کد مطلب: ۶۴۰۸۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ابهام در مورد افزایش طول سال تحصیلی/ کنکور ۱۴۰۱ به تعویق می‌افتد؟

ابهام در مورد افزایش طول سال تحصیلی/ کنکور ۱۴۰۱ به تعویق می‌افتد؟

آموزش و پرورش اعلام کرده که ممکن است طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان دبیرستانی، یک ماه افزایش یابد. حال، این ابهام برای برخی ایجاد شده است که آیا کنکور ۱۴۰۱ به تعویق می‌افتد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته خبری منتشر شد در مورد احتمال طولانی شدن یک ماهه طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان دبیرستانی. بر مبنای این خبر، مدارس از روز ۱۴ فروردین حضوری می‌شوند و برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی، یک ماه هم به طول سال تحصیلی افزوده خواهد شد. در این شرایط تکلیف کنکور ۱۴۰۱ چیست؟

سال تحصیلی طولانی می‌شود؟

امروز صبح اخباری مبنی بر تکذیب طولانی شدن یک ماهه سال تحصیلی منتشر شد. اما در ادامه، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که احتمال این موضوع وجود دارد.

آنگونه که مهر گزارش داده است، مهدی کاظمی، در این مورد گفت: پیشنهاد دادیم که خرداد در صورتی که شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کند یک ماه زمان آموزش افزایش پیدا کند.

او افزود: در این صورت، ما می‌توانیم افت یادگیری را در کنار برنامه‌های دیگری که تا پایان اردیبهشت مد نظر داریم جبران کنیم. همچنین، این فرصت را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنیم تا وضع تحصیلی خود را ارتقا دهند.

انتشار این اخبار، ابهامی را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است که آیا کنکور ۱۴۰۱ به تعویق می‌افتد؟ هر چند تجربه نشان می‌دهد که احتمال تعویق کنکور پایین است اما این موضوع به اطلاع‌رسانی رسمی نهادهای ذی‌ربط، برای خروج خانواده‌ها و دانش‌آموزان از ابهام و نگرانی نیاز دارد.

واکنش دانش‌آموزان به بازگشایی مدارس

تجارت‌نیوز شب گذشته، گزارشی را با عنوان واکنش‌ها به بازگشایی مدارس منتشر کرد. در ادامه، نظر برخی مخاطبان را در این مورد می‌خوانید.

«کنکور چی می‌شه؟»

-«کنکور ۱۴۰۱ چی میشه ؟؟؟ وقتی میگی دبیرستان یک ماه اضافه باید بره ، باید کنارش بگی کنکور چی میشه؟»

- «کتابا که داره تموم میشه.از اول آذر هم که حضوری رفتیم.پس یه ماه الکی بیشتر کلاس بریم که چی بشه.این درست نیست تمام برنامه ریزی هامون به هم میخوره.وقت ما خیلی لرزش داره. کی میتونه تو گرمای تیرماه درس بخونه و امتحان بده تو بعضی شهرها خرداد ماهش هم فوق العاده گرمه.واقعا به این ها فکر کردین؟»

-«یعنی چی یک ماه اضافه بیایند ، کتابها تمام شده بیایم مدرسه چکار کنیم »

-«مدارس رو لطفا دیگه باز نکنید. بلایی بود سرما بیچاره ها اومد. سال دهم و یازدهم پایه ما مجازی بود فقط کااااش میدونستید چطوری به ما درس دادن چطوری تموم کردن کاش یکی از داغ دل ما ما خبر داشت . کاش میدونستید با این اوضاع مالی چقدر به کلاس کنکوری ها پول دادیم تا دو کلمه یاد بگیریم . کنکور عالم و آدم عادی بود مال ما بیچاره دفترچه جدا.»

- «حالا توی یک ماه اضافه مثلا میخوایید چکار کنید ؟؟؟به اندازه ۲سال پیشرفت کنید؟ فقط دارید مارو بدبخت تر میکنید خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم نکنید این کارو ما تابستون برنامه داریم باید پایه رو جمع بندی کنیم ؟؟؟؟؟؟پس دهم و یازدهممون ر کی جمع کنیم؟؟؟»

مدرسه‌ها را باز کنید

- «باید مدرسه ها باز بشه همین بچه هایی که مدرسشون تعطیل میشه مگه تو خونن؟! اونها همه جا میرن. دوما اگه اینجوری باشه ما باید از ترس جونمون آیندمون که بارفتن به مدرسه درست میشه رو از دست بدیم. این کرونا تاآخر تو دنیا هست نمیشه که مدرسه ها رو ببندیم.»

