کد مطلب: ۴۷۳۸۱۸

گفتگو تجارت‌نیوز با سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

گزارش نظارتی مجلس از نوسانات بورس در راه است / تحقیق و تفحص مطرح نیست

گزارش نظارتی مجلس از نوسانات بورس در راه است / تحقیق و تفحص مطرح نیست

به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، طی یکی دو هفته آینده گزارش نظارتی مفصلی از بورس به صحن می‌آید، در این گزارش فرصت‌ها و تهدید‌های چند ماه اخیر یعنی از ابتدای سال 99 بررسی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در 15 روز کاری اخیر بورس (یعنی از روز 20 مرداد ماه تا روز 11 شهریور ماه) شاخص کل بیش از 395 هزار واحد معادل 23 درصد افت کرده است.

با احتساب ریزش‌های اخیر، از ابتدای سال جاری شاخص کل بازار سرمایه یک میلیون و 172 هزار واحد رشد کرده که اگر افت چند هفته گذشته رخ نمی‌داد میزان رشد این بازار به بیش از 1.5 میلیون واحد می‌رسید.

در این بین کارشناسان مختلف دلایلی مثل اظهار نظر مسئولان و به خصوص حواشی طرح گشایش اقتصادی را از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی عملکرد سهامداران بورسی عنوان شده است.

به عبارت دیگر بورس در 5.5 پنج ماه حدود 288 درصد رشد کرده و از سوی دیگر افت آن نیز پرسرعت بوده یعنی در سه هفته 23 درصد افت کرده است، یکی از نهادهای نظارتی بر عملکرد سازمان‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی است. آیا مجلس یازدهم برای نظارت بر عملکرد بورس برنامه‌ای دارد؟

موضوع تحقیق و تحفص از بورس در دوره‌های قبلی مجلس شورای اسلامی مطرح شد اما به قانون تبدیل نشد.

در این خصوص مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به تجارت‌نیوز گفت: طی یکی دو هفته آینده گزارش نظارتی مفصلی از نوسانات بورس به صحن می‌آید، در این گزارش فرصت‌ها و تهدید‌های چند ماه اخیر یعنی از ابتدای سال 99 بررسی شده است.

وی عنوان کرد: فقط ریزش‌ها نیست که غیرطبیعی است، بلکه زمانی که شاخص بورس بالا می‌رفت هم از نظر ما غیرطبیعی بود و ما نگران بودیم، این روزها هم نگران بورس هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بابک

    بازار فرمایشی و نمایشی آخرش همینی میشه که هست و داره میشه ، تا آخر شهریور همینجوری پیش بره که میره ، شاخص به زیر یک ملیون میرسه ، هیچ مسئولی هم پاسخگوی ضررهای مردم که سرمایشون روز یه روز داره آب میشه نیست

  • ناشناس

    چاقو دسته خودشو نمیبره

  • ناشناس

    کاسه هاتون زیر نیم کاسه هاشونه.حرف مفت

  • ناشناس

    بورس ضرر هارا بکند 3درصد 5درصد داریم نابود میشویم

  • ناشناس

    بارها گفتم مجلس کاری نمیکنه

  • ناشناس

    وقتی حقوقی اریا ساسول میگه من میفروشم شما دنبال کدوم مقصر میگردین؟

  • علي

    گزارشي نداره دولت در سقف قيمتي سهام هاي خودش و فروخت بعد با منفي دستوري بخشي از نقدينگي ايجاد شده را سوزاند با اين كار هم كسري بودجه تامين شد و هم بخشي از نقدينگي توليد شده از بين برد

  • ناشناس

    این همه گفتن حباب حباب پدر ملتو دراوردن. ما اومدیم تو بورس که ارزش پولمون از بین نره . خیر سرمون خاستیم به تولید و اقتصاد کشور کمک کنیم. الان چهل درصد پولمون که سوخته هیچ اون مابقی پولمون هم ارزش دو ماه پیششو نداره . یعنی از دو طرف به فنا رفتیم. دولتم داره حالشو میبره تو کف قیمت میخره با بیست سی درصد سود میفروشه دوباره میاد از اول تو کف میخره . به ملتم میگن صبور باشید بلند مدت فکر کنید

  • ناشناس

    خدا لعنتتون کنه .کاملا بدبخت شدیم .خدا ازتون نگزره

    • ناشناس

      عزیزان خیالتان راحت باشد در. این مملکت هیچ چیز ارزش خودش را از دست نمی دهد اینا مقطعی است و به زودی بورس عالی میشود

  • حسین

    نیازی به دستکاری بازار نیست تازه واردهای هیجانی که باد 50 درصد ضرر خارج بشن بورس مسیر درستش رو پیدا خواهد کرد حقوقی هرکز نباید حمایت الکی بکنه جمع کردن صف فروش های یه عده طمعکار بی معنیه