کد مطلب: ۳۷۶۱۷۶

گزارشی از برگزاری مجمع امروز «سخزر» / چقدر سود به سهامداران رسید؟

گزارشی از برگزاری مجمع امروز «سخزر» / چقدر سود به سهامداران رسید؟

جلسه مجمع عمومی شرکت سیمان خزر امروز برگزار شد و در این جلسه وضعیت شرکت را بررسی کرده و گزارش‌های خود را به سهامداران رساندند. در این مجمع حدود ۷۷ درصد از سهامداران حضور داشتند و در پایان جلسه سود هر سهم ۳۹۰ ریال اعلام شد که ۵۰ درصد از سود دوره جاری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جلسه مجمع عمومی شرکت سیمان خزر امروز برگزار شد و در این جلسه وضعیت شرکت را بررسی کرده و گزارش‌های خود را به سهامداران رساندند.

در این مجمع حدود ۷۷ درصد از سهامداران حضور داشتند.

در این جلسه دستور جلسات زیر توسط منشی جلسه به شرح زیر قرائت شد:

۱- استماع گزارش هیات‌مدیره حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷

۲- بررسی و تصویب صورت‌های مالی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷

۳- انتخاب حسابرس و بازرس قانونی حسابرس برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۸

۴- انتخاب روزنامه کثیر الانتشار برای درج آگهی‌های رسمی شرکت

۵- بررسی و تصویب معاملات مشمول ماده ۱۲۹ قانون تجارت

۶- انتخاب اعضاء حقوقی هیات‌مدیره

۷- سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالانه است

سید هوشنگ خلفوندی، مدیر عامل این شرکت درباره عملکرد سهام سخزر در سال ۹۷ گفت: این سهام در سه ماه آخر سال ۹۷، عملکرد چشمگیر و ویژه‌ای را از خود برجای گذاشت و در کل سال، در نیمه دوم عملکرد بسیار بهتری را رقم زد.

وی گفت: در سال ۹۷، تولید این سهام ۲۳ درصد بیشتر از سال ۹۶ بود و ۵۰ درصد نیز افزایش سرمایه داشت که این افزایش سرمایه به ریال بود.

خلفوندی افزود: ما از نظر کیفیت مشکلی نداشته‌ایم و در رقابت با سایر شرکت‌ها بالاترین سقف کیفیت را یه خود اختصاص داده‌ایم. ما همچنین توانستیم مشکلی را که باعث جدایی بین سیمان ساز و خزر شد را با توافق با تخت آسمان رفع کنیم.

وی در رابطه با عملکرد شرکت در سال ۹۸ اظهار نگرانی کرد و بیان کرد: امسال سال سختی است و ما با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم بود‌. ما هنوز افزایش‌هایی که در قسمت‌های مختلف داشته‌ایم را در حساب‌های شرکت به طور ملموس مشاهده نکرده‌ایم. با این حال عملکرد شرکت در فروردین و اردیبهشت ماه بهتر از پیش‌بینی‌هایی بود که داشتیم و در فروردین ماه ۴۰ تا ۵۰ درصد بهتر از بودجه‌ای که داشتیم عمل کرده‌ایم.

به گفته وی، سود خالص فروش در سال ۹۷، از سال‌های گذشته ۱۹ درصد بیشتر بود و سرمایه در گردش شرکت با افزایشی که در سال ۹۷ داشت توانست مثبت شود.

مدیر عامل شرکت سیمان خزر در پاسخ به رعایت نشدن پرداخت سود سهام ظرف مدت هشت ماه گفت: این مساله تا خرداد ماه به نتیجه خواهد رسید. حجم فروش در سال گذشته بیشتر از قبل بوده است و بخشی از فروش ما اعتباری است و به همین دلیل پرداخت سود با تعویق مواجه شد و در اردیبهشت و خرداد ماه این مساله رفع خواهد شد.

سعید حیدری دبیر مجمع نیز در این خصوص گفت: ما تاکنون توانسته‌ایم ۱۲ میلیارد ریال از چک‌های قبل وصول کنیم اما تماما به نتیجه نرسیده و روند قانونی آن نیز طولانی است و ما امیدواریم به زودی رفع شود.

در این نشست همیچنین اعلام شد که در سال ۹۷ این شرکت به کشورهای قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، ازبکستان و اوکراین صادرات داشته است.

در پایان جلسه سود هر سهم ۳۹۰ ریال اعلام شد که ۵۰ درصد از سود دوره جاری است.

همچنین اعلام شد هیچ‌گونه پاداشی به هیات‌مدیره پرداخت نخواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.