کد مطلب: ۲۹۳۵۶۲

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران پاسخ داد

گرانی ۵۰ درصدی لبنیات ناشی از چیست؟

گرانی 50 درصدی لبنیات ناشی از چیست؟

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران می‌گوید که افزایش قیمت نهادهای دامی و شیر خام دو عاملی اصلی در گرانی اقلام محصولات لبنی است.

به‌گزارش تجارت‌نیوز؛ واحدهای صنفی مواد غذایی نیز نسبت به کمبود شیر و دیگر محصولات لبنی گله و شکایت‌هایی را مطرح می‌کنند. یک واحد صنفی مواد غذایی در گفتگو با تجارت‌نیوز از افزایش 30 تا 50 درصدی محصولات لبنی خبر داد. او گفت: هر روز شرکتی‌های لبنی سهمیه کمتری از محصولات را به واحدهای صنفی ارائه می‌دهند دلیل این موضوع را پرس و جو کردیم که نمایندگان شرکت‌ها نیز کمبود شیر خام را علت اصلی گرانی‌های اخیر اعلام کردند.

درهمین حال رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران درباره علت گرانی لبنیات به تجارت‌نیوز می‌گوید: عوامل زیادی در افزایش قیمت محصولات لبنی نقش دارند. افزایش قیمت نهاده‌های دامی تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار گرفته و در این مسیر اختلالاتی را ایجاد کرده است.

کاوه زرگران می‌افزاید: افزایش قیمت نهادهای دامی و شیر خام دو عاملی اصلی در گرانی اقلام محصولات لبنی است.همین عوامل هم باعث شده که نه دامدار و نه کارخانه‌ها تمایلی برای ادامه تولید این محصولات داشته باشند. در حقیقت با افزایش قیمت مواد اولیه در حوزه محصولات لبنی تولید صرفه اقتصادی ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نهادهای دامی با ارز 42000ریالی وارد کشور می شود،چرا گران باید باشد؟