خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۸۱۵۳

دستور جدید رئیسی به بازارها!/ ضرورت کنترل بازار کالاهای اساسی

دستور جدید رئیسی به بازارها!/ ضرورت کنترل بازار کالاهای اساسی

رئیس جمهور بر ضرورت کنترل مستمر بازار کالاهای اساسی تاکید کرد و همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را موظف به رفع مشکلات معیشتی مردم دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور بر ضرورت کنترل مستمر بازار کالاهای اساسی و تبیین و تشریح اقدامات انجام شده برای ایجاد آرامش خاطر در جامعه، تاکید کرد.

به نقل از ایسنا ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به تلاش شبانه روزی دولت برای جبران کاستی‌ها و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گفت: همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی موظف هستند، اخبار مطرح شده در حوزه فعالیت خود را با دقت رصد و پیگیری کرده و در صورت صحت بلافاصله برای رفع مشکل اقدام کنند و مواردی که با هدف ایجاد نگرانی و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی منتشر میشود را برای مردم تبیین کنند.

رئیسی تاکید کرد: نباید اجازه داد عده ای با سوداگری و انتشار اخبار کذب و دروغ، زندگی و معیشت مردم را دچار مشکل کرده و تلاش‌های انجام شده را زیر سوال ببرند.

رئیسی در ادامه بر رعایت عدالت در جذب نیروی انسانی در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف تاکید کرد و گفت: اقدامات انجام شده در حوزه نیروی انسانی در تمام دستگاهها و سازمان‌های اداری باید تابع مقررات و عادلانه باشد.

چرا تولید روغن کاهش یافته است؟

چندی پیش در خصوص کمیاب شدن روغن برخی تولیدکنندگان علت کمبود روغن در برخی مناطق را هراس تولیدکنندگان از حذف ارز دولتی دانستند . احتمال می‌رود تولید روغن کاهش یافته باشد.

دولت سیزدهم اخیرا اعلام کرده که تصمیم دارد ارز دولتی کالاهای اساسی را حذف کند اما چند و چون آن هنوز مشخص نیست.

در همین رابطه عضو هیات مدیره انجمن روغن نباتی می‌گوید: در دی تولید روغن نسبت به سه ماه اخیر کاهش پیدا کرد اما هنوز آمار آن بیرون نیامده است. علت کاهش تولید روغن زمزمه‌های حذف ارز دولتی و عدم تخصیص ارز به واردکنندگان مواد اولیه بود.

علی فاضلی توضیح داد: عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی به واردکنندگان، چالش در حوزه حمل و نقل و زمزمه حذف ارز دولتی، باعث شد تولید روغن کم و این کالا در برخی مناطق کمیاب شود.

او ادامه داد: اخیرا هم روغن صنایع و شیرینی‌پزی‌ها کمیاب شد. گویا وزارت جهاد کشاورزی روغن را سهمیه‌ای به صاحبان صنایع تحویل می‌دهد اما اخیرا به دلیل کاهش تولید، سهمیه‌ای اختصاص نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرابااحتکارکنندگان برخورد نمیکنید؟احتکارحرام است و زیان این کار به مردم میرسد یک نمونه بارز از احتکار و گرانفروشی برنج است در تمام مغازه ها تا سقف کیسه برنج چیده شده و انبارها هم پرپر ولی چرا هرروز گران میکنید؟؟