کد مطلب: ۲۱۸۸۲۲

گزارش ۱۳۸ مورد سوء‌ رفتار جنسی صلح‌بانان سازمان ملل در ۲۰۱۷

گزارش ۱۳۸ مورد سوء‌ رفتار جنسی صلح‌بانان سازمان ملل در ۲۰۱۷

یک گزارش سازمان ملل متحد فاش می‌کند، این نهاد ۱۳۸ مورد ادعای سوءرفتار و سوءاستفاده جنسی در ۲۰۱۷ دریافت کرده است که بعضی از آنها چندین عامل و قربانی دارند و بیش از ۴۰ درصدش حاصل عملیات‌های صلحبانی است.

سازمان ملل سال‌هاست بابت اتهامات متعدد درباره تجاوز جنسی به کودکان و سایر سوءاستفاده‌های جنسی از سوی نیروهای صلحبان خصوصا آن دسته از کسانی که در جمهوری آفریقای مرکزی و کنگو مستقر هستند، در کانون توجه قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این گزارش می‌گوید، اعلام ۶۲ اتهام علیه پرسنل مستقر در ۱۰ عملیات صلحبانی و یک عملیات سیاسی نسبت به سال ۲۰۱۶ که ۱۰۴ مورد گزارش شد، کاهش نشان می‌دهد.

به گفته گوترش،‌ ۷۵ پرونده شامل پرسنل سایر نهادهای سازمان ملل و شرکای آنهاست و از جمله می‌توان به ۲۵ مورد علیه سازمان‌های اجرا کننده برنامه‌های سازمان ملل متحد اشاره کرد. این موارد نسبت به اتهامات مشابه در سال ۲۰۱۶ که ۴۲ مورد بود، افزایش نشان می‌دهد.

گوترش گفت، یکی از ادعاهای خشونت جنسی علیه یک نیروی غیر عضو ناتو است که با مجوز شورای امنیت فعالیت داشت و نسبت به ۲۰ مورد در سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: اقدامات بسیاری باقی مانده تا اطمینان حاصل شود سازمان ملل می‌تواند نظم داخلی را برقرار کند و سیاست تحمل صفر برای سوءرفتارهای جنسی به واقعیت تبدیل شود.

او تاکید کرد: تمام کسانی که تحت لوای سازمان ملل فعالیت دارند، نباید مرتکب سوءرفتارهای جنسی و سوءاستفاده شوند. مقابله با این روند صعودی همچنان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ۲۰۱۸ باقی خواهد ماند و همزمان کمک و قدرتمندسازی کسانی که هدف این نوع اقدامات شدید بودند، در دستور کار است.

یک سال پیش، گوترش یک استراتژی جدید برای مقابله با سوءاستفاده و استثمار جنسی از سوی کارکنان و صلحبانان سازمان ملل اعلام کرد. او در این گزارش گفت که آن استراتژی در حال به بار نشستن است.

این مقام ارشد سازمان ملل در گزارشی به مجمع عمومی گفت: با این اوصاف، حوادث استثمار و سوءاستفاده جنسی همچنان رخ می‌دهد و موجب وارد آمدن لطمات و ناراحتی‌هایی برای مردمی می‌شود که ما به حمایت از آنها تعهد داده‌ایم. این استراتژی برای پیشگیری و مسوولیت‌پذیری، اساسا خواستار تمرکز جدید روی قربانیان است.

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.