کد مطلب: ۱۴۰۹۰۳

کودکان عراقی در خطرند

کودکان عراقی در خطرند

در موصل، کودکان به عمد توسط داعش مورد هدف قرار می‌گیرند و برای مجازات خانواده‌ها و جلوگیری از فرار آن‌ها کشته می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با اشاره به اینکه بیش از 5 میلیون کودک عراقی نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند جنگ داعش را یکی از وحشیانه‌ترین جنگ‌های تاریخ معاصر اعلام کرد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای گفت: در سرتاسر عراق، کودکان همچنان شاهد ترس مطلق و خشونت باورنکردنی هستند. آن‌ها کشته یا زخمی می‌شوند و همچنین در یکی از وحشیانه‌ترین جنگ‌ها در تاریخ معاصر، مجبور به شلیک و اقدام به کشتار می‌شوند. در موصل، کودکان به عمد مورد هدف قرار می‌گیرند و به دست داعش برای مجازات خانواده‌ها و جلوگیری از فرار آن‌ها کشته می‌شوند.

سازمان‌های بین‌المللی تخمین می‌زنند که بیش از 100 هزار شهروند غیرنظامی که نیمی از آن‌ها کودک هستند در مرکز بخش قدیمی شهر موصل به دام گروه تروریستی داعش افتاده‌اند.

در بیانیه آمده است در سال 2014 میلادی بیش از هزار کودک در عراق کشته‌ شده و همچنین بیش از هزار و صد کودک دیگر نیز زخمی شدند. این در حالی است که با توجه به گزارش یونیسف در حدود 4650 کودک دیگر نیز از خانواده‌هایشان جدا شدند.

شهر موصل که پیش از این تحت تصرف کامل گروه تروریستی داعش قرار داشت از سال 2015 میلادی تحت فشار گروه‌ها و کشورهای مختلف به‌تدریج از کنترل کامل این گروه تروریستی خارج شد و با توجه پیش‌بینی‌ها این شهر به‌زودی از تصرف داعش خارج خواهد شد. این شهر یکی از قربانگاه‌های کودکان بی‌گناه عراقی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.