- «واقعا دیگه باید حضوری بشه همه دانش اموزان از درسا سرد شدن. من که با اضافه کردن یک ماه به نیم سال دوم موافقم. درسته کتابا تموم میشه اما میتونیم در کلاسای جبرانی شرکت کنیم و قسمت هایی و که نفهمیدیم رو یاد بگیریم. جدا از اون برای همه خوبه زمان بیشتری برای خوندن امتحانات هست و نمرات بهتری میشه کسب کرد. مثلا تو خونه بشینیم چیکار کنیم.»

در فضای مجازی هم ابهاماتی در مورد کنکور ۱۴۰۱ وجود دارد که نیازمند توضیحات رسمی در این مورد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • النا

    واقعا کنکور یه ماه تعویق پیدا کنه عالی میشه

  • ناشناس

    در مقطع ابتدایی اضافه کردن سال تحصیلی صحیح نیست چون دانش آموزان ابتدایی کوچک هستند وتحمل گرما رو ندارند برای همین معلمین ابتدایی اردیبهشت ماه رو برای مرور درس ها وارزشیابی میذارند واما اگر یک ماه اضافه بشه هوای گرم کلاس ها وزیاد بودن تعداد دانش آموزان در کلاس باعث بی‌حالی ومریض شدن آنها می‌شود چون موقع هوای گرم اکثر دانش آموزان موقع آب خوردن از شدت گرما تمام سر ولباس خودشون رو خیس می‌کنند واین واقعا اسف بار هست ورنج آور ودیگر این که طولانی شدن سال تحصیلی باعث میشه دانش آموزان به آموزش تکراری رغبت نشون ندهند واینکه لازم هست در کلاس ها اسپیلت یاکولر نصب بشه نه یک پنکه چون واقعا پنکه کارایی چندانی در خنک کردن کلاس نداره

  • مجی

    سلام من یه کنکوری هستم از نظر من بهتره که یه ماه اظافه شه یه ماه ینی سی روز ینی سی تا نود آزمون شبیه سازی شده بیشتر خوب این ینی درصد بهتر
    من که موافقم

  • مجی

    به نظرم خیلی خوب میشه چون من به شخصه توی این یک ماه میتونم نود تا آزمون شبیه سازی شده بزنم و این عالیه

  • ایلیا

    یه ماه اضافه کنن عالی میشه

  • ناشناس

    من نظرم به افزایش طول سال تحصیلی مثبته

  • سونیا

    سلام خواهش میشه با قطعیت 1 ماه تحصیلی را اضافه و کنکور را 1 ماه دیرتر برگذار کنین شرایط تحصیل در کنار مریضی های خودمون و خانوادمون خیلی از ما زمان گرفته لطفا این لطف را درحق بچه های خودتون کنین.ما خیلی زحمت کشیدم شما هم یه کمک کوچیک کنین . ممنون

  • ناشناس

    بهتره که یک ماه به سال تحصیلی اضافه بشه چون یکسری کتاب هایی که در شرایط کرونایی نتونستیم بخونیم موندن و این یک فرصت عالی برای جبران اون هاست و فرصتی برای آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی

  • ناشناس

    سلام تو رو خدا اگه میتونین یه ماه و به سال تحصیلی اضافه کنین من سال یازدهمم امسال ولی سال های قبل که مدارس حضوری بودن همه نمراتم ۲۰ بود و هیچ مشکلی نداشتم ولی
    این دو سالی که کرونا اومد و مدارس آنلاین شد من به شدت دچار افت تحصیلی شدم و میدونید خب این نمرات خیلی ارزشمند هست خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم یک ماه و به سال تحصیلی اضافه کنید

  • ...

    سلام من الان سه سال دارم واسه کنکور درس میخونم اما کاملا با عقب افتادن کنکور موافق هستم چون ما الان یک ماه کامل باید امتحان بدیم و تشریحی درس بخونیم تا تو امتحانات نمره خوبی بیاریم و به نظرم هم کنکور وهم نهایی مهمه اگر یک ماه به مدرسه بریم و تشریحی بخونیم وقت کمی برای تست و… میمونه و اگر یک ماه حداقل کنکور به عقب بیفته هم میتونیم تواین یک ماه جمع بندی کنیم هم به قیمت های نرسیده برسیم لطفا عقب بندازید