کد مطلب: ۳۳۵۸۹۸

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

گران‌قیمت‌ترین میوه شب یلدا چیست؟

گران‌قیمت‌ترین میوه شب یلدا چیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار می‌گوید: انار، هندوانه و ازگیل سه میوه گران‌قیمت شب یلدا محسوب می‌شوند. هندوانه شب یلدا در سه قیمت متفاوت عرضه می‌شود؛ به‌طوری که کف قیمتی این محصول از 600 تومان در هر کیلو آغاز می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار درباره این پرسش که وضعیت قیمت میوه برای شب یلدا چگونه است؟ به تجارت‌نیوز گفت: تولید میوه در نیمه دوم سال فراوان است. در حال حاضر در واحدهای صنفی با مازاد میوه روبه‌رو هستیم.

اسدالله کارگر درباره برنامه بازرسان نسبت به گران‌فروشان میوه اظهار کرد: ممکن است در این ایام تعدادی هم واحدهای صنفی به امر گران‌فروشی بپردازند که در این باره بازرسان صمت، تعزیرات حکومتی و اتحادیه وارد عمل خواهند شد. در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیرقانونی واحد فعالان این حوزه پلمپ می‌شود.

گران‌قیمت‌ترین میوه شب یلدا

لیست قیمت میوه‌های شب یلدا و زمستانه در این نرخ‌نامه تا دوم دی‌ماه ثابت است.

وی به گران‌قیمت‌ترین میوه شب یلدا اشاره کرد و گفت: انار، هندوانه و ازگیل سه میوه گران‌قیمت شب یلدا محسوب می‌شوند. هندوانه شب یلدا در سه قیمت متفاوت عرضه می‌شود. برخی از این محصولات با قیمت هر کیلو 600 تا 800 تومان، برخی دیگر از 800 تا هزار تومان و هندوانه درجه یک میناب نیز از هزار و 800 تا دو هزار و 200 تومان قیمت‌گذاری شده است.

کارگر تصریح کرد: ازگیل و انار نیز جزو گران‌ترین میوه‌های شب یلدا هستند. به‌طوری که هر کیلو ازگیل به 17 هزار تومان و انار هم به نرخ 10 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از مخلفات شب یلدا آجیل را که نرخ آن به سیصد هزارتومان رسیده ، از سبد مصرف خانواده کنار گذاشتیم . میوه شب یلدا هم به دلیل گرانی چندیست از سبد پریده