کد مطلب: ۳۴۸۶۰۷

آذری جهرمی عنوان کرد:

کمیته ضدفیلتر در دولت تشکیل شد

کمیته ضدفیلتر در دولت تشکیل شد

وزیر ارتباطات گفت: برخی مواقع فعالیت‌های مجاز دستخوش فیلتر می‌شوند که برای رفع مشکلات اینچنینی کمیته ضدفیلتر در دولت تشکیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدجواد آذری جهرمی امروز (سه شنبه) در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک افزود: کمیته ضدفیلتر با هدف رفع موانع فعالیت فین‌تک‌ها (فناوری‌های ارایه خدمات مالی) تشکیل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: اکنون روند فیلتر شدن فین‌تک‌ها کند شده است.

وی از راه‌اندازی سامانه «شاهکار» خبر داد و گفت: این سامانه برای احراز هویت افراد در فضای مجازی است و اکنون در اختیار بانک مرکزی قرار دارد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: با استفاده از این سامانه، فعالیت‌های بانکی با اطمینان بیشتری انجام خواهد شد.

آذری جهرمی افزود: سامانه شاهکار می‌تواند به بهتر شدن فعالیت فین‌تک‌ها کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از روند رو به گسترش فعالیت فین‌تک‌ها در یکسال گذشته خبر داد و افزود: اکنون آنها در حال گرفتن سهم بیشتری از بازار هستند.

آذری جهرمی به چالش نظام بانکداری در بخش فناوری بلاک چین اشاره کرد و ادامه داد: کشورهای اروپایی در مواجهه با این چالش، تکلیف خود را مشخص کرده و استفاده از فناوری زنجیره بلوکی(بلاک چین) را به عنوان «سند» پذیرفته اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برخورد فعالانه بانک مرکزی کشورمان با این پدیده، گفت: روشن کردن برخی مسایل، سرآغاز خوبی برای تعامل با فناوری بلاک چین به شمار می رود.

آذری جهرمی از مطرح شدن بحث فناوری زنجیره بلوکی (بلاک چین) در کمیسیون فرعی کمیسیون اقتصادی دولت خبرداد و افزود: قرار است نتیجه این نشست‌ها پس از تایید نهایی برای اتخاذ تصمیم به هیات دولت برود.

وی همچین از تشکیل کمیته‌ای مشترک با بانک مرکزی برای تصمیم گیری درباره خدمات ارتباطی و بانکی خبر داد و گفت: قرار است این کمیته، مقررات لازم را در هر دو بخش تدوین کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به برنامه آزادسازی داده‌ها توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: این آزادسازی توسط سازمان فضایی ایران با انتشار تصاویر ماهواره ای از 40 سال پیش تاکنون آغاز شده و نتایج امیدبخشی به همراه داشته است.

وی از ملزم شدن همه دستگاه‌ها برای اتصال به دولت الکترونیک خبر داد و افزود: تلاش می‌شود در قالب دولت الکترونیک بقیه داده‌ها نیز به زودی آزادسازی شوند تا کسب و کارهای نوین با استفاده از این داده‌ها بتوانند توسعه بیشتری پیدا کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.