خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۶۹۲۷

۱۰ خرداد؛ نخستین سالگرد آزادسازی سهام عدالت

۱۰ خرداد؛ نخستین سالگرد آزادسازی سهام عدالت

۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۰، یادآور اولین سالگرد آزاد سازی سهام عدالت برای جامعه نزدیک به ۵۰ میلیون نفری در کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نهم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ بعد از ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت توسط مقام معظم رهبری، ایشان تاکید داشتند که اگر مردم به دنبال مدیریت سهام خود به صورت مستقیم هستند باید شرایطی فراهم شود تا مدیریت آن در اختیار این افراد قرار بگیرد که به دنبال این تصمیم، ۱۹ میلیون نفر مدیریت سهام عدالت را تحت اختیار خود قرار دادند.

در همین راستا سال گذشته ماموریت آزادسازی سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول شد؛ پروژه‌ای که پس از سال‌ها تلاش برای عملیاتی کردن آن، سرانجام بعد از محول شدن آن به بازار سرمایه، این آزادسازی صورت گرفت.

در روز آزادسازی سهام عدالت ۲۵۰ میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رسید و در روزهای بعد نیز بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، سهام عدالت خود را فروختند که بالغ بر ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پول با درصد خطای بسیار کم و نزدیک به صفر، به حساب مشمولان واریز شد.

بر اساس آخرین آمارها، در روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت از ۱۹ میلیون نفر، حدود سه‌ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهام خود را فروخته‌اند و اکنون ۳۰ میلیون نفر نیز در روش غیرمستقیم سهام عدالت باقی ماندند که این سهامداران با انتخاب مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی دارایی‌های خود را مدیریت می‌کنند.

منبع: سمات

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ی سال جیکارکردن ازادشدمیگفتن قیمتش به قیمت ی خونه وماشین میرسه خخخ پول ی دوچرخه ام نشد اینجوری نفره بعدی میخواد رای جمع کنه مانیستیم یاحق

  • ناشناس

    همچین نوشته سالگرد ازاد سازی که من فکر کردم نوشته سالگرد ازاد سازی خرمشهر،خخخ

  • ناشناس

    کدام ازادسازی ؟ نه منی که انتخاب روش مستقیم روزدم سهام در پرتفوی شخصی خودم اومده ونه کسایکه روش غیر مستقیم زده اند سهامشون مشخص نیست ونه حتی سود سهام رو هم ندادند نه قانونی وجود دارد نه ناظر بر قانون ایا این بود ازاد سازی سهام عدالت ؟

    • ناشناس

      قانون کجا بود بابا دلت خوشه