خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۳۳۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرکت توانیر به مشترکان کولر گازی رایگان می‌دهد؟

شرکت توانیر به مشترکان کولر گازی رایگان می‌دهد؟

تابستان تمام شد و به نظر می‌رسد خاموشی‌های پیک مصرف برق هم تمام شده است. با این حال شرکت توانیر طی اطلاعیه‌ای خبر داد که قرار است به کولرهای گازی پرمصرف مشترکان را با کولر گازی کم مصرف تعویض کند اما شرایط این طرح چیست و این کولرها به چه کسانی اهدا می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود این که چند روزی از تمام شدن تابستان ۱۴۰۰ گذشته اما تجربه خاموشی و قطع برق مکرر مشترکان خانگی سبب شد تا شرکت توانیر تدابیری برای شروع تابستان سال بعد داشته باشد. یکی از این تدابیر، طرح جایگزینی کولر گازی‌های فرسوده با کولر گازی جدید است. مصطفی رجبی مشهدی در همین باره به خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید: طبق موافقت‌نامه‌ای که شرکت توانیر از شورای اقتصاد گرفته است، قرار است حدود صد هزار کولر گازی جدید جایگزین کولرهای گازی قدیم شود.

رجبی مشهدی توضیح می‌دهد: اگر این پروژه با موفقیت انجام شود تقریبا ۱۶۰۰ مگاوات برق در زمان اوج مصرف کاهش پیدا می‌کند و این میزان، صرفه‌جویی می‌شود. با اجرای این طرح مشترکان خانگی، سال بعد مشکل کمبود و قطعی برق ندارند.

آیا این طرح مختص به همه مشترکان است؟

سخنگوی صنعت برق اظهار می‌کند: البته این طرح مربوط به مشترکان برق جنوب کشور است که نیاز به استفاده از کولر گازی دارند.

علاوه بر کمبود برق و خاموشی‌های تابستان احتمالا یکی دیگر از دلایل پیشنهاد این طرح، اعتراضات مکرر مشترکان نسبت به افزایش چند برابری قبض‌های برق بوده است. بسیاری از مخاطبان تجارت‌نیوز گزارش داده بودند که قبض برق این دوره‌ آن‌ها نسبت به مدت مشابه در سال پیش افزایش چهار برابری داشته است.

رجبی مشهدی با وجود تاکید بر اجرایی شدن این طرح اضافه می‌کند: هنوز سامانه‌ای برای ثبت‌نام این طرح ساخته نشده اما به زودی این سامانه ساخته می‌شود و آدرس این سامانه در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

او در آخر خاطرنشان می‌کند: با اجرای این طرح مشترکان تنها یک سوم هزینه کولر گازی را پرداخت کرده و پس از آن و دستگاه سرمایشی قدیمی خود را با دستگاه سرمایشی جدید جایگزین می‌کنند.

قبل از این، شرکت توزیع برق استان هرمزگان، به ۱۰ نفر از مشترکانی که مصرف برق خود را بین ۳۰تا ۵۰درصد کاهش داده بودند، کولر کم مصرف هدیه داده بود.

حال باید دید آیا تابستان سال بعد این طرح اجرایی می‌شود یا قرار است طرح جایگزینی کولرهای قدیhttps://tejaratnews.com/%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%82%d8%b3%d8%b7%db%8c-%d9%82%d8%a8%d9%88%d8%b6-%d8%a8%d8%b1%d9%82می هم مانند طرح وام پنل خورشیدی اما و اگرهای فرساینده داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش « شرایط پرداخت قسطی قبوض برق » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    براثر قطع برق یخچال دوستم که خودش سرپرست خانوار سوخت دو ماه یخچال نداره موتور یخچال سوخت شما به مردم ضرر نزنید نمیخواد کولر بدیدخسارت شان کی باید بده

  • ناشناس

    سلام خدمت رییس محترم شرکت توانیر و اداره برق اگر به جای این دست ودل بازی ها خسارت هایی که دراین چند ماهی که یک دفعه برق قطع میشد و وقتی که می آمد دیگر خبری از تلویزیون و یخچال نبود رو هر دنیایی ازآنها سو تخته بود وبا این شرایط گرانی باید تغییر میکردیم بهتر نیست که اول خسارت ما که تلویزیون ال ای دی یمان سوخته بدهید بعد به فکر کولر گازی باشید متشکرم

  • ناشناس

    همه دروغه !!! کولرهای گیلان را تعویض کنید .‌

  • ناشناس

    از شرکت توانیر درخواست دارم هزینه تعمیرات لباسشویی مارا واریز کنند از مردادماه شکایت کردیم

  • بنده خدا

    هه، به این بهونه میخوان کولرهاشونم بفروشن،کولرایی که اصلاً معلوم نیست چقدر کیفیت داره؟ کلا از هر فرصتی میخوان به نفع خودشون تموم کنن… حاجی ما گوشامون خداروشکر مخملی نیست…بده به اونایی که مخملیه…

  • لر

    فقط مزرعه بیت کویین جمع کنین

  • ناشناس

    فقط گافیه جلوی انشعاب های غیر مجاز رو بگیرن ،تو محله های کوچیک اطراف تهران اکثر خونه ها یه کابل برق دزدی از سر تیر گرفتن و چند تا چند تا کولر گازی پر مصرف دارن و نمای خونه هاشون هم چند تا چراغ بزرگ زدن هیچ کس هم بهشون تذکر نمیده بعد پول برق مصرفی اونها رو سر شکن میکنن رو قبض بقیه.اداره برق هم خوابه.

  • ناشناس

    سلام به جای کولر گازی لطف کنید بریگ و خط ن لید کولر گازی با انرژی خورشیدی را وارد کنید و تولید کنید که دیگه هزینه برق و مصرفش کلا کاهش و تازه آب گرم مصرفی هم دارد

  • ناشناس

    عدالت برای همه بخصوص کسانی که توان خرید کولر گازی نداشتند خوب است . با احترام

  • ناشناس

    توانیر بیادهزینه کولرگازی منوکه بعلت نوسان سوخته روبده بعدبیاددستودلبازی کنه…