کد مطلب: ۶۸۶۴۹

گردشگری را باید مثل بیمه و بانک، یک صنعت ببینیم

گردشگری را باید مثل بیمه و بانک، یک صنعت ببینیم

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خواستار حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری در کشور شد.سعید شیرکوند در مراسم افتتاح فاز اول متل‌ها و کلبه‌های جنگلی پروژه گردشگری جوارم سوادکوه گفت: در دولت تدبیر و امید توجه به ظرفیت‌های گردشگری که در گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود ضرورت یافت.وی

23482cdd3a57f9bf50be5cb599a8d319_XL.jpg معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خواستار حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری در کشور شد.
سعید شیرکوند در مراسم افتتاح فاز اول متل‌ها و کلبه‌های جنگلی پروژه گردشگری جوارم سوادکوه گفت: در دولت تدبیر و امید توجه به ظرفیت‌های گردشگری که در گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود ضرورت یافت.
وی افزود: گردشگری در کشور ما به معنای سفر کردن بوده و درآمدزایی نداشت و اغلب مُخل امنیت شهر مقصد و محیط زیست به شمار می‌رفت.
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه صنعت گردشگری فرایندی از فعالیت‌های سازمان یافته دارای عرضه و تقاضای مکانیزمی است، تصریح کرد: اگر گردشگری را به عنوان یک صنعت همچون صنعت بانکی و صنعت بیمه ببینیم، شاهد رونق گردشگری می‌شود.
وی افزود: اگر سازمان طبیعی و محیط‌زیست نظارت کند که به منابع طبیعی آسیب نرسد، باید گردشگری را در دستور کار قرار دهیم، چرا که امروزه همه صنایع بزرگ دنیا به سمت گردشگری می‌روند و تمام صنعت‌های بزرگ دنیا بجز صنعت ارتباطات در 40 سال اخیر از صنعت گردشگری به عنوان صنعت پاک و سبز توام با رشد فزاینده یاد می‌کنند.
شیرکوند با انتقاد از اینکه برخی‌ها که در کشور گردشگری را هنجارستیزِ جامعه می‌دانند، اظهار کرد: در دهه گذشته که رشد گردشگران خارجی چندین برابر شده است، در سراسر کشور گزارشی از نادیده گرفتن ارزش‌های اخلاقی توسط این گردشگران گزارش نشده است.
به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه باید از فرودگاه تا مقصد برای گردشگران دارای جاذبه باشد، افزود: برای ایجاد زیرساخت های گردشگری باید پارک‌های متعددی همچون پارک جوارم ایجاد شود.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خواستار همگرایی و حمایت مسئولان از ‌سرمایه‌گذاران شد و گفت: مسئولان استان همه بسترهای سرمایه‌گذاری را برای بخش خصوصی فراهم کنند و حامی آنها باشند.
وی با بیان اینکه عزم برای رونق گردشگری در مازندران وجود دارد، افزود: اگر مازندران دارای 5 منطقه نمونه گردشگری جنگلی باشد، می‌توان با توسعه آن به رونق گردشگری در این استان امیدوار بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.