کد مطلب: ۵۹۴۷۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برق کدام خانوار نجومی گران می‌شود؟

برق کدام خانوار نجومی گران می‌شود؟

با وجود این که تابستان امسال، تعرفه برق تغییر کرد و گران شد، به نظر می‌رسد دولت قصد دارد یارانه برق برخی از مشترکان را قطع کند. اما این یعنی قرار است برق دوباره گران شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هیات دولت به تازگی طرحی را برنامه‌ریزی کرده که یارانه مشترکان پرمصرف، قطع شود. این طرح در انتظار تصویب خود دولت است.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق هم روز پیش در گفتگوی زنده تلویزیونی گفته بود: ۲.۶ درصد از مشترکان خیلی پرمصرف هستند. این مشترکان ۲۰ برابر مشترکان معمولی برق مصرف می‌کنند و به همین دلیل هم قرار است جریمه‌های سنگینی به آنان دهیم.

پیش از این، برق در تابستان امسال یک‌بار گران شده بود. مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران به ایرنا گفته بود تعرفه برق برای پرمصرف‌ها افزایش می‌یابد و یارانه آنان نصف می‌شود. حالا هم قرار است قبض برق برخی از مشترکان نجومی‌تر شود و برق گران‌تر شود.

اما مشترکان پرمصرف چه کسانی هستند؟

به گفته رجبی مشهدی، افرادی که زیر الگوی‎‌های استاندارد برق مصرف می‌کنند، به طور سالانه هفت درصد افزایش قیمت دارند. صورتحساب برق این افراد معمولا حدود ۳۰ هزار تومان است.

به گفته او، افرادی که بیش از ۳۰۰ کیلووات بر ساعت برق مصرف می‌کنند مشترکان پرمصرف هستند. این افراد علاوه بر هفت درصد قبلی، ۱۶ درصد دیگر هم به صورتحساب آنها اضافه می‌شود.

یارانه برق کدام مشترکان پرمصرف کم می‌شود؟

آن طور که آمارهای ارائه شده می‌گوید، ۸۵۰ هزار مشترک خانگی، بیش از دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند. رقم مازاد بر دو برابر را هر بار با احتساب متوسط خرید برق از نیروگاه تجدیدپذیر که ۸۰۰ تومان است حساب می‌کنند.

البته تعرفه پلکانی از قبل هم برای این دسته از مشترکان پرمصرف، حساب می‌شد. چند ماه پیش قرار شد قبض برق این مشترکان با تعرفه خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر حساب شود و حالا می‌گویند این مشترکان باید جریمه بیشتری برای مصرف برق دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط بدنبال این هستن که هر طور میتونند دست تو جیب مردم ببرن پر مصرف برق پر مصرف آب و گاز بابا خجالت بکشید این دولت جدید و کابینش و مجلس فقط می‌خوان کمبود بودجه رو از جیب مردم بزنن اجازه ندید چینیها رمز ارز استخراج کنند استغفور الله نمیشه مملکت مال چینیها هست

  • ناشناس

    وارد قرن 22 شدیم ما همچنان مشکل برق رو پیش رو داریم در کشور های پیشرفته فکر اسکان مسافر در سیارات دیگه هستن …

  • ناشناس

    تمام یارانه های پنهان باید حذف شوند و از محل درآمد حاصل از آن کسری بودجه پوشش داده شود و از فرافکنی قشر ثروتمند جامعه که در جهت منافع خود با هر قانونی که منافع کشور را تامین می کند مخالف هستند نباید ترسید.

  • مهراب

    برا یه آپارتمان 70متری 500هزار تومان پول برق دادم خدا لعنتشون کنه الآنم دنبال قانونی کردن گرونی برق و آب و گازن هنوز

  • ناشناس

    یه اپارتمان 88متری در جنوب شهر فیش برق 130000 تومان اومد الگوی مصرف دروغ است از همه دارند همین جوری میگیرند ایا بنده جز 15 درصد طبقه مرفهین بی دردم قسم میخورم دولت دروغ میگه

  • ناشناس

    تشکر مخصوص از تجارت نیوز فکر نمیکردم تذکر بنده در مورد آپارتمان 88متر را درج کنید چون قسم خوردم مبلغ دقیق 1062000 ریال برای یک قبض بود