق آنها کمتر از 200 کیلووات ساعت باشد تعرفه یارانه‌ای داشته و مصارف مازاد بر این میزان مصرف به صورت پلکانی افزایشی محاسبه می‌شود.

رجبی افزود: بر اساس آمار‌های موجود، حدود 80 درصد از هموطنان کمتر از 200 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند و آنهایی که بیشتر از این میزان مصرف دارند، در صورت کاهش مصرف، هزینه‌های قبض آنها کاسته خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در حال حاضر بیشترین میزان مصرف برق در ساعات اوج (17 تا 21)، 43 هزار مگاوات است که به سبب استفاده نکردن از وسایل سرمایشی، از اوج مصرف در تابستان کمتر است.

وی ضمن مقایسه میزان مصرف برق در تابستان و زمستان، بر لزوم کاهش مصرف برق و گاز از سوی مشترکان خانگی و تجاری در زمستان تاکید کرد و گفت: از آنجایی که سوخت اصلی نیروگاه‌های کشور سوخت گاز است، با افزایش مصرف این سوخت در بخش خانگی و تجاری، ناچار به استفاده از سوخت مایع هستیم که انتقال آن به نیروگاه‌ها نسبت به گاز بسیار سخت‌تر است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بعید میدونم علت کمبود گاز بالارفتن مصرف خانگی باشه،هیچ وقت حقیقت ها گفته نمیشه

  • ناشناس

    عدم حضور افراد لایق پشت میزهای ریاست…..