کد مطلب: ۲۲۴۳۶۰

گردشگری خارجی ارزآوری بالایی برای کشور دارد

گردشگری خارجی ارزآوری بالایی برای کشور دارد

یک فعال کسب‌و‌کار در حوزه مسافرت هوایی با اشاره به فعالیت‌های کار‌آفرینی در حوزه تورهای داخلی، از ارزآوری بالای تورهای گردشگری خارجی برای کشور سخن گفت و افزود: گردشگر خارجی از ابتدای ورود، ارز وارد کشور می‌کند.

جواهرچیان اظهار کرد: در زمان آغاز کسب و کار خود در خرید بلیط های قطار، هواپیما و اتوبوس خلایی را شاهد بودم. دانشجویان در صف‌های طولانی می‌ایستادند و از اینرو جرقه‌ای در ذهنم ایجاد شد تا شرایط را برای دانشجویان کشورم ایجاد نمایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: آن زمان سیستم آنلاین در کشور وجود نداشت و فقط شرکت رجا بلیط‌ها را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند ولی بانک‌ها عموما فاقد سیستم رمز دوم و خدمات اینترنت آنلاین بودند و تنها یکی دو بانک خصوصی این خدمات را ارائه می‌دادند.

جواهریان با اشاره به طراحی سیستمی از طریق پیامک هوشمند و تلفن گویا به منظور خریداری بلیط افزود: در تلفن گویا یا پیامک شهرها را بگونه ای تعریف کردیم که مبدا و مقصد بصورت کدهای هر شهر تعریف شده بود و برای اولین بار در سایت معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی شد.

این کار آفرین حوزه خدمات مسافرتی گفت: نام شرکت را بنام نوآوران تابان زمین نهادیم و از این نوآوری استفاده کردیم. سامانه با استقبال خوب دانشجویان همراه شده بود و بنده و همسرم شرکت خود را در سال 85 تاسیس کردیم.

جواهریان اضافه کرد: ابتدا مشتریان خود را در میان دانشگاهیان جذب کردیم و کم کم سیستم را در ارگان‌های دولتی دیگر تعمیم دادیم و وارد سیستم گردشگری شدیم.

بیش از 11 سال از عمر شرکتی که با 2 نفر تاسیس شد می‌گذرد و بیش از 80 نفر پرسنل دارد و امروز با وجود این افراد خدمات گسترده‌ای را در حوزه گردشگری به مردم ارائه می‌دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: حوزه کاری خود را در زمینه‌های مختلف گردشگری از جمله آژانس مسافرتی بند ب گسترش دادیم؛ بند الف در حوزه فروش بلیط های هواپیماست و مجوز بند ب از سازمان میراث فرهنگی صادر می‌شود و بمنظور برگزاری تورهای داخلی و خارجی و اخذ ویزاست.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.