کد مطلب: ۴۱۲۵۴۱

گرانی اجناس از مبدا با تخلف گران‌فروشی متفاوت است

گرانی اجناس از مبدا با تخلف گران‌فروشی متفاوت است

نماینده وزیر صنعت در اتاق اصناف ایران درباره قیمت اجناس در ما‌ه‌های آینده بیان کرد: ما با گران‌فروشی مخالف هستیم اما اگر اجناس از مبدا گران شود، با گران‌فروشی متفاوت است. درخواست ما این است که سرمنشاء‌ها کنترل شوند تا قیمت‌ها ثابت بمانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم درستی نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران و عضو هیات‌رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: روز گذشته نشست هم‌اندیشی سهمیه‌بندی سوخت حوزه حمل‌ونقل مسافری، بار، آژانس‌های تلفنی و پیک موتوری در اتاق اصناف ایران برگزار شد تا مشکلات اصناف در خصوص سهمیه‌بندی بنزین مطرح شود. در این نشست نمایندگانی از وزارت کشور حضور داشتند و به این واسطه از ایشان درخواست شد تا از نظرات کارشناسی اصناف در سهمیه‌بندی بنزین استفاده شود.

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران اظهار کرد: کمیته‌ای برای سهمیه بنزین، متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و وزارت کشور ایجاد شده است. در این کمیته به طور حتم جای وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس ستاد تنظیم بازار خالی است.

وی ادامه داد: واقعیت را باید بپذیریم. اگر اصناف مشکلاتی را پیرامون ماشین‌های فرسوده، ثبت اطلاعات واحدهای صنفی، منطقی نبودن میزان بنزین اختصاص داده شده و … مطرح می‌کنند چطور باید این مشکلات را در آن کمیته رفع کرد؟ کارشناس چه کسی است؟ کارشناس اتاق اصناف ایران است و باید از نقطه نظرات آن استفاده کنند.

درستی همچنین درباره قیمت اجناس در ما‌های آینده بیان کرد: ما با گران‌فروشی مخالف هستیم اما اگر اجناس از مبدا گران شود، با گران‌فروشی متفاوت است. درخواست ما این است که سرمنشاء‌ها کنترل شوند تا قیمت‌ها ثابت بمانند.

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت مصوبه‌ای داشته‌اند مبنی بر اینکه تغییر نرخ هر کالایی که پیش از این مصوبه افزایش قیمت داشته‌اند، حتی در دوایر دولتی فعلا اجرایی نشود.

منبع: اتاق اصناف ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.