کد مطلب: ۳۱۵۴۵۴

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی:

کمیته‌ «بررسی ساماندهی مصرف سوخت» ظرف سه هفته باید اعلام نتیجه کند

کمیته‌ «بررسی ساماندهی مصرف سوخت» ظرف سه هفته باید اعلام نتیجه کند

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: کمیته‌ای در کمیسیون انرژی تشکیل شد تا سناریوهای مختلف برای ساماندهی مصرف سوخت را بررسی و نتیجه را ظرف سه هفته اعلام کند.

علی بختیار با اشاره به مطالب مطرح شده درخصوص احیای کارت سوخت بیان کرد: کمیسیون انرژی جلسه مفصلی با انجمن نفت و مرکز پژوهش‌ها درخصوص تمامی مدل‌های اقتصادسنجی و تاثیرات آن در طبقات اجتماعی و در سیستم حمل و نقل و در حوزه تورم و در رابطه با کنترل‌ها از مبادی اولیه تا انتهایی انتقال سوخت برگزار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز،بختیار در ادامه بیان کرد: امروز بحث ساماندهی سوخت که شامل بنزین و گازوئیل است در کشور مطرح است و بحث سهمیه‌بندی مطرح نشده است. ما هنوز در حال بررسی سناریوهای مختلف هستیم و درخصوص افزایش قیمت یا دو نرخی شدن یا سهمیه‌بندی تصمیمی گرفته نشده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی بیان کرد: کمیته‌ای در کمیسیون انرژی تشکیل شد تا سناریوهای مختلف را که بر روی آنها کارهایی علمی شده با بهره‌گیری از نظرات بخش‌های مرتبط مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد تا در نهایت تصمیمی اتخاذ شود که هم علمی باشد و هم با سیاست‌های ما منطبق باشد.

وی تصریح کرد: سه هفته به این کمیته فرصت داده شده تا با حضور کارشناسان مرتبط و بهره‌گیری از نظرات افراد متخصص سناریوها را در جنبه‌های مختلف بسنجند. در نهایت تصمیمی گرفته خواهد شد که هم نظر دولت و هم نظر مجلس و هم نظر افراد متخصص در این زمینه باشد. از آنجا که مجلس ساماندهی مصرف را آغاز کرده است قرار است کمیسیون انرژی بقیه راه را ادامه دهد و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.