کد مطلب: ۳۵۴۷۲۲

ویزای کارآفرینی استرالیا؛ از حقیقت تا رویا

ویزای کارآفرینی استرالیا؛ از حقیقت تا رویا

انتخاب کشور مقصد، اولین و مهم‌ترین گام برای آغاز فرآیند مهاجرت است و گام بعدی اطلاع از شرایط اخذ ویزای آن کشور است. در میان کشورهایی مهاجرپذیر، استرالیا یکی از گزینه‌های پر طرفدار نه تنها برای ایرانیان، بلکه در سراسر دنیا می‌باشد.

بدون تردید مهاجرت با هدف ارتقا سطح زندگی، پیشرفت شغلی، بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته آموزش و پرورش کودکان، برخورداری از امکانات رفاهی و …. اقدامی بسیار مهم در زندگی است که باید بسیار سنجیده و با رعایت تمامی ابعاد آن صورت گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاید به جرات بتوان گفت که انتخاب کشور مقصد، اولین و مهم‌ترین گام برای آغاز فرآیند مهاجرت است و گام بعدی اطلاع از شرایط اخذ ویزای آن کشور است.

در میان کشورهایی مهاجرپذیر، استرالیا یکی از گزینه‌های پر طرفدار نه تنها برای ایرانیان، بلکه در سراسر دنیا می‌باشد. این کشور ثروتمند با اقتصاد قدرتمند خود در سطح جهان حتی هنگام نوسانات اقتصادی در کشورهای دیگر، ثبات نسبی خود را حفظ کرده و شاخص پایداری بالایی را طی سالیان متمادی از خود به نمایش گذاشته است.

IMG 20190223 195800 691

استرالیا علاوه بر وضعیت مناسب جغرافیایی و جمعیت کم، کشور ثروتمندی است با فرصت‌های شغلی زیاد و خدمات درمانی استاندارد و سیستم تعلیم و تربیت عالی (آموزش و پرورش) که از دلایل انتخاب استرالیا به عنوان کشوری برای سرمایه‌گذاری می‌باشد.

IMG 20190223 195805 575

با روند رو به رشد تمایل افراد به داشتن ویزا و اقامت دائمی در کشورهایی نظیر کانادا ، استرالیا و…. متاسفانه افراد سودجو و کلاهبردار دست به کار شده و از هر ترفندی جهت فریب متقاضیان استفاده می‌کنند. در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای، مشاهده شده که موسساتی با تبلیغات گسترده، افراد را با وعده اخذ ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا در قبال خرید ملک یا سهام شرکت‌ها در این کشور، فریب می دهند.

این موسسات و شرکت‌های سود جو با استفاده از عدم آگاهی متقاضیان از شرایط اقامت استرالیا، با وعده‌های دروغین و اطلاعات غلط، جیب آنان را خالی کرده و بدون انجام تعهدات خود، آنان را با انبوهی از مشکلات حقوقی و مالی رها می‌سازند.

بدیهی است در این بازار آشفته همراه با تبلیغات پر زرق و برق و همچنین وفور شرکت‌هایی با ادعای کذب و به تصویر در آوردن یک زندگی رویایی از یک سو، و از سویی دیگر عدم اعتماد به این مدعیان دروغین و تردید در انتخاب نوع ویزای متناسب با شرایط شخص و….. متقاضیان را دچار ابهام و سرگردانی نموده است.

در ادامه به بررسی اجمالی ویزای کارآفرینی استرالیا و شرایط آن خواهیم پرداخت.

در میان انواع ویزای استرالیا می توان به مناسب‌ترین گزینه برای صاحبان مشاغل ، یعنی ویزای کار آفرینی:

Business Innovation stream

که زیر مجموعه‌ایی از ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا (ساب کلاس ۱۸۸) است اشاره کرد.

این ویزا، ویزایی موقت است که در آن فرد متقاضی ۴ سال زمان برای زندگی و شروع و گسترش کسب و کار و تجارت خود در استرالیا را دارد و در صورت تمایل جهت ایجاد کسب‌وکار و پایبندی به تعهداتش در ایالت انتخابی خود می‌تواند این ویزا را به اقامت دائم تبدیل نماید.

شرایط اساسی دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا به شرح زیر می‌باشد:

  • سن متقاضی باید کمتر از ۵۵ سال باشد.

در مواردی خاص افراد بالای۵۵ سال نیز پذیرفته می‌شوند.

  • متقاضی باید مدیر و صاحب کسب‌وکار باشد که حد اقل دوسال از شروع آن گذشته باشد.

مثلا دارای جواز کسب و یا مدیرعامل و سهام‌دار یک شرکت باشد که بر حسب نوع شرکت مقدار سهام متفاوت خواهد بود.

  • متقاضی باید دارای پتانسیل و توان مالی مناسب بعنوان یک کارآفرین باشد.

این توان مالی صرفا به علت آینده‌نگری در تبدیل این ویزا به اقامت دائم در نظر گرفته می‌شود و در ابتدای امر هیچ‌گونه مسئولیت مالی و انتقال سرمایه برای متقاضی در پی نخواهد داشت.

  • متقاضی باید دارای کسب‌وکار با گردش مالی مناسب باشد.

گردش مالی متقاضی بر حسب مبالغ و در بازه های مختلف دارای امتیازبندی متفاوت خواهد بود.

شرط اخذ ویزای کارآفرینی استرالیا کسب حداقل 65 امتیاز از جدول امتیازبندی مربوط به شرایط این ویزا می‌باشد.

به طور خلاصه به مواردی چون سن، مدرک تحصیلی‌، زبان انگلیسی، میزان سرمایه، میزان گردش مالی، سابقه صادرات کالا، اختراع و ابتکار، سابقه مدیریت و سابقه سرمایه‌گذاری امتیاز داده می‌شود.

ویزای کارآفرینی استرالیا ویزایی تخصصی و خاص می‌باشد و اقدام به اخذ آن به فردی ماهر و با تجربه در این امر نیاز دارد و بهترین اشخاص در این زمینه مشاوران تایید شده از طرف دولت استرالیا در سازمان MARA می باشند لذا جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی می‌توانید به وب‌سایت مشاورین بین‌المللی سروش (soroush.com.au) مراجعه نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